“Δεν πρέπει να γίνει αποδεκτό, ο ΒΟΑΚ είναι τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου, προβλέπεται να χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς πόρους, τα τμήματα που σχεδιάζονται τώρα είτε τα Χανιά-Χερσόνησος Χερσόνησος-Νεάπολη είναι αυτοκινητόδρομοι που δεν είναι από τη νομοθεσία εφικτό να ενταχθούν σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ, άρα θα ήτανε ο μόνος τρόπος κατά την ταπεινή μου άποψη το Ταμείο Ανάκαμψης και για αυτό θα πρέπει να εξαντληθεί κάθε περιθώριο από την κυβέρνηση και τους εκπροσώπους μας ώστε να μην απορριφθεί αυτό το τεράστιας σημασίας για το νησί μας έργο”.
Εξάλλου για το κομμάτι Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη ανέφερε πως “σε αυτό ελπίζαμε, έχει σχεδιαστεί με ως αυτοκινητόδρομος και πραγματικά και μετά την τελευταία ενημέρωση ότι μεθοδεύονται έτσι τεχνικοί σύμβουλοι ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες που χρειάζονται σε αυτό το τμήμα, είχαμε μεγάλη αισιοδοξία ότι θα είναι απολύτως ώριμο για να ενταχθεί, όπως σας είπα πρέπει να εξαντληθεί κάθε περιθώριο ώστε να μη χαθεί η δυνατότητα και να καταλάβουν οι ευρωπαίοι εταίροι μας ότι ναι μεν τις χώρες τους δεν έχει λογική να εντάσσονται οδικά δίκτυα καθώς μπορεί να τηρούνται παρωχημένα, μιας και όλοι οι αυτοκινητόδρομοι κι είναι η υπερσύγχρονη αλλά εδώ στο νησί μας ένα τμήμα του ευρωπαϊκού δικτύου είναι ακόμα με προδιαγραφές του 1970”.
Αναφέρθηκε επίσης στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη που ήλθε στα χέρια του ΤΕΕ/ΤΑΚ από το υπουργείο και συζητήθηκε χθες στη Διοικούσα, ο κ. Χωραφάς λέει ότι “το τμήμα αυτό είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος κατηγορίας Α1 με χαρακτηριστικά ζηλευτά, όπως το οδικό δίκτυο το οποίο βλέπουμε στην υπόλοιπη Ελλάδα και έχει κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια. Με 21,4 χλμ μήκος, με τετράιχνη διατομή συνολικού μήκους 21,5 μέτρα και περιλαμβάνει πέντε ανισόπεδους κόμβους, 5 σήραγγες μόνο κλάδου συνολικού μήκους στα 6,75 χλμ και γέφυρες συνολικού μήκους 1,7 χλμ, είναι ένα έργο που θα βελτιώσει πάρα πολύ τις οδικές συνθήκες στην περιοχή μας και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τόπου. Η ταχύτητα μελέτης είναι στα 100 km, που σημαίνει ταχύτητα κυκλοφορίας γύρω στα 120 με 130 km την ώρα”.
Μελετώντας τα σχέδια αυτά, η Διοικούσα ανέφερε ότι “μελέτησε και κατέληξε σε κάποιες προτάσεις βελτίωσης, χωρίς φυσικά να επηρεάζει τη χάραξη. Με την επιστολή που θα στείλουμε τις επόμενες μέρες θα επισημάνουμε κάποια ζητήματα στα Μάλλια που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση ομβρίων διότι πλημμύρισε η περιοχή με τις έντονες καταιγίδες το Νοέμβριο και χρειάζεται μία καλύτερη διαχείριση ενώ στο κομμάτι το δικό μας χρειάζεται στη Νεάπολη μία βελτίωση της πρώτης εισόδου της Νεάπολης και μια σύνδεση του τμήματος που θα αποκοπεί – να εξηγήσουμε ότι ένα κομμάτι του σημερινού δρόμου να χρησιμοποιηθεί και ένα θα αχρηστευτεί, εμείς αυτό που ζητούμε είναι το κομμάτι αυτό να συνδεθεί με το υπόλοιπο παραπλήσιο οδικό δίκτυο για να έχει χρησιμότητα ο παλιός ο σημερινός δρόμος και να εξυπηρετεί τις τοπικές κινήσεις”. Και κάποια ακόμα αλλά ζητήματα σχετικά με κόμβους και με γέφυρες που περνάνε πάνω από κτίρια, την επόμενη εβδομάδα θα στείλουμε ένα αναλυτικό έγγραφο που πιστεύουμε ότι θα βελτιώσει την υπάρχουσα μελέτη”.
Πρόσθεσε ότι σε 3 μήνες θα κατατεθεί η περιβαλλοντική μελέτη του υπολοίπου έργου μέχρι τα Χανιά και ότι προχωρούν κάποιοι τεχνικοί σύμβουλοι για το κομμάτι στο νομό Λασιθίου, θα ανατεθεί τις επόμενες μέρες θα κάποιους συμβούλους.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ στο Λατώ fm: Να εξαντλήσει η κυβέρνηση κάθε περιθώριο για να μην “κοπεί” ο ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης
“Να εξαντλήσει η κυβέρνηση κάθε περιθώριο για να μην απορριφθεί η ένταξη του ΒΟΑΚ στο Ταμείο Ανάκαμψης” δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Μιχάλης Χωραφάς μιλώντας στην εκπομπή “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό, σχετικά με δημοσιεύματα οικονομικών ιστοσελίδων για απένταξη του ΒΟΑΚ από τους πόρους του Ταμείου.