Ευρεία συνάντηση με φορείς του τουρισμού πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κρήτης, με στόχο να συζητηθούν παράμετροι του «σοκ» που υπέστη ο τουρισμός με την κατάρρευση της Thomas Cook και να σχηματιστεί ένα ενιαίο πλαίσιο που θα τεθεί στο υπουργείο και συνολικότερα την κυβέρνηση για την στήριξη στους επαγγελματίες του χώρου στο νησί.
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης Μιχάλης Βλατάκης που συμμετείχε στην σύσκεψη μίλησε στην εκπομπή της Δέσποινας Κουτάντου “Ναι μεν αλλά” στέλνοντας μήνυμα αισιοδοξίας για την επόμενη μέρα τονίζοντας ότι “Το πρώτο των αιτημάτων και μάλιστα μιλήσαμε τηλεφωνικώς με τον Υφυπουργό Τουρισμού τον κ.Κόνσολα και ζητήσαμε να διασφαλιστούν πρώτα οι εργαζόμενοι για να μη χάσουν το Ταμείο Ανεργίας.
Το δεύτερο ήτανε να βρεθεί κάποιος τρόπος για να πιστωθεί ο ΦΠΑ ο οποίος έχει ήδη πληρωθεί για όσα τιμολόγια μένουν ανεξόφλητα και αυτά τα οποία έρχονται και αφορούν τους συγκεκριμένους πελάτες αλλά όχι μόνο τον ΦΠΑ και διάφορους άλλους φόρους, για αυτούς τους πελάτες οι οποίοι έχουν φύγει και δεν έχουν πληρωθεί.
Αλλά επειδή στην Ελλάδα οι νόμοι είναι κάπως αυστηροί ειδικά σε φορολογικά θέματα πρέπει να υπάρξει Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για να μπορέσει να γίνει κάτι τέτοιο. Ζητήσαμε να γίνουν καινούργιοι διακανονισμοί με τις τράπεζες για όσους έχουν πολύ μεγάλα υπόλοιπα και θα αναγκαστούν να μην είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Όλα τα αιτήματα τα συγκεντρώσαμε και θα συζητηθούν την επόμενη Δευτέρα ή Τρίτη για να δούμε τι αποφάσεις θα παρθούν προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την πρώτη φάση του προβλήματος γιατί αυτή είναι όπως καταλαβαίνετε η πρώτη φάση και ακολουθούν δυστυχώς και άλλα επακόλουθα.
Χθες με στοιχεία επιβεβαιώθηκε ότι μόνο στην Κρήτη τα απλήρωτα τιμολόγια είναι στα 100 εκατομμύρια αλλά όπως καταλαβαίνεται έπονται και άλλα.
Μένουμε ψύχραιμοι και πρώτη μας μέριμνα είναι οι πελάτες εδώ μέχρι τις 6 Οκτωβρίου να τύχουν της Κρητικής Φιλοξενίας. Να βρούμε τρόπους ούτως ώστε να φύγουν ευχαριστημένοι, γιατί από τέτοια προβλήματα αγαπάει κάποιος ένα προορισμό ή τον μισεί. Οι πελάτες δεν φταίνε κάποιοι άλλοι χρησιμοποίησαν και τους πελάτες και εμάς. Θα πρέπει να έχουμε συμμάχους τους πελάτες.
Βρισκόμαστε στο στάδιο της αναγνώρισης της ζημιάς. Οι παίκτες που υπάρχουν ήδη στην αγορά, ήδη κινούνται για να για να έρθουν σε επαφή και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις και να καλύψουν κάποια από τα κενά. Το πολύ σημαντικό είναι το αεροπορικό, αν δεν εξασφαλιστεί το αεροπορικό επειδή είμαστε Νησί δεν θα μπορέσουμε να διαθέσουμε τα δωμάτια.
Πρέπει όλοι μαζί να επικεντρώθουμε σε αυτό, κυβέρνηση και επιχειρηματίες να πιέσουν όλοι οι φορείς του τουρισμού ούτως ώστε να βρούμε αεροπορικές, διότι όπως καταλαβαίνετε όταν μία εταιρεία με 120 αεροπλάνα που πετούσε κυρίως στην Ελλάδα την Ισπανία και σε μεγάλο βαθμό στην Κρήτη είναι πολλή μεγάλη απώλεια.
Αυτή τη στιγμή ένα εισιτήριο του στοίχιζε 200 Λίρες από τη Λονδίνο έχει πάει στις 1200!
Θέλει δουλειά αλλά θα στείλω από τον σταθμό σας ένα αισιόδοξο μηνυμα.
Έχουμε περάσει πολλά, πολλές πτωχεύσεις, πολλές καταστάσεις, να έχουμε αισιοδοξία να μπορούμε να δουλέψουμε,θα τα καταφέρουμε, θα ξανά επανέλθουμε, θα λύσουμε και αυτό το πρόβλημα και να βγούμε καλύτερα προετοιμασμένοι για το μέλλον.
Μέχρι στιγμής αυτό που ανακοινώθηκε για το φόρο διαμονής, ήταν για μην πω κοροϊδία , θα είμαι ευγενείς και θα πω ότι αυτός ο φόρος έχει ήδη πληρωθεί για τον Ιούλιο για τον Αύγουστο, για τους περισσότερους πελάτες που ήταν μέχρι το Σεπτέμβριο, είναι μικρό το ποσόν ελαχιστότατο μπροστά στις ζημιές. Η χασούρα είναι τεράστια.
Είναι μεγάλες οι ζημιές αλλά είναι διαχειρίσιμες, από ότι ακούμε από τους περισσότερους. Θα μας πάει κάποια χρόνια πίσω αλλά σας είπα…δουλειά» κατέληξε.