Συγκεκριμένα, οι «πράσινες» σχολικές αυλές προβάλλονται ως τα νέα, καινοτόμα περιβάλλοντα μάθησης, ικανά να φιλοξενήσουν και να προωθήσουν την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την βιωματική μάθηση, την αρμονική κοινωνική ανάπτυξη κλπ. Τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας θα έχουν με αυτό τον τρόπο την δυνατότητα να βγουν έξω από την αίθουσα διδασκαλίας (η οποία σε αρκετές περιπτώσεις στο δήμο μας είναι μία αίθουσα κοντέινερ) και να εκμεταλλευτούν τις καλές κλιματικές συνθήκες της περιοχής μας έχοντας μία άλλη εμπειρία εκπαιδευτικής διαδικασίας που θα τους κεντρίσει το ενδιαφέρον και θα τους αλλάξει τον τρόπο που «γίνεται το μάθημα».
Επίσης, οι «πράσινες» σχολικές αυλές μπορούν να χρησιμοποιηθούν εκτός του σχολικού ωραρίου ως ένας νέος δημόσιος αστικός χώρος ώστε να καλύψουν και την ανάγκη των κατοίκων για επικοινωνία, για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, της ελεύθερης έκφρασης, του ασφαλούς χώρου για παιχνίδι όπως τα παλιά χρόνια που η αλάνα ή η πλατεία του χωριού έπαιζε τον ρόλο του σημείου συνάντησης για τους περίοικους.
Παράλληλα οι «πράσινες» σχολικές αυλές μπορούν να ενισχύσουν την συμμετοχή σε μία κοινή δράση, ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η συντήρηση τους φέρνουν μαζί όλη την σχολική κοινότητα, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Με βάση αυτούς τους τρεις άξονες οι πράσινες σχολικέςαυλές διαμορφώνουν έναν νέο «ορισμό» του δημόσιου χώρου, ο οποίος θα είναι καλαίσθητος, ασφαλής και ανοικτός για όλους. Επιπλέον, θα αποτελέσουν ένα «εργαλείο» προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, στην νέα πραγματικότητα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε όσοι ζούμε σε αστικά περιβάλλοντα, με κοινόχρηστους χώρους από τσιμέντο και δομικά υλικά, χωρίς προστατευτικά σκίαστρα από τον ήλιο και την βροχή.
Οι αυλές των σχολείων μας μπορούν να πρασινίσουν με δενδροφυτεύσεις (που μιμούνται τα τοπικά οικοσυστήματα), στοιχεία νερού, φυσικές κατασκευές, μονοπάτια από κούτσουρα και άμμο, συστήματα σκίασης, ηλιακά συστήματα κ.α. Όλα αυτά μπορούν να συνυπάρχουν με τον υπάρχοντα εξοπλισμό όπως της παιδικής χαράς, του αθλητισμού και των χώρων συγκέντρωσης, ώστε οι σχολικές αυλές να ξεπεράσουν τα αυστηρά όρια του σχολικού κτιρίου και να συμπεριληφθούν στους χώρους δημόσιας χρήσης της πόλης.
Οι αυλές των σχολείων μας, τα κτήρια που περνούν τα παιδιά μας τις πιο παραγωγικές ώρες μέσα στην ημέρα τους θα γίνουν φιλικά, όμορφα και χρήσιμα και για τα παιδιά μας αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία. Με τιςανοιχτές πράσινες σχολικές αυλές τα παιδιά μας θα μάθουν να σέβονται το περιβάλλον στο οποίο διαβιούν και θα γίνουν συμμέτοχοι στην διαχείριση και στην βελτίωση του μαζί με τους γονείς, εκπαιδευτικούς, γείτονες, φίλους τους. «Το σχολείο θα έπρεπε να είναι το ωραιότερο μέρος σε κάθε πόλη και χωριό. Τόσο ωραίο που η τιμωρία για τα απείθαρχα παιδιά θα έπρεπε να είναι ο αποκλεισμός τους τους από το σχολείο την επόμενη μέρα!» όπως έγραψε ο Όσκαρ Ουάιλντ, ας το κάνουμε πράξη λοιπόν!
Με εκτίμηση
Σπυροπούλου Κατερίνα
Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος
«…στην ΠΡΑΞΗ»