“Είναι η πρώτη φορά που μπαίνει η Κρήτη στο μεταφορικό ισοδύναμο, φαίνεται να έχουμε μία καλή παρουσία, παρόλα αυτά φαίνεται ότι δεν θα καλυφθεί για φέτος ο προϋπολογισμός που είναι περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ. Για τη χώρα έχουν ζητηθεί περίπου 12 εκατομμύρια για το πρώτο εξάμηνο, εάν σκεφτούμε ότι θα ναι άλλα 12 ή 18 ας πούμε εκατομμύρια το δεύτερο εξάμηνο, θα καλυφθούν 30 από τα 75 εκατομμύρια, άρα υπάρχει μία ‘τρύπα’, που μας δίνει την δυνατότητα να ζητήσουμε την ένταξη πολύ περισσότερων ΚΑΔ, έτσι ώστε να μπορέσει να καλυφθεί αυτός ο προϋπολογισμός και να μην μείνουν τα χρήματα χωρίς απορρόφηση”.
Εφόσον τα κριτήρια τηρούνται, τότε θα μπουν, τόνισε, όλες οι επιχειρήσεις που αιτήθηκαν. “Όλες οι επιχειρήσεις που δεν έχουν καλύψει το de minimis θα μπουν κανονικά, θα πληρωθούν περίπου 9 στις 1ο επιχειρήσεις, δεν θα πληρωθούν όσες αιτήσεις περάσουν δειγματοληπτικό έλεγχο”, ενώ οι πληρωμές θα ξεκινήσουν στο α΄ δεκαπενθήμερο του 2021.
Από τις αρχές του νέου έτους θα αρχίσουν να κατατίθενται οι αιτήσεις για το β΄ εξάμηνο του 2020. Ο ίδιος είχε, όπως ανέφερε, επικοινωνία με την γενική γραμματεία του υπουργείου Ναυτιλίας κ. Καλογήρου στην οποία έθεσε τον προβληματισμό “ότι υπάρχει αυτό το κενό στον προϋπολογισμό άρα θα μπορούσαν να μπουν περισσότεροι ΚΑΔ, που είναι και η πρόθεση και του υπουργού Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη. Με χαροποιεί το γεγονός ότι θα πάρουν όλες οι επιχειρήσεις που αιτήθηκαν τα χρήματά τους αλλά με προβληματίζει το γεγονός ότι δεν καλύφθηκε προϋπολογισμός, είπαμε όμως το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά με μειωμένο κύκλο εργασιών και δεν μετακινήθηκαν πάρα πολλά εμπορεύματα προς την επαρχία δεδομένης της κατάστασης”.
To ζήτημα για την κυβέρνηση την επόμενη μέρα που θα είναι δύσκολη, είναι όπως τόνισε κατά τα παραδείγματα των Περιφερειών να ενισχύσει τις επιχειρήσεις με προγράμματα μη επιστρεπτέας ενίσχυσης αλλά και η Ευρώπη να ενισχύσει και τις χώρες του Νότου μέσω ΕΣΠΑ, Ταμείου Εγγυοδοσίας, κλπ.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι βούληση του Περιφερειάρχη είναι τους πρώτους μήνες του 2021 είναι να βγει ένα πρόγραμμα μη επιστρεπτέας ενίσχυσης για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, από τη στιγμή που και από το προηγούμενο πρόγραμμα που “έτρεξε” με 50+10 εκ. πήγαν όπως είπε σε πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων. “Ο κ. Αρναουτάκης έχει κατανοήσει το πρόβλημα και επιδιώξει χρηματοδότηση από το Ταμείο Εγγυοδοσίας ή όποιο άλλο πρόγραμμα”.
Τέλος, αναφέρθηκε και στο νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ το οποίο θα επιδοτεί τη δημιουργία e-shop για τα καταστήματα λιανικής πώλησης και αναμένεται στο τέλος της χρονιάς με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ, ο κ. Χαριτάκης τόνισε πως “πολύ σωστά κινείται η κυβέρνηση και θα πάει μία τέτοια κίνηση, τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι το μέλλον, δεδομένης ειδικά και όλης αυτής της κατάστασης που βιώνουμε με την πανδημία”.
Ο Θωμάς Χαριτάκης στο Λατώ fm: “1.269 Κρητικές επιχειρήσεις αιτήθηκαν ένταξη στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, στο α΄ εξάμηνο του ’21 οι πληρωμές, βούληση του υπ. Ναυτιλίας να μπουν περισσότεροι ΚΑΔ στον β΄ κύκλο – Έρχεται νέο πρόγραμμα μη επιστρεπτέας ενίσχυσης από την Περιφ. Κρήτης αρχές του ’21”
1.269 επιχειρήσεις της Κρήτης με αιτούμενο προϋπολογισμό 3.193.032,87 ευρώ υπέβαλαν αιτήματα χρηματοδότησης για το Α’ εξάμηνο του 2020 στο πλαίσιο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου μετά και την προχθεσινή λήξη της σχετικής προθεσμίας υποβολής, όπως είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Λασιθίου Θωμάς Χαριτάκης μιλώντας στην εκπομπή “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό. Για όλη τη χώρα κατατέθηκαν συνολικά 7.853 αιτήσεις με αιτούμενο προϋπολογισμό περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ.