Ο Γιάννης Μαρίνος στο Λατώ fm: «Τα Σ.Β.Α.Κ. βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της πόλης σε επιδοτούμενα προγράμματα – Σύντομα θα σταλούν στην ΚΤΥΠ οι φάκελοι για κατασκευή Γυμνασίου-Λυκείου στη Μεσορράχη και δημοτικού στο Σίσι»

Για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας(ΣΒΑΚ) με το οποίο ο δήμος Αγ. Νικολάου επιδιώκει την ενίσχυση των ήπιων μορφών μετακίνησης μέσα στην πόλη όπως το  περπάτημα το ποδήλατο και τα μέσα μεταφοράς και για θέματα που αφορούν το Δήμο μίλησε στην εκπομπή «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος τεχνικών έργων Γιάννης Μαρίνος.

“Δεν είναι κάτι καινούργιο, έχει ξεκίνησε ο σχεδιασμός του από την προηγούμενη δημοτική αρχή έχει γίνει μάλιστα και πριν από ενάμιση χρόνο μία παρουσίαση από την αρμόδια ομάδα εργασίας που έχει αναλάβει την υλοποίηση του.  Πρόκειται καταρχήν για ένα στρατηγικό σχέδιο, δεν είναι μία μελέτη δηλαδή πολεοδομικού ή κυκλοφοριακού χαρακτήρα. Περιέχει τέσσερις λέξεις οι οποίες είναι οι λέξεις-κλειδιά σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Το αστικής  αναφέρεται προφανώς στην πόλη,στον αστικό ιστό, η κινητικότητα περιγράφει μία εικόνα μετακινήσεων, αποτελεσματικών, ασφαλών και πάνω από όλα ευχάριστων. Δίνει δηλαδή πολύ μεγάλη η βάση στον στον άνθρωπο και στην ποιότητα της ζωής του. Και η βιώσιμη δίνει έμφαση σε βιώσιμους τρόπους μετακίνησης όπως το περπάτημα, το ποδήλατο και βέβαια τη δημόσια συγκοινωνία. Το περπάτημα ξέρετε έχει άμεση σχέση με την δημόσια συγκοινωνία.

Απώτερος στόχος και  η ειδοποιός διαφορά με τις προσεγγίσεις που ακολουθούν οι παραδοσιακές κυκλοφοριακές μελέτες είναι η εστίαση στην εξυπηρέτηση των μετακινήσεων ατόμων αντί της εξυπηρέτησης των οχημάτων στον διαθέσιμο αστικό ιστό και χώρο.

Θα πρέπει να γίνει ένας ολιστικός σχεδιασμός με το πέρας των χρόνων ο οποίος ουσιαστικά να προάγει αυτούς τους τρεις βασικούς πυλώνες του ΣΒΑΚ.

Όλα αυτά λοιπόν προσεγγίζουν κυκλοφοριακές μελέτες και περιβαλλοντικές μελέτες οι οποίες αποτελούν τμήμα αυτού του συνολικού σχεδιασμού των ΣΒΑΚ. Είναι ένα σχέδιο το οποίο συνεχώς εξελίσσεται και τροφοδοτείται από τις απόψεις των κατοίκων και των φορέων. 

Είναι δηλαδή μία διαδραστική λειτουργία η οποία αρχικά στηρίζεται πάνω στη διαβούλευση, δηλαδή στη συζήτηση. Ήδη ξεκίνησε μέσω της σχετικής ιστοσελίδας svakagiosnikolaos.gr, μία περιγραφή των όσων λέμε αυτή τη στιγμή και η χρήση και συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου. Ενα ξεχωριστό ερωτηματολόγιο για τους κατοίκους, ένα ξεχωριστό για τους επισκέπτες ένα ξεχωριστό για τους φορείς και ούτω καθεξής. Θα ξεκινήσει  άμεσα μία καμπάνια ενημέρωσης του δήμου.

Ο σχεδιασμός αυτός ξεκίνησε προκειμένου να υπάρξει δημόσια συγκοινωνία, να υπάρξει μία καλύτερη ποιότητα ζωής, εξοικονόμηση κόστους γιατί  όταν βγάζουμε από τη ζωή μας την καθημερινή μετακίνηση με το αυτοκίνητο προφανώς συμβάλουμε και στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, την μείωση του κόστους των καυσίμων και πάνω από όλα τα πλεονεκτήματα για το περιβάλλον και την υγεία είναι σαφή.

Μέσω ημερίδων οι οποίες σκοπό θα έχουν την πληροφόρηση και την ανταλλαγή απόψεων.

Το ερωτηματολόγιο και η καμπάνια που θα ξεκινήσει ο δήμος έχουν αυτό το σκοπό και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται. Άλλωστε η συνεργασία με τους φορείς είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα δηλαδή εκτός από την περιφέρεια την αποκεντρωμένη διοίκηση που σίγουρα θα συμβάλουν στην υλοποίηση είναι το Επιμελητήριο είναι εμπορικός σύλλογος ο σύλλογος ξενοδόχων η τροχαία τα ταξι τα κτελ,σύλλογοι γονέων, το λιμενικό ταμείο,όλοι οι κοινωνικοί φορείς.  Πρόκειται για μία συνολική προσπάθεια η οποία περιλαμβάνει όλες τις κοινωνικές ομάδες και τους αρμόδιους εμπλεκόμενους συλλόγους.


Να μην μπερδεύουμε, η κυκλοφοριακή μελέτη και το σχέδιο ΣΒΑΚ δεν ταυτίζονται. Τμήμα ενός σχεδίου ΣΒΑΚ είναι και η κυκλοφοριακή μελέτη η οποία προφανώς και στηρίχθηκε στη διαβούλευση, οι ρυθμίσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή στην πόλη δεν ήρθαν ουρανοκατέβατες προφανώς προέκυψαν μέσα από διαδικασίες, μελέτες και διαβουλεύσεις.

Το ερωτηματολόγιο δόθηκε τώρα γιατί τώρα είναι η φάση του σχεδιασμού του συγκεκριμένου τμήματος του ΣΒΑΚ.

Τα ΣΒΑΚ ουσιαστικά βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της πόλης σε επιδοτούμενα προγράμματα.


Σχολική στέγη

Είναι μεγάλο το πρόβλημα της σχολικής στέγης, αναζητούνται οικόπεδα για την στέγαση του 2ου Λυκείου και του 3ου Γυμνασίου προκειμένου να αποσυμφορηθεί ο χώρος του Ξηροκάμπου.

Έχει αποκτηθεί από τον δήμο παλαιότερα ένα οικόπεδο στη θέση “Μεσορράχη” για το οποίο έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες  προκειμένου να χαρακτηριστεί ως χώρος εκπαίδευσης. Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο και επειδή υπήρχαν και κάποιες δυσκολίες για το συγκεκριμένο ακίνητο, προσβασιμότητας, αξιοποίησης, διότι βρίσκεται σε ένα δύσκολο χώρο, πήραμε μία απόφαση να ψάξουμε να βρούμε κάποια άλλα ακίνητα σε άλλη περιοχή της πόλης προκειμένου να είναι πιο εύκολα στην υλοποίηση τους. Παρόλα αυτά και επειδή είμαστε μία έτσι αρκετά ευέλικτη δημοτική αρχή, δεν κολλάμε σε αποφάσεις, προσπαθούμε για το καλύτερο του τόπου, πρόσφατα ήρθε ένα έγγραφο από την ΚΤΥΠ ΑΕ (μία εταιρεία όπως ο παλιός Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων η οποία είναι μία δημόσια υπηρεσία κατασκευαστική μελετητική, πλήρως στελεχωμένη, που ουσιαστικά αναλαμβάνει με το κλειδί στο χέρι την παράδοση της σχολικής στέγης την μελέτη την εξεύρεση πόρων και την κατασκευή) με το οποίο ζητούν να τους στείλουμε όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται προκειμένου να προχωρήσουν την μελέτη αρχικά της σχολικής στέγης.

Έχουμε τα δύο οικόπεδα λοιπόν, τα οποία πληρούν τις περισσότερες προϋποθέσεις, αυτό στη Μεσορράχη  για το Γυμνάσιο και το Λύκειο και στο Σίσι για την κατασκευή του Δημοτικού. Αυτοί οι δύο φάκελοι είναι σχεδόν έτοιμοι και σε λίγο διάστημα θα αποσταλούν στην ΚΤΥΠ για να ξεκινήσουμε συζητήσεις και να φτάσουμε στο επιθυμητό σημείο».


Σχετικές δημοσιεύσεις