Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου στις 21:30 ξεκινούν οι εβδομαδιαίες προβολές επιλεγμένων ταινιών για την χειμερινή περίοδο 2024/2025, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου, σε συνεργασία με την Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία Αγίου Νικολάου (Δ.Α.Ε.Α.Ν).
Για την πρεμιέρα των προβολών έχει επιλεγεί μια ταινία από την Παλαιστίνη, δραματικά επίκαιρη λόγω της εκρηκτικής κατάστασης και του πολέμου που είναι σε εξέλιξη τον τελευταίο χρόνο στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, η ταινία περιγράφει διεισδυτικά την συγκλονιστική καθημερινότητα και ιδιαίτερα την θέση της γυναίκας στα κατεχόμενα από το Ισραήλ εδάφη στην Δυτική ΄Οχθη, παρουσιάζοντας με ένταση και σασπένς, τα πολλαπλά αδιέξοδα της εφιαλτικής μεσανατολικής πραγματικότητας.
Στον δημοτικό κινηματογράφο ‘REX’, με γενική είσοδο 5€, θα προβληθεί το αγωνιώδες πολιτικό θρίλερ “Η Παγίδα – Huda’s Salon”, παραγωγής Παλαιστίνης 2021, διάρκειας 95΄, με πρωταγωνιστές τους: Μάισα Αμπντ Ελχάντι, Αλί Σουλιμάν, Μανάλ Αγουάντ, Τζαλάλ Μασαργουά. Το σενάριο και την σκηνοθεσία υπογράφει ο δύο φορές υποψήφιος για ΄Οσκαρ καλύτερης ταινίας, Παλαιστίνιος δημιουργός Χάνι Αμπού-Ασάντ.
Η ταινία ξεκινά με ανέμελες στιγμές στο κομμωτήριο της Huda, όπου η Παλαιστίνια Rim έχει πάει για ένα συνηθισμένο ραντεβού. Η φιλική κουβεντούλα ανάμεσα στις δύο γυναίκες όμως διακόπτεται απότομα, γιατί η Huda ναρκώνει την νεαρή πελάτισσα της και στην συνέχεια την φωτογραφίζει, ναρκωμένη και γυμνή σε “απαγορευμένες” στάσεις με έναν επίσης γυμνό άντρα. Στην συνέχεια, εντελώς κυνικά, την εκβιάζει με τις φωτογραφίες, προκειμένου να την εξαναγκάσει να γίνει πληροφοριοδότης των δυνάμεων κατοχής και να καταδίδει κάθε ύποπτη κίνηση των συμπατριωτών της. Γνωρίζει πολύ καλά πως η κοπέλα δεν μπορεί να ζητήσει βοήθεια από πουθενά, ούτε από τον στενοκέφαλο και ζηλιάρη σύζυγό της…
΄Οπως φανερώνει και ο τίτλος της ταινίας, ο σκηνοθέτης δεν ακολουθεί μόνο την διαδρομή του θύματος, αλλά εστιάζει και στην αντιηρωίδα, την Huda, όμως κινηματογραφεί με διαφορετικό τρόπο τις δύο γυναίκες. Παρουσιάζει την Huda ακίνητη, δεμένη στην καρέκλα της μελλοθάνατης κρατούμενης, σε ένα σκοτεινό υπόγειο. Αποτυπώνει την πολύωρη ανάκριση της με μακρόσυρτες σκηνές με σταθερή κάμερα, ενώ αντίθετα καταγράφει με κάμερα στο χέρι την φρενήρη διαδρομή της Rim σε δρόμους ή στο σπίτι της -που έχει γίνει πλέον φυλακή- και την ανέλπιδη προσπάθεια της να ξεφύγει.
Οι ιστορίες των δύο γυναικών, παρουσιάζονται παράλληλα, όμως οι έννοιες καλό/κακό, σωστό/λάθος, ηθικό/μεμπτό, πατριωτισμός/προδοσία σκιαγραφούνται με ιδιαίτερο τρόπο, καθώς τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο, απλό και απόλυτο στην κατεχόμενη Παλαιστίνη, όπου η επιβίωση με τη θυσία συγκρούονται καθημερινά.
Τελικά και οι δύο γυναίκες βιώνουν τον εγκλωβισμό και την φυλάκιση τους. Γιατί οι γυναίκες, υποστηρίζει ο Αμπού-Ασάντ, είναι τα πιο ευάλωτα θύματα στα κατεχόμενα εδάφη, καθώς δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τον κατακτητή, αλλά και την δική τους ανδροκρατούμενη πατριαρχική κοινωνία, που δεν τους αφήνει πολλά περιθώρια επιλογής.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα προβολών, την ταινία, αφίσες, φωτογραφίες, trailer, συνεντεύξεις στην ιστοσελίδα της Λέσχης Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου.