Για το άνοιγμα των σχολείων τόνισε ότι “τα πράγματα είναι ρευστά, όπως ξέρετε έχουν παραταθεί η αναστολή λειτουργίας των σχολείων μέχρι 10 Απριλίου, οπότε κανονικά θα επιστρέφαμε μετά το Πάσχα. Αναμένουμε πιθανή ενημέρωση από τους ειδικούς, θυμίζω ότι και την προηγούμενη φορά, δύο εβδομάδες πριν την προγραμματισμένη επανεκκίνηση, μας έδωσαν καινούργια παράταση. Άρα οτιδήποτε θα το ξέρουμε μέσα στο Πάσχα για την τελική απόφαση των ειδικών, που έχει να κάνει με την πορεία εξέλιξης του πώς να αντιμετωπίζουμε, πόσο πειθαρχούμε στα μέτρα και πόσο αποδίδουν τα μέτρα τα οποία έγκαιρα από ότι φαίνεται και με σύγκριση με άλλες χώρες η χώρα μας και η κυβέρνηση έλαβε”.
Για τις Πανελλαδικές εξετάσεις είπε πως “η υπουργός θα εξαντλήσει τις προσπάθειες να γίνουν κοντά στην προγραμματισμένη ημερομηνία καταλαβαίνουν όλα τα παιδιά και οι γονείς βέβαια εκτός από τη συζήτηση για τις πανελλαδικές και η συζήτηση για την ασθένεια για τον ιό ότι όλα εξαρτώνται και το πώς θα κυλήσει όλη αυτή η κουβέντα, γιατί μπορεί εμείς να έχουμε μία δεδηλωμένη πρόθεση και αυτό το έχουμε πει με κάθε τρόπο αλλά από την άλλη αν καθυστερήσει πάρα πολύ η έναρξη της σχολικής χρονιάς η παράταση έχουμε μιλήσει για τη μετακύλιση. Πρόθεση μας να είναι να γίνουν οι εξετάσεις μέσα στο καλοκαίρι, δηλαδή κοντά στις προγραμματισμένες ημερομηνίες, μακάρι να κυλήσουν όλα καλά και ομαλά και να μπορέσει αυτό το πράγμα να γίνει πραγματικότητα”.
Στο ερώτημα εάν αποκλείεται το σενάριο του Σεπτεμβρίου, τόνισε πως “η πρόθεσή μας είναι το καλοκαίρι, επαναλαμβάνω ότι επειδή όλα είναι τόσο ρευστά, όλα εξαρτώνται και με το καλό δηλαδή να μπορέσουμε να έχουμε αντιμετωπίσει όλο αυτό το πράγμα έγκαιρα και να πούμε ότι ναι, προχωράμε κανονικά με αυτό το οποίο ξέρουν τα παιδιά και είναι προγραμματισμένα ήδη εδώ και τόσο καιρό. Επηρεάζει την ψυχολογία τους, το ξέρω, το νιώθω, μιλάω μαζί τους κάθε σχεδόν κάθε μέρα και τέτοια και αυτά πρέπει να αντιληφθούν αυτή τη στιγμή ότι προέχει η υγεία και προέχει για κάθε Έλληνα πολίτη αυτή βάζει μπροστά και βέβαια τη δική τους καλύτερη επίδοση σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα”.
Για το εάν αλλάξει ή περικοπεί η σχολική ύλη, απάντησε πως “ετοιμαζόμαστε για όλα τα σενάρια και βέβαια ανάλογα με το αν το σχολείο ανοίξει 27 ή κάποια ημερομηνία αργότερα, αυτό επηρεάζει και την ύλη. Σίγουρα επεξεργαζόμαστε με την συνεργασία του Ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής και την περικοπή της ύλης, ανάλογα με το μέσο όρο που έχει φτάσει βέβαια προφανώς το κάθε σχολείο. Εγώ έχω ζητήσει από όλα τα σχολεία στην Ελλάδα μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης να μας πούνε πού φτάσαμε την τελευταία μέρα που λειτούργησε το σχολείο και πρέπει μετά να υπολογιστεί και το ποσό θα λειτουργήσει με το καλό το σχολείο αλλά σίγουρα όμως προσανατολιζόμαστε και στην περικοπή της ύλης”.
Για την εξ αποστάσεως διδασκαλία και τα παράπονα που εκφράζονται στην εκπαιδευτική κοινότητα για την ταχύτητα του Πανελλήνιου σχολικού δικτύου, τόνισε πως “έχει γίνει τεράστια προσπάθεια από τους εκπαιδευτικούς τους οποίους ευχαριστώ γιατί ξενυχτούν για να μπουν στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και αναρτούν υλικό για να το βρούν τα παιδάκια την επόμενη μέρα αλλά και τους διευθυντές σχολείων που στηρίζουν με τις ομάδες στήριξης που έχουν στήσει διευθυντής καθηγητής πληροφορικής ή καθηγητής ο οποίος έχει την επιμόρφωση Β επιπέδου στις ψηφιακές δεξιότητες και διευθυντές εκπαίδευσης αλλά και περιφερειακός στην Κρήτη έχουν στηρίξει πάρα πολύ το εγχείρημα και τους ευχαριστώ και τον κάθε γονέα που έχει περάσει ώρες, κάποιοι ήταν τυχεροί και μπαίνουν τώρα τελευταία πιο εύκολα στο μπροστά για να εγγραφεί στην πλατφόρμα.
Έχουμε πρώτα από όλα για τα παιδιά δημοτικού την τηλεόραση την εκπαιδευτική, που για αρχή είναι μία ώρα που από ότι βλέπω λόγω του ενδιαφέροντος μάλλον θα επεκταθεί και η ΕΡΤ2 είναι διατεθειμένη να μας δώσει και έξτρα ώρα. Πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί δήλωσαν διαθεσιμότητα και προθυμία να έρθουν να γυρίσουν αυτά τα μαθήματα τα βιντεοσκοπημένα, τους ευχαριστούμε γιατί το κάνουν εθελοντικά και βοηθούν τα παιδάκια να έχουν τη σχέση με τη σχολική πραγματικότητα εξ αποστάσεως, χωρίς να προχωράμε παρακάτω κάνουν επανάληψη και εμπέδωση και το ίδιο γίνεται και στις πλατφόρμες”.
Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω υπολογιστή ανέφερε πως “έχεις από τη μία την ασύγχρονη εκπαίδευση, το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και άλλες πλατφόρμες, που μπορεί εκπαιδευτικός να στήσει την ψηφιακή τάξη και να αναρτά εκεί υλικό και το οποίο το βρίσκει μετά το παιδί, έχει πάρα πολύ υλικό το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, χιλιάδες αντικείμενα διδακτικά τα οποία εκτός από τα μαθήματα, τα σχολικά βιβλία έχει και σχολικά σενάρια έχει πάρα πολύ υλικό για τον πολιτισμό, για τις ξένες γλώσσες, αν κάθε γονέας έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο θα εντυπωσιαστεί από τον πλούτο του υλικού έχει ειδικό υλικό για τα παιδιά τα οποία ετοιμάζεται για τις Πανελλαδικές”.
Όπως είπε “το δίκτυο αναβαθμίζεται ήδη, οι χρήστες θα βλέπουν συνεχή βελτίωση της ταχύτητας, μας βοηθάει και το Υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης. Θα δουν και έχουν δει ήδη, γιατί το βλέπω και σε φόρουμ των εκπαιδευτικών και στο διαδίκτυο, πολύ σημαντική βελτίωση στην e-class και στις πλατφόρμες του σχολικού δικτύου. Σκεφτείτε ένα δίκτυο το οποίο δεχόταν 254 άτομα στις 13 Μαρτίου και στις 24 Μαρτίου 192.000 και αυτό κάνει ούτως ή άλλως και το δίκτυο όχι μόνο να αργεί και να πέφτει και να χρειάζονται συνεχώς και αναβαθμίσεις που βεβαίως γίνονται. Θεωρώ ότι όλο αυτό θα εξομαλυνθεί”.
Για την σύγχρονη τηλεκπαίδευση, είπε πως “ ο εκπαιδευτικός έχει στείλει ένα σύνδεσμο στους μαθητές του, συνδέονται τα παιδάκια μέσω τηλεφώνου μπορούν επίσης εκτός από υπολογιστή, άρα μπορούν τα παιδιά να συνδεθούν και μέσω τηλεφωνικής γραμμής, και εκείνη τη στιγμή συνομιλεί με τα παιδιά σε μία μορφή όσο γίνεται πιο ζωντανής επαφής για να έχουν και τα παιδιά στήριξη στο σπίτι αλλά και μία έτσι μία βοήθεια για να μπορούν να κάνουν την επανάληψη και την εμπέδωση αυτών που έμαθαν μέσα στη χρονιά. Αυτά τα εργαλεία δίνουμε και συνεχώς θα τα βελτιώνουμε”.
Για τα παιδιά που ενδεχομένως να μην διαθέτουν σύνδεση στο διαδίκτυο ή υπολογιστή, τόνισε πως “γι’ αυτό ξεκινήσαμε και την τηλεόραση και για αυτό υπάρχει και η πρόσβαση στην σύγχρονη τηλεκπαίδευση μέσω τηλεφωνικής γραμμής. Βέβαια εγώ προτείνω σαν προσωρινή λύση, όταν κάποιος έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και έχει το υλικό να το μοιράζονται λίγο και με κάποιο συμμαθητή ή συμμαθήτρια που μπορεί με κάποιο τρόπο να το αφήσει σε ένα σημείο. Δηλαδή, έχουμε τώρα την απαγόρευση, είναι δύσκολο να κυκλοφορήσεις, αλλά ακόμα βγει ο μπαμπάς σου η μαμά για να πάει στη δουλειά και έχει το υλικό, αν μπορεί να το αφήσουμε κάποιο τρόπο έξω από κάτω από το σπίτι του συμμαθητή που ξέρουμε ότι δεν έχει αποδεδειγμένα και να βοηθήσουμε σαν κοινότητα για αρχή. Προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για το θέμα του εξοπλισμό, δεν είναι πάντα εύκολα και να εντοπίζεις και το ποιος έχει τελικά ή δεν έχει και εδώ θα χρειαστούμε και τη βοήθεια της αυτοδιοίκησης που ξέρω ότι είναι πάρα πολύ πρόθυμη να συνδράμει με στοιχεία και βέβαια και πάρα πολύ δωρητές μας έχουν όπως καταλαβαίνετε προσεγγίσει για υλικό, για εξοπλισμό, νομίζω θα βρούμε τρόπο έτσι ώστε στο τέλος να υπάρχει στήριξη
Είναι σημαντικό το ότι βρίσκονται και οι εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης με την τηλεόραση που ξεκινάει για δημοτικό δεν αποκλείεται να προχωρήσει και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η εκπαιδευτική τηλεόραση κριτική, υπάρχει πολύ ενδιαφέρον. Ήδη χθες τα νούμερα της ΕΡΤ2 είχαν ποσοστό 11,4%, ειδικά για το κρατικό κανάλι υψηλότατο – που σημαίνει ότι τα παιδάκια και οι γονείς αγκάλιασαν το εγχείρημα και κάθε μέρα θα βλέπουν και ένα διαφορετικό δάσκαλο, θα βλέπουν και διαφορετικά μαθήματα έτσι ώστε να μπορέσει να διανθίσει το υλικό και το Υπουργείο Παιδείας, γιατί αυτό θα αξιοποιηθεί μετά όπως καταλαβαίνετε και στα κανάλια στο YouTube, θα γίνει δηλαδή διάχυση αυτού του υλικού και βέβαια ενδιαφερόμαστε και για πιθανή επέκταση και για τη δευτεροβάθμια που νομίζω θα βοηθήσει πάρα πολύ και στο θέμα της πρόσβασης”.
Στην ερώτηση για την αναστολή λειτουργίας των πανεπιστημιακών τμημάτων και στο Λασίθι, τόνισε πως “ούτως ή άλλως είναι και θέμα της ανεξάρτητης αρχής. Σε κάθε περίπτωση Αυτό έχει τεθεί στην αξιολόγηση της ανεξάρτητης αρχής, οπότε ας περιμένουμε, αντιλαμβανόμαστε ούτως ή άλλως στην έκτακτη αυτή συγκυρία πηγαίνει πίσω. Αλλά επαναλαμβάνω ότι ακόμα και όταν έγινε αναστολή λειτουργίας, έχει δηλώσει υπεύθυνα η πολιτική ηγεσία, ο αρμόδιος Υφυπουργός και η υπουργός, ότι αυτό τίθεται στην αξιολόγηση της ανεξάρτητης αρχής η οποία δημιουργήθηκε και νόμιζα ότι από κει θα περιμένουν να τους ή άλλως τα νέα”.
Για την πρόταση του πρωθυπουργού για μείωση κατά 50% του μισθού των βουλευτών και υπουργών της ΝΔ, ανέφερε πως “είναι αυτονόητο ότι συμμετέχουμε όλοι, είμαστε μια εθνική ομάδα αυτή τη στιγμή, χωρίς καμία διάθεση διάκρισης, όλοι καταθέτουμε εκτός από την καθημερινή προσπάθειά μας, να βοηθήσουμε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα να προχωρήσουμε μαζί όρθιοι και νικητές να βγούμε από αυτή την περιπέτεια. Εννοείται ότι συμμετέχουμε όλοι, με πάρα πολύ μεγάλη προθυμία και χωρίς δεύτερη σκέψη σε αυτό το οποίο ο Έλληνας Πρωθυπουργός είπε. Και είναι μία σειρά πρωτοβουλιών που βάζει την Ελλάδα μπροστά και συγκριτικά πολύ μπροστά σύμφωνα και με τα μέτρα τα οποία έχουν ληφθεί. Αυτό βέβαια είναι και ηθικής τάξης ζήτημα αλλά και ουσιαστικό για την προσπάθεια που όλοι κάνουμε”.
Κληθείσα να σχολιάσει το θάνατο του σπουδαίου Μανόλη Γλέζου, τόνισε πως “ήταν ένας μεγάλος ένας μεγάλος άνθρωπος ο οποίος απέδειξε με πράξεις και όχι με λόγια τι σημαίνει το μεγαλείο και της ψυχής, αλλά και της υπέρβασης, άρα τον αποχαιρετούμε όλοι με σεβασμό”.
Ακούστε εδώ όλη τη συζήτηση: