Κοινή φαίνεται να είναι η θέση για επαναλειτουργία της Γ’ Λυκείου και των Πανεπιστημίων – Διαφωνίες για Γυμνάσια, Δημοτικά και Παιδικούς Σταθμούς
Σε μια δύσκολη εξίσωση εξελίσσεται για τους επιστήμονες η επαναλειτουργία των σχολείων. Το κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων ήταν το πρώτο μέτρο που ειχε ληφθεί στη χώρα μας και ίσχυσε από τις 11 Μαρτίου. Νεότερη υπουργική απόφαση παρέτεινε το κλείσιμο των σχολείων μέχρι και τις 11 Μαΐου.
Ο επικεφαλής της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, καθηγητής κ. Σωτήρης Τσιόδρας διατύπωσε κατά την ενημέρωση της Τετάρτης τη θετική άποψη που έχει για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, τονίζοντας βεβαίως πως «είμαι μέλος μιας Επιτροπής στην οποία το θέμα συζητείται ήδη και θα συζητηθεί και αύριο (σ.σ. σήμερα Πέμπτη)». Την ίδια ώρα, φαίνεται πως έχουν διαμορφωθεί δύο “σχολές” μέσα στην Επιτροπή αναφορικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, όπως αυτές εκφράζονται από τους επιστήμονες που συμμετέχουν. Σήμερα έχει προγραμματιστεί εκ νέου συνεδρίαση των επιδημιολόγων για το θέμα των σχολείων, όπως και άλλη συνεδρίαση όλων των ειδικών της Επιτροπής.
Ο κ. Τσιόδρας εξήγησε κατά τη χθεσινή ενημέρωση πως «το θέμα των σχολείων είναι πολυπαραγοντικό και μας απασχολεί. Θα εξετάσουμε όλους τους παράγοντες, που σχετίζονται με τα παιδιά, τις οικογένειες, τα ευπαθή άτομα». Επανέλαβε, δε, πως τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως τα παιδιά κινδυνεύουν λιγότερο από άλλες ομάδες του πληθυσμού και πως ο ρόλος τους στη διασπορά είναι περιορισμένος.
Πρόκειται για συμπεράσματα βεβαίως που έρχονται να ανατρέψουν την εικόνα που είχαν αρχικά οι ειδικοί και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ότι τα παιδιά «κουβαλούν» μεγάλο ιικό φορτίο και πως μεταδίδουν χωρίς να νοσούν. Μάλιστα ήταν αυτά τα συμπεράσματα που είχαν οδηγήσει στο κλείσιμο των σχολείων.
Ο κ. Τσιόδρας κάνοντας την αποτίμηση των μέτρων, εκτίμησε πως το κλείσιμο των σχολείων επηρέασε σε ποσοστό 15% τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού. Ανέφερε επίσης πως χάρη στα επιδημιολογικά μοντέλα θα μπορούν οι ειδικοί να έχουν πολύ γρήγορα την εικόνα για το πως λειτουργήσει και θα επιδράσει το άνοιγμα των σχολείων στην κοινότητα αναφορικά με τον κορωνοιό και αναλόγως να εισηγηθούν σχετικά μέτρα.
Οι δύο τάσεις των επιστημόνων
Μερίδα επιστημόνων θεωρεί πως στο τραπέζι της…τηλεδιάσκεψης πρέπει να συζητηθεί επί του παρόντος μόνο η επιστροφή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα θρανία, πιθανότατα στις 11 Μαΐου και υπό συγκεκριμένους όρους, και απορρίπτει κατηγορηματικά την επιστροφή στη σχολική ζωή για τους άλλους μαθητές.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι ειδικοί οι οποίοι θεωρούν πως πρέπει να γίνει μέσα στον Μάιο σταδιακά η επανεκκίνηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και να ολοκληρωθεί διά ζώσης το σχολικό έτος για όλους τους μαθητές, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν και τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων.
Και οι δύο πλευρές φαίνεται να συγκλίνουν στην επαναλειτουργία των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι επιστήμονες που θεωρούν πως μπορούν να επιστρέψουν άμεσα οι μαθητές της Γ´ λυκείου, δεν αποκλείουν σε επόμενη φάση μέσα στον Μάιο να επιστρέψουν και οι μαθητές των άλλων τάξεων του λυκείου. Πιστεύουν πως σε καθε περίπτωση οι μαθητές Λυκείου λόγω ηλικίας μπορούν να τηρήσουν τα μέτρα υγιεινής και επιπλέον πως πρόκειται για έναν πληθυσμό που θα είναι διαχειρίσιμος ευκολότερα στις διαθέσιμες σχολικές αίθουσες.
Θα μπορούν πχ αναφέρουν να μοιράζονται ανά 10 με 12 μέσα στις τάξεις. Επίσης, σε αυτήν την συνθήκη θεωρείται πιο διαχείρισιμο και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ότι δηλαδή θα μπορεί να απομονωθούν οι ευάλωτοι εκπαιδευτικοί και να επιστρέψουν στις τάξεις οι υγιείς συνάδελφοί τους.
Ωστόσο, απορρίπτουν κατηγορηματικά την επιστροφή στα σχολεία για τους άλλους μαθητές, και για εκείνους του γυμνασίου και του δημοτικού σχολείου. Κι αυτό διότι πιστεύουν πως στις μικρότερες ηλικίες δεν είναι μπορεί να διατηρηθεί κανένας έλεγχος εντός του σχολικού πλαισίου σε ό,τι αφορά τον συγχρωτισμό, τα μέτρα υγιεινής, την απόσταση.
Επιπλέον, διατυπώνουν την έντονη ανησυχία τους για την επίπτωση που θα υπάρξει από τη λειτουργία των δημοτικών και των γυμνασίων στις οικογένειες καθώς, είτε μικρότερο είτε μεγαλύτερο, πάντως υπάρχει ποσοστό ασυμπτωματικών παιδιών που θα μεταδίδουν αθόρυβα τη νόσο στους μεγαλύτερους ηλικιακά της οικογένειας.
Το σταδιακό άνοιγμα
Στην άλλη πλευρά υπάρχουν οι επιστήμονες της Επιτροπής οι οποίοι εισηγούνται το άνοιγμα όλων των σχολικών μονάδων με το σκεπτικό ότι πρέπει να γίνει ουσιαστικά και το άνοιγμα της κοινωνίας και αυτό θα ξεκινήσει από τις λιγότερο ευπαθείς ομάδες όπως τα παιδιά.
Παράλληλα, με την επιστροφή των παιδιών στα σχολεία -για την οποία επισημαίνουν όμως ότι πρέπει να γίνει σταδιακά μέσα στον Μάιο- οι ειδικοί θεωρούν πως ουσιαστικά θα ξεκινήσει και η επιστροφή των γονέων στις εργασίες τους, τόσο εκείνων που εργάζονται από το σπίτι τους όσο και εκείνων που βρίσκονται σε άδεια ειδικού σκοπού.
Η επαναλειτουργία των σχολείων στις επόμενες τέσσερις εβδομάδες, όπως την τοποθετούν χρονικά, θα αρχίσει από τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα λύκεια και θα ξεδιπλώνεται με τα γυμνάσια και τα λύκεια, ανά εβδομάδα. Ιδιαίτερη κατηγορία αποτελούν τα παιδιά προσχολικής και νηπιακής ηλικίας, για τα οποία οι ειδικοί πιστεύουν πως αν βγουν από το σπίτι αλλά παραμείνουν μακριά από τα ηλικιωμένα και ευπαθή άτομα, δεν θα συμβάλλουν στη διασπορά του κορωνοιού. Βεβαίως παραμένει ζητούμενο πόσο εφικτό μπορεί να είναι αυτό.
Ιδιαίτερη σημασία δίνουν οι επιστήμονες στον τρόπο λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, με την απόσταση τόσο στους εσωτερικούς όσο και τους εξωτερικούς χώρους και την τήρηση των μέτρων υγιεινής από τους μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Δεν αποκλείουν βεβαίως οι υποστηρικτές της επιστροφής να γίνουν όλα πιο βατά καθώς στις δομές προσχολικής και σχολικής ηλικίας πιθανόν να φτάσουν λιγότερα παιδιά λόγω των ανησυχιών των οικογενειών τους.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Σε μια δύσκολη εξίσωση εξελίσσεται για τους επιστήμονες η επαναλειτουργία των σχολείων. Το κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων ήταν το πρώτο μέτρο που ειχε ληφθεί στη χώρα μας και ίσχυσε από τις 11 Μαρτίου. Νεότερη υπουργική απόφαση παρέτεινε το κλείσιμο των σχολείων μέχρι και τις 11 Μαΐου.
Ο επικεφαλής της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, καθηγητής κ. Σωτήρης Τσιόδρας διατύπωσε κατά την ενημέρωση της Τετάρτης τη θετική άποψη που έχει για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, τονίζοντας βεβαίως πως «είμαι μέλος μιας Επιτροπής στην οποία το θέμα συζητείται ήδη και θα συζητηθεί και αύριο (σ.σ. σήμερα Πέμπτη)». Την ίδια ώρα, φαίνεται πως έχουν διαμορφωθεί δύο “σχολές” μέσα στην Επιτροπή αναφορικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, όπως αυτές εκφράζονται από τους επιστήμονες που συμμετέχουν. Σήμερα έχει προγραμματιστεί εκ νέου συνεδρίαση των επιδημιολόγων για το θέμα των σχολείων, όπως και άλλη συνεδρίαση όλων των ειδικών της Επιτροπής.
Ο κ. Τσιόδρας εξήγησε κατά τη χθεσινή ενημέρωση πως «το θέμα των σχολείων είναι πολυπαραγοντικό και μας απασχολεί. Θα εξετάσουμε όλους τους παράγοντες, που σχετίζονται με τα παιδιά, τις οικογένειες, τα ευπαθή άτομα». Επανέλαβε, δε, πως τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως τα παιδιά κινδυνεύουν λιγότερο από άλλες ομάδες του πληθυσμού και πως ο ρόλος τους στη διασπορά είναι περιορισμένος.
Πρόκειται για συμπεράσματα βεβαίως που έρχονται να ανατρέψουν την εικόνα που είχαν αρχικά οι ειδικοί και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ότι τα παιδιά «κουβαλούν» μεγάλο ιικό φορτίο και πως μεταδίδουν χωρίς να νοσούν. Μάλιστα ήταν αυτά τα συμπεράσματα που είχαν οδηγήσει στο κλείσιμο των σχολείων.
Ο κ. Τσιόδρας κάνοντας την αποτίμηση των μέτρων, εκτίμησε πως το κλείσιμο των σχολείων επηρέασε σε ποσοστό 15% τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού. Ανέφερε επίσης πως χάρη στα επιδημιολογικά μοντέλα θα μπορούν οι ειδικοί να έχουν πολύ γρήγορα την εικόνα για το πως λειτουργήσει και θα επιδράσει το άνοιγμα των σχολείων στην κοινότητα αναφορικά με τον κορωνοιό και αναλόγως να εισηγηθούν σχετικά μέτρα.
Οι δύο τάσεις των επιστημόνων
Μερίδα επιστημόνων θεωρεί πως στο τραπέζι της…τηλεδιάσκεψης πρέπει να συζητηθεί επί του παρόντος μόνο η επιστροφή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα θρανία, πιθανότατα στις 11 Μαΐου και υπό συγκεκριμένους όρους, και απορρίπτει κατηγορηματικά την επιστροφή στη σχολική ζωή για τους άλλους μαθητές.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι ειδικοί οι οποίοι θεωρούν πως πρέπει να γίνει μέσα στον Μάιο σταδιακά η επανεκκίνηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και να ολοκληρωθεί διά ζώσης το σχολικό έτος για όλους τους μαθητές, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν και τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων.
Και οι δύο πλευρές φαίνεται να συγκλίνουν στην επαναλειτουργία των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι επιστήμονες που θεωρούν πως μπορούν να επιστρέψουν άμεσα οι μαθητές της Γ´ λυκείου, δεν αποκλείουν σε επόμενη φάση μέσα στον Μάιο να επιστρέψουν και οι μαθητές των άλλων τάξεων του λυκείου. Πιστεύουν πως σε καθε περίπτωση οι μαθητές Λυκείου λόγω ηλικίας μπορούν να τηρήσουν τα μέτρα υγιεινής και επιπλέον πως πρόκειται για έναν πληθυσμό που θα είναι διαχειρίσιμος ευκολότερα στις διαθέσιμες σχολικές αίθουσες.
Θα μπορούν πχ αναφέρουν να μοιράζονται ανά 10 με 12 μέσα στις τάξεις. Επίσης, σε αυτήν την συνθήκη θεωρείται πιο διαχείρισιμο και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ότι δηλαδή θα μπορεί να απομονωθούν οι ευάλωτοι εκπαιδευτικοί και να επιστρέψουν στις τάξεις οι υγιείς συνάδελφοί τους.
Ωστόσο, απορρίπτουν κατηγορηματικά την επιστροφή στα σχολεία για τους άλλους μαθητές, και για εκείνους του γυμνασίου και του δημοτικού σχολείου. Κι αυτό διότι πιστεύουν πως στις μικρότερες ηλικίες δεν είναι μπορεί να διατηρηθεί κανένας έλεγχος εντός του σχολικού πλαισίου σε ό,τι αφορά τον συγχρωτισμό, τα μέτρα υγιεινής, την απόσταση.
Επιπλέον, διατυπώνουν την έντονη ανησυχία τους για την επίπτωση που θα υπάρξει από τη λειτουργία των δημοτικών και των γυμνασίων στις οικογένειες καθώς, είτε μικρότερο είτε μεγαλύτερο, πάντως υπάρχει ποσοστό ασυμπτωματικών παιδιών που θα μεταδίδουν αθόρυβα τη νόσο στους μεγαλύτερους ηλικιακά της οικογένειας.
Το σταδιακό άνοιγμα
Στην άλλη πλευρά υπάρχουν οι επιστήμονες της Επιτροπής οι οποίοι εισηγούνται το άνοιγμα όλων των σχολικών μονάδων με το σκεπτικό ότι πρέπει να γίνει ουσιαστικά και το άνοιγμα της κοινωνίας και αυτό θα ξεκινήσει από τις λιγότερο ευπαθείς ομάδες όπως τα παιδιά.
Παράλληλα, με την επιστροφή των παιδιών στα σχολεία -για την οποία επισημαίνουν όμως ότι πρέπει να γίνει σταδιακά μέσα στον Μάιο- οι ειδικοί θεωρούν πως ουσιαστικά θα ξεκινήσει και η επιστροφή των γονέων στις εργασίες τους, τόσο εκείνων που εργάζονται από το σπίτι τους όσο και εκείνων που βρίσκονται σε άδεια ειδικού σκοπού.
Η επαναλειτουργία των σχολείων στις επόμενες τέσσερις εβδομάδες, όπως την τοποθετούν χρονικά, θα αρχίσει από τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα λύκεια και θα ξεδιπλώνεται με τα γυμνάσια και τα λύκεια, ανά εβδομάδα. Ιδιαίτερη κατηγορία αποτελούν τα παιδιά προσχολικής και νηπιακής ηλικίας, για τα οποία οι ειδικοί πιστεύουν πως αν βγουν από το σπίτι αλλά παραμείνουν μακριά από τα ηλικιωμένα και ευπαθή άτομα, δεν θα συμβάλλουν στη διασπορά του κορωνοιού. Βεβαίως παραμένει ζητούμενο πόσο εφικτό μπορεί να είναι αυτό.
Ιδιαίτερη σημασία δίνουν οι επιστήμονες στον τρόπο λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, με την απόσταση τόσο στους εσωτερικούς όσο και τους εξωτερικούς χώρους και την τήρηση των μέτρων υγιεινής από τους μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Δεν αποκλείουν βεβαίως οι υποστηρικτές της επιστροφής να γίνουν όλα πιο βατά καθώς στις δομές προσχολικής και σχολικής ηλικίας πιθανόν να φτάσουν λιγότερα παιδιά λόγω των ανησυχιών των οικογενειών τους.
Πηγή: Πρώτο Θέμα