“Είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο Ηράκλειο. Την Κυριακή ξεκινάει η κρουαζιέρα με το πλήρωμα και τους επιβάτες να πρέπει να είναι όλοι με αρνητικό τεστ, και αυτό είναι κάτι το οποίο εδώ και όλες οι άλλες εταιρίες έχουν υιοθετήσει πλέον” τόνισε.
Η ελληνική κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία έχουν δουλέψει πάρα πολύ και εδώ πάρα πολύ σκληρά το τελευταίο καιρό με αποκορύφωμα μετά την έκδοση των δύο πρωτοκόλλων – τέλος Ιουλίου και 6 Αυγούστου – για τα κρουαζιερόπλοια και τα λιμάνια αντίστοιχα. Σε πρώτη φάση μιλάμε για 6 λιμάνια αναφοράς μετά στα υπόλοιπα για λόγους ασφαλείας κυρίως και για λόγους υγειονομικής ισορροπίας.
Υπήρχαν προγραμματισμένες κι άλλες εταιρείες όμως δυστυχώς αυτό έχει πάει λιγάκι πίσω λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων αυτή τη στιγμή, η κατάσταση είναι δυναμική είναι μία κατάσταση, η οποία μπορεί να αλλάξει κάτι από τη στιγμή που είσαι μεγάλο ρόλο. Πέραν των πρωτοκόλλων των οποίων έχει βγάλει η ελληνική Πολιτεία, έχουν βγάλει και οι εταιρείες στα δικά τους συγκεκριμένα πρωτόκολλα τα οποία και είναι πιο αυστηρά από αυτά τα οποία έχουν βγάλει η Ελλάδα, η Ιταλία , ή άλλες χώρες. Παίζεται το μέλλον της κάθε Εταιρίας και θα πρέπει αυτή να λάβει σε τέτοιο βαθμό μέτρα έτσι ώστε να μπορέσει να αποτρέψει στο μέγιστο βαθμό οποιοδήποτε περιστατικό
Ερωτώμενος εάν υπάρχει ενδεχόμενο να δούμε κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου τη φετινή χρονιά, ο κ. Μπρας είπε πως
“το σημαντικό είναι να μπορέσει κάποιος να δει πως η κατάσταση εξελίσσεται όχι μονάχα στη δική μας περιοχή τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, αλλά στην υπόλοιπη Μεσόγειο και τον υπόλοιπο κόσμο.
Αυτή τη στιγμή ένας μεγάλος αριθμός εταιριών για διάφορους λόγους, λόγω πελατολογίου κυρίως, έχουν αποφασίσει να αναστείλουν τις εργασίες τους είτε μέχρι Οκτώβριο-Νοέμβριο είτε κάποιες και από τον επόμενο Μάρτιο.
Αυτή τη στιγμή συζητάμε κατά πρώτον για τις Ευρωπαϊκές εταιρείες. Το λιμάνι του Αγίου Νικολάου είναι ένα “Boutique λιμάνι”, το οποίο προσελκύει ένα σημαντικό αριθμό πολύ καλών εταιριών και αυτό το έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, φέτος θα είχαμε μία πολύ σοβαρή συνεχόμενη αύξηση αν δεν υπήρχε η πανδημία και ο προγραμματισμός για του χρόνου θα ήταν μια χρονιά ρεκόρ
Το σημαντικό είναι να διατηρήσει το λιμάνι του Αγίου Νικολάου τη δυναμική του, να μπορέσει να εκδώσει το ειδικό πρωτόκολλο έκτακτης ανάγκης που χρειάζεται να έχει ένα λιμάνι πλέον για να μπορέσει να λειτουργήσει και να το επικοινωνήσει αυτό με τις εταιρείες αυτές
Αναφερόμενος στη σχετική μελέτη για τον επιβατικό σταθμό στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου, κλιμάκια της Ελληνικής Αστυνομίας έκαναν την περιοδεία τους ανά την Ελλάδα, έβγαλαν κάποιες προδιαγραφές με βάση κάποια δεδομένα και οφείλει από κει και πέρα το κάθε Λιμενικό Ταμείο κάθε προορισμός να έρθει και να προτείνει συγκεκριμένες λύσεις που θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν την κίνηση και τους χώρους. Από τον Ιούλιο του ’21 όποιο λιμενικό ταμείο δεν έχει τελειώσει με τις εγκαταστάσεις της ζώνης εκτός Σένγκεν, δεν θα μπορεί ούτε να δέχεται, ούτε να στέλνει καράβια σε ζώνη εκτός Σένγκεν. Είναι πάρα πολύ σημαντικό το θέμα αυτό, αφού ένας σημαντικός αριθμός επισκεπτών στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου έρχονται από χώρες εκτός Σένγκεν όπως το Ισραήλ, είτε πάνε σε χώρες εκτός Σένγκεν. Εάν δεν έχεις φτιάξει τις υποδομές σου και δεν έχεις πιστοποιήσει τις υποδομές σου, δεν θα μπορείς να δεχτείς καράβια. Αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε ακόμη εάν έρθουν φέτος κρουαζιερόπλοια στον Άγιο Νικόλαο. Το σημαντικό είναι να δούμε πώς θα μπορέσει να ‘πλασαριστεί’ ως προορισμός ο Άγιος Νικόλαος για το τι θα γίνει από του χρόνου και μετά”.
Ρόλο σε όλα αυτά θα παίξουν, όπως είπε, τόσο το εάν βρεθεί το εμβόλιο, όσο και το πότε θα βγουν στην αγορά γρήγορα και αξιόπιστα rapid test για τον ιό, τα οποία θα επιτρέψουν όχι μόνο να τεσταριστεί ο επιβάτης στην αρχή αλλά και σε κάθε προορισμό, αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει την ψυχολογία και του ταξιδιώτη και της εταιρείας.
Αναφέρθηκε επίσης στη σημαντικότητα της κρουαζιέρας για την τοπική επιχειρηματικότητα, στις κινήσεις που έγιναν στον Άγιο Νικόλαο όπως οι μετρήσεις απόδοσης προορισμού και βελτιώσεις που έγιναν στον Άγιο Νικόλαο με τις σχετικές πινακίδες κατεύθυνσης για
τη σύνδεση με την επιχειρηματικότητα “και πώς αυτό πρακτικά και ουσιαστικά έχει αυξήσει τον τζίρο, μετρημένο αυτό που λέω”.
Πρόσθεσε ότι θα πρέπει “όλοι μαζί οι φορείς να συνεισφέρουν και να βοηθήσουν με ιδέες και προτάσεις για το πώς μπορεί να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση σε επίπεδο δράσεων. Όταν γίνονται συναντήσεις πολλοί επιλέγουν να μην έλθουν, ενώ είναι ευκαιρία να μπορέσει ο καθένας να πει πραγματικά και το παράπονο αλλά και τις ιδέες του”.
Ο Σύμβουλος κρουαζιέρας Γιάννης Μπρας στο Λατώ fm: “Δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν έλθουν κρουαζιερόπλοια φέτος στον Αγ. Νικόλαο, σημαντικό να δούμε πώς θα ‘πλασαριστεί’ το λιμάνι ως προορισμός κρουαζιέρας για τα επόμενα χρόνια – Απαραίτητο για να έρχονται πλοία εκτός Σένγκεν να φτιαχτούν και να πιστοποιηθούν οι υποδομές”
Ως ένα πολύ σημαντικό γεγονός που σηματοδοτεί ουσιαστικά το ξεκίνημα της κρουαζιέρας μετά από 6 μήνες στην Ελλάδα αλλά και στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο χαρακτήρισε ο σύμβουλος κρουαζιέρας Γιάννης Μπρας μιλώντας στην εκπομπή “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό, τον ελλιμενισμό στο Ηράκλειο του πρώτου κρουαζιεροπλοίου (“Mein Schiff 6″), με επιβάτες στην Ελλάδα, την 11η Σεπτεμβρίου 2020,