Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα, εξαπολύοντας μια ολομέτωπη επίθεση τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Με αποφάσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, κατ’ εντολή της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, επιχειρούν σε όλη τη χώρα να μην πραγματοποιηθούν διχοτομήσεις τμημάτων και επιβάλλουν μετακινήσεις μαθητών σε όμορες σχολικές μονάδες. Παράλληλα, προωθείται η συγχώνευση τμημάτων που ήταν ήδη διχοτομημένα. Οι αποφάσεις αυτές παραβαίνουν ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία, η οποία δεν προβλέπει πουθενά ότι σε σχολεία που λειτουργούν τμήματα ένταξης ή σε τάξεις που υπάρχει παράλληλη στήριξη μπορεί να παραβλέπεται η πρόβλεψη για μείωση του αριθμού των μαθητών. Παράλληλα, προωθούνται οδηγίες προς τις Διευθύνσεις και τα σχολεία για τη δήλωση των κενών της παράλληλης στήριξης στη λογική να υπάρχει μία θέση ανά τάξη, ούτε καν ανά τμήμα.
Η παραπάνω πολιτική απόφαση έχει τεράστιο παιδαγωγικό και εργασιακό αντίκτυπο στα Δημόσια Σχολεία και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης με εντολή στις τοπικές Διευθύνσεις έχουν ξεκινήσει ήδη τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε Νηπιαγωγεία και σε όλο το εύρος των τάξεων των Δημοτικών Σχολείων. Η αντιπαιδαγωγική και απροκάλυπτα αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας οδηγεί στη συρρίκνωση των Δημόσιων Σχολείων, στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και στη μείωση των θέσεων εργασίας. Οι αποφάσεις των Περιφερειακών Δ/ντων Εκπαίδευσης δεν λαμβάνονται με κριτήριο την αναβάθμιση των σχολείων, αλλά τη μείωση του «κόστους», με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών.
Γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό τι θα επακολουθήσει τη νέα σχολική χρονιά όταν εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διδάξουν σε τμήματα των 25 μαθητών, με μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και χωρίς παράλληλη στήριξη ή με παράλληλη στήριξη που «μοιράζεται» σε 3-4 μαθητές. Γονείς θα κληθούν να μετακινήσουν τα παιδιά τους σε άλλη σχολική μονάδα, ακόμα κι αν ο μαθητής είναι στην Δ΄, Ε΄ ή Στ΄ τάξη. Η άκρως αντιπαιδαγωγική αυτή απόφαση πραγματοποιείται μέσα στο καλοκαίρι για να αποφευχθούν αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, αφού οι παραπάνω συγχωνεύσεις προωθούνται χωρίς καμία ενημέρωση και χωρίς να προηγηθεί κανένας διάλογος και καμιά διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.
Ήδη, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας, εξέδωσε ανακοίνωση, όπου μεταξύ άλλων τονίζει: «Η απόφαση αυτή επηρεάζει και το δικό μας σχολείο με σύμπτυξη τμημάτων τόσο της πρώτης όσο και της δευτέρας τάξης. Όπως καταλαβαίνετε η δημιουργία πολυπληθών τμημάτων και η υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τα παιδιά μας καλούνται να στοιβαχτούν σε δύο αίθουσες, οι οποίες βάσει τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή δεν πληρούν τους κανόνες ασφαλείας. Θα αποχωριστούν φίλους και συμμαθητές τους, με υπαρκτό τον κίνδυνο να μετακινηθούν ακόμα και σε όμορο σχολείο, αν τα τμήματα φτάσουν το μέγιστο όριο μαθητών – κάτι που δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε μέχρι το Σεπτέμβριο λόγω των νέων εγγραφών. Ένας εκπαιδευτικός θα αναγκαστεί να απομακρυνθεί από την τάξη του και οι εναπομείναντες θα κληθούν να διδάξουν στα δύο νέα πολυάριθμα τμήματα. Στα τμήματα αυτά υπάρχουν αρκετοί μαθητές με διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και θα πρέπει να μοιράζονται μια εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης. Πρέπει να σημειωθεί πως μιλάμε για παιδιά που τώρα ξεκινούν την εκπαιδευτική διαδικασία. Απόφαση του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 4ου Δημοτικού σχολείου Ιεράπετρας, αν δεν αρθεί αυτό το απαράδεκτο μέτρο, είναι το κλείσιμο του σχολείου με την έναρξη της σχολικής χρονιάς».
Είναι φανερό, πως η συγχώνευση των σχολικών μονάδων θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και θα διαταράξει την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία: Την ίδια ώρα που το Υπουργείο στοιβάζει σαν «σαρδέλες» τους μαθητές στις τάξεις, μειώνει παράλληλη στήριξη και καταργεί τμήματα ένταξης, ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ, την ίδια στιγμή εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βγαίνουν λειτουργικά υπεράριθμοι αφού μετά την μείωση των τμημάτων πολλοί περισσότεροι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτές που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά.
Είναι προκλητικό ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, την ίδια στιγμή που θεωρούν κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο, κτλ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο. Σπαταλούν χωρίς αιδώ μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.
Τα μεγάλα λόγια περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών» δεν μπορούν να κοροϊδέψουν πια κανέναν. Δεν θα επιτρέψουμε να θυσιάσουν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας στην λογική του κόστους!
14-08-2024
Νομαρχιακή Επιτροπή Λασιθίου ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.