Ο Γιάννης Λιονάκης στο Λατώ fm: «Κάποιοι νομίζουν ότι επειδή δεν κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα οι δρόμοι τους ανήκουν – σημαντικό αυτή την περίοδο το αυτοκίνητο να απολυμαίνεται συχνά»

«Με ξενίζει που κάποιοι κυκλοφορούν εντελώς ανέμελοι, ανόητα απρόσεκτοι και έχουμε μία συμπεριφορά κάποιων οι οποίοι νομίζουν ότι επειδή δεν κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα οι δρόμοι τους ανήκουν.  Αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Θέλω να τονίσω για όσους δεν το ξέρουν ότι η τροχαία δεν ελέγχει μόνο το χαρτάκι εξόδου αλλά προφανώς και τις τροχονομικές παραβάσεις» δήλωσε μεταξύ άλλων στην εκπομπή «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης Γιάννης Λιονάκης.


«Από τον Δεκαπενταύγουστο και μετά έχει ξεκινήσει με αφορμή τα πολλά τροχαία που είχε περσινή χρονιά που ήταν η χειρότερη  των τελευταίων δέκα χρονών, και εκεί που είχε αρχίσει μία εξαιρετικά καλή πτωτική πορεία είχαμε μία αύξηση θεαματική πέρυσι το πρώτο εξάμηνο επτάμηνο, ξεκίνησε μία προσπάθεια από την πλευρά της Αστυνομίας, θορυβήθηκε με κάποια περιστατικά τα οποία ήταν έτσι εξαιρετικά τραγικά,  ο κάθε θάνατος είναι τραγικός αλλά μερικά είναι από τη φύση τους πιο τραγικά. Είχαμε κινήσεις πολιτών, είχαμε την ενεργοποίηση του Αρχηγείου και της ηγεσίας που επάνδρωσαν δυνάμεις στην Κρήτη με άντρες, εντατικοποιήθηκαν οι έλεγχοι και επιπλέον άρχισε νομίζω να σκέφτεται λίγο καλύτερα ο κόσμος μαζί με όλα αυτά που προσπαθούσαμε να του πούμε εμείς και έτσι είχαμε  από τον Δεκαπενταύγουστο και μετά μία εξαιρετικά θετική τάση, έχουμε 47 θανάτους μέχρι τη 15η Αυγούστου 2019 και έκτοτε έχουμε 13 μέχρι τέλος του χρόνου και το 2020 έχουμε μέχρι τώρα 3 θανάτους. Τον τελευταίο μήνα τον Μάρτιο που μας πέρασε μέχρι και σήμερα δεν είχαμε κανένα ενώ πέρυσι είχαμε 16 θανάτους στο νησί μας. Όσο μειώνεται η κίνηση τόσο μειώνονται και τα τροχαία. 


Εξάλλου και πανελλαδικά το είχαμε δει αυτό στα χρόνια της κρίσης.Είχαμε ένα περιορισμό ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια μέχρι το μέσο της δεκαετίας που είχαμε πτώση της μετακίνησης κατά 30% σχεδόν είχαμε παράλληλα και μείωση των τροχαίων. Μακάρι να συνεχιστεί αυτή η πτώση.


Επίσης τόνισε πως «μέχρι τέλος του Απριλίου οποίες άδειες οδήγησης λήγουν, οι οποίοι έλεγχοι ΚΤΕΟ λήγουν αυτό το μήνα εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι 30 Απριλίου. Εάν αλλάξει κάτι, που θα αλλάξει, περιμένουμε την ενημέρωση για την παρατήρηση».


Αναφορικά με τη μετακίνησή μας, τα οχήματα Δημοσίας Χρήσεως θα έχουν το 50% των επιβατών και στα ΙΧ ανάλογα με τις θέσεις που έχουν, αλλά θα πούμε κυρίως για τα 5θέσια όπως είναι τα το 90% του στόλου  μας, έχουν δυνατότητα επιβίβασης ενός ατόμου μόνο πέραν του οδηγού. Οδηγός και συνοδηγός δηλαδή. Η μόνη διαφοροποίηση που υπάρχει είναι η επιβίβαση ανηλίκων τέκνων. 

Είναι σημαντικό τα  μέτρα υγιεινής που αυτή την εποχή είναι επιβεβλημένα. Ξέρουμε ότι το αυτοκίνητο είναι από τους πιο ρυπογόνους πραγματικά φορείς και οι εταιρίες της αγοράς έχουν δώσει οδηγίες θέλοντας να συνδράμουν προς την κατεύθυνση αυτή, να απολυμαίνεται,  το αυτοκίνητο και μιλάνε συγκεκριμένα για το τιμόνι, τις ταχύτητες, τα πόμολα κτλ. και ειδικά αν βάζει και δεύτερο επιβάτη να το κάνει μόλις αυτοί κατεβαίνουν.


Να πούμε και κάτι αισιόδοξο ότι μεγάλες εταιρείες στην Κίνα ξεκίνησαν να  δουλεύουν ξανά για λογαριασμό των μητρικών εταιρειών σε Ευρώπη, Αμερική κλπ είναι κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να βγούμε κάποια στιγμή όχι πολύ μακριά από αυτό που περνάμε σήμερα.


Πάσχα του χρόνου ούτε στα μπαλκόνια να μαζευτούν με το διπλανό σπίτι κλπ,  να κάνουμε αυτό που πρέπει στο σπιτάκι μας μόνοι μας και να’ μαστε γεροί και του χρόνου έχει ο Θεός».


Ακούστε εδώ τη συζήτηση:

Σχετικές δημοσιεύσεις