Η τοπική οικονομία στηρίζεται στον Τουρισμό. Ο Άγιος Νικόλαος υπήρξε και εξακολουθεί να αποτελεί «ναυαρχίδα» του κρητικού τουρισμού, εκδηλώνοντας αξιοσημείωτες αντοχές στο χρόνο και στις καταιγιστικές μεταβολές της τουριστικής αγοράς, διεθνώς.
Ως συνδυασμός και αυριανή δημοτική αρχή, τοποθετούμε τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος που παράγει ο τόπος μας, πολύ ψηλά στην ατζέντα σχεδιασμού και δράσης, στο πρόγραμμά μας. Γιατί, συνδέεται άμεσα με το βιοτικό επίπεδο των δημοτών μας, που άμεσα απασχολούνται ως εργαζόμενοι στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ή έμμεσα τροφοδοτούνται από την κατανάλωση των τουριστών στο χώρο της εστίασης και των εμπορικών και τουριστικών καταστημάτων.
Οι άξονες του σχεδιασμού του τουριστικού προϊόντος του Δήμου Αγίου Νικολάου, συζητήθηκαν σε σύσκεψη που συγκάλεσε ο συνδυασμός «στην Πράξη» με την ευρεία συμμετοχή επαγγελματιών και επιχειρηματιών του ξενοδοχειακού κλάδου της πόλης του Αγίου Νικολάου, της Ελούντας, του Σισίου και του Καλού Χωριού.
Θεωρούμε προτεραιότητα τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν επειγόντως για να βελτιωθεί η εικόνα και η λειτουργία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, που επηρεάζουν την καθημερινότητα όλων και έμμεσα των ξένων επισκεπτών. Απαιτείται στενή συνεργασία του Δήμου με τους επαγγελματίες του τουρισμού με σκοπό τη διαρκή αλληλοτροφοδότηση σε πληροφορία και παρεμβάσεις, ώστε ο Άγιος Νικόλαος να αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και να ενισχύει την ανταγωνιστικότητα ως τουριστικός προορισμός. Αναγκαία επίσης είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επαγγελματιών και επιχειρηματιών του τουρισμού προς τη δημόσια διοίκηση, η συνεχής επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού μέσα από στοχευμένα προγράμματα εκπαίδευσης του Κέντρου Δια βίου Μάθησης του Δήμου, η δημιουργία Αντιδημαρχίας Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας με παράλληλη, αναβαθμισμένη λειτουργία του Γραφείου Πληροφοριών Τουρισμού με εξειδικευμένο προσωπικό, η ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη των οικισμών του Δήμου και τη στήριξη της μικρομεσαίας επιχείρησης με κίνητρα και απαλλαγές επιβαρύνσεων, στα επιτρεπτά από το νόμο πλαίσια.
Κοινή διαπίστωση αποτέλεσε η ανάγκη:
* Μιας συνολικής στρατηγικής για το τουριστικό προϊόν στα πλαίσια της διαχείρισης προορισμού (destination marketing).
* Ενός Ψηφιακού Αποθετηρίου Γνώσης για την Πολιτιστική Κληρονομιά του Δήμου Αγίου Νικολάου, δεδομένου ότι η διασύνδεση Τουρισμού – Πολιτισμού είναι στρατηγική επιλογή για την ανταγωνιστικότητα του τοπικού τουριστικού προϊόντος.
* Πολιτιστικών Διαδρομών και η πιστοποίησή τους ως «Πολιτιστική Διαδρομή του Συμβουλίου της Ευρώπης» κλπ.
Εκ του Γραφείου Τύπου
#με_τον_Χάρη #στην_Πράξη