“Θέση της Ένωσης είναι ότι τα παιδιά πρέπει να γυρίσουν στο σχολείο, εκεί είναι το φυσικό τους περιβάλλον. Αυτό όμως να γίνει με κανόνες ασφάλειας και ισότητας. Δεν έχουμε πρόβλημα με τη χρήση μάσκας, δυσπιστούμε ως γονείς με τα άλλα μέτρα που δεν έχουν παρθεί. Το μάθημα εκ περιτροπής δεν ήταν μέτρο ισότητας”. Αυτά δήλωσε μεταξύ άλλων μιλώντας στην εκπομπή “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων του Δήμου Αγίου Νικολάου Κατερίνα Σπυροπούλου, παρουσία στη συζήτηση και της παιδιάτρου Αντωνίας Οικονομάκη.
“Αυτό που έπρεπε είναι το κράτος να μας δείξει ότι ψάχνει να βρει και άλλες λύσεις, όπως η μείωση των μαθητών στα τμήματα και η μείωση του συγχρωτισμού στα σχολεία” τόνισε.
Η κ. Σπυροπούλου ρώτησε την κ. Οικονομάκη και για το πώς θα επηρεάσει τυχόν αλλεργική ρινίτιδα που έχει ένα παιδί τη χρήση της μάσκας. Όπως είπε η γιατρός, ενδεχομένως να υπάρξουν τέτοια ζητήματα, σε κάθε όμως περίπτωση το παιδί «θα πρέπει να μάθει να τη φορά σωστά για έχει νόημα και η χρήση της. Πρέπει όμως και να καταλάβει γιατί τη φοράει και γιατί του ζητήθηκε να τη φοράει κάθε μέρα στο σχολείο. Γιατί αυτό το γιατί, κρύβει ένα σωρό πληροφορίες από πίσω. Τη μάσκα τη φοράμε για να προστατεύουμε τους γύρω μας και μας, τον παππού μας αλλά και τον παππού του φίλου μας, την κυρία με αναπνευστικό πρόβλημα που θα τη συναντήσουμε στο ασανσέρ της πολυκατοικίας μας, τον συμμαθητή μας με σοβαρό πρόβλημα υγείας που μπαινοβγαίνει στα νοσοκομεία και ζει με μάσκα εδώ και χρόνια”.
Για να το καταλάβουν αυτό τα παιδιά αλλά και οι γονείς, θα πρέπει σύμφωνα με την κ. Σπυροπούλου να υπάρξει μία περίοδος προσαρμογής και μία εκπαίδευση και των γονέων και των εκπαιδευτικών. Θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί πράγματα, θα μπορούσε να είχε γίνει ο καθαρισμός νωρίτερα και να μην περιμένουμε τελευταία στιγμή για τις προκηρύξεις των καθαριστριών, θα μπορούσε να είχε δοθεί εντολή στους Δήμους να ψάξουν για αίθουσες, θα μπορούσε να είχε δοθεί η χρηματοδότηση για να πάρουν κι άλλους καθηγητές και εκπαιδευτικούς. Θα μπορούσε να είχε προβλεφθεί να γυρίσει ο θεσμός του σχολικού φύλακα, πολλά θα μπορούσαν να είχαν γίνει για να μας πείσουν ότι κάνουν ότι μπορούν και να μη μας αφήσουν εμάς μετέωρους να φοβόμαστε σε δίλημμα οι γονείς, να το πάω ή να μην το πά στο σχολείο. Μα δεν υπάρχει τέτοιο δίλημμα, θα το βγάλεις από το περιβάλλον του το παιδί; Σε αναγκάζουν να το πεις αυτό”.
Ακούστε εδώ αναλυτικά:
“Αυτό που έπρεπε είναι το κράτος να μας δείξει ότι ψάχνει να βρει και άλλες λύσεις, όπως η μείωση των μαθητών στα τμήματα και η μείωση του συγχρωτισμού στα σχολεία” τόνισε.
Η κ. Σπυροπούλου ρώτησε την κ. Οικονομάκη και για το πώς θα επηρεάσει τυχόν αλλεργική ρινίτιδα που έχει ένα παιδί τη χρήση της μάσκας. Όπως είπε η γιατρός, ενδεχομένως να υπάρξουν τέτοια ζητήματα, σε κάθε όμως περίπτωση το παιδί «θα πρέπει να μάθει να τη φορά σωστά για έχει νόημα και η χρήση της. Πρέπει όμως και να καταλάβει γιατί τη φοράει και γιατί του ζητήθηκε να τη φοράει κάθε μέρα στο σχολείο. Γιατί αυτό το γιατί, κρύβει ένα σωρό πληροφορίες από πίσω. Τη μάσκα τη φοράμε για να προστατεύουμε τους γύρω μας και μας, τον παππού μας αλλά και τον παππού του φίλου μας, την κυρία με αναπνευστικό πρόβλημα που θα τη συναντήσουμε στο ασανσέρ της πολυκατοικίας μας, τον συμμαθητή μας με σοβαρό πρόβλημα υγείας που μπαινοβγαίνει στα νοσοκομεία και ζει με μάσκα εδώ και χρόνια”.
Για να το καταλάβουν αυτό τα παιδιά αλλά και οι γονείς, θα πρέπει σύμφωνα με την κ. Σπυροπούλου να υπάρξει μία περίοδος προσαρμογής και μία εκπαίδευση και των γονέων και των εκπαιδευτικών. Θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί πράγματα, θα μπορούσε να είχε γίνει ο καθαρισμός νωρίτερα και να μην περιμένουμε τελευταία στιγμή για τις προκηρύξεις των καθαριστριών, θα μπορούσε να είχε δοθεί εντολή στους Δήμους να ψάξουν για αίθουσες, θα μπορούσε να είχε δοθεί η χρηματοδότηση για να πάρουν κι άλλους καθηγητές και εκπαιδευτικούς. Θα μπορούσε να είχε προβλεφθεί να γυρίσει ο θεσμός του σχολικού φύλακα, πολλά θα μπορούσαν να είχαν γίνει για να μας πείσουν ότι κάνουν ότι μπορούν και να μη μας αφήσουν εμάς μετέωρους να φοβόμαστε σε δίλημμα οι γονείς, να το πάω ή να μην το πά στο σχολείο. Μα δεν υπάρχει τέτοιο δίλημμα, θα το βγάλεις από το περιβάλλον του το παιδί; Σε αναγκάζουν να το πεις αυτό”.
Ακούστε εδώ αναλυτικά: