Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων τόνισε ότι “το θέμα είναι πώς θα το αντιμετωπίσει η Πολιτεία, η οποία έγκαιρα έκλεισε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες από τις 11 Μαρτίου. Η ελληνική πραγματικότητα δεν συνάδει με αυτό που ακούγεται ότι θα ανακοινωθεί το απόγευμα από τον πρωθυπουργό – για παράδειγμα στον Άγιο Νικόλαο τα παιδιά θα πρέπει να μπαίνουν στα σχολεία από δύο διαφορετικές εισόδους που δεν υπάρχουν, να κάθονται σε απόσταση στις αίθουσες ενώ τα σχολεία μας πλην ελαχίστων είναι 12θέσια με τμήματα με πάνω από 20 μαθητές, πώς θα γίνει αυτό το άπλωμα; Επίσης, είναι δύσκολο να πεις σε μικρά παιδιά μέχρι την Δ΄ τάξη να τηρήσουν τους κανόνες υγιεινής ή να μην μιλούν με τον διπλανό τους, παιδαγωγικά δεν μπορείς να στερήσεις στα παιδιά το παιχνίδι, το σχολείο είναι μια μορφή παιδαγωγικής προσέγγισης.
Επίσης, δεν υπάρχουν καθαρίστριες στα σχολεία και με ευθύνη του κράτους όπου υπάρχουν παίρνουν πολύ λίγα χρήματα.
Πρέπει να υπάρχει καθεστώς ασφαλείας και για τους εκπαιδευτικούς, ως κλάδος λόγω και του αυξημένου ορίου συνταξιοδότησης είμαστε πάνω από 50 ετών μεγάλο ποσοστό, άρα υπάρχουν ευπάθειες ακόμη και σε εμάς.
Είπε ένα μεγάλο ‘ευχαριστώ’ στους εκπαιδευτικούς της Α΄θμιας εκπαίδευσης και στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων “που εδώ και δεκαετίες δεν επιμορφώνονται με ευθύνη του κράτους και πληρώνει από την τσέπη του για να επιμορφωθεί σε προγράμματα. Όπου χρειάστηκε από 12-13 Μαρτίου με δική του ευθύνη κάθε εκπαιδευτικός μπήκε στις πλατφόρμες και νυχθημερόν να στέκονται για να επιμορφώνουν τα παιδιά, κάτι που αποδέχτηκε και το υπουργείο. Η δια ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αποκατασταθεί από κανένα άλλο μέτρο εξ αποστάσεως.
Αυτή η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα μας μείνει πολύτιμη προίκα, μας κάνει πιο δυνατούς και μας λύνει τα χέρια σε πολλούς τομείς και θα το εκμεταλλευθούμε θετικά για το μέλλον.
Αναφορικά με το πολυνομοσχέδιο είπε ότι “είναι αποσπασματικό, χωρίς σχέδιο, χωρίς προοδευτικό όραμα για την εκπαίδευση, χωρίς να έχει γίνει ουσιαστικός και σοβαρός διάλογος με το υπουργείο αφού όλα τα μάθαμε από διαρροές στον Τύπο και όχι από τις λίγες συναντήσεις μας. Επίσης, ρόλο παίζει το τάιμινγκ που έγινε όλο αυτό, εν μέσω πανδημίας με κλειστά τα σχολεία, με κλειστές τις Ομοσπονδίες που δεν μπορούσα να οργανώσουν μία αντίδραση, μια συζήτηση. Η κυβέρνηση της ΝΔ ακολούθησε πιστά αυτό που έκαναν και προηγούμενες κυβερνήσεις νομοθετώντας την συρρίκνωση του ολοήμερου σχολείου όπως την έκανε ο κ. Φίλης”.
“Εμείς διαφωνούμε κάθε με την εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, δεν μπορείς να κατακερματίζεις την υπάρχουσα γνώση και να εισαγάγεις νέες ειδικότητες”.
Ως παιδαγωγικά αμφίβολη κρίνουμε και τη ρύθμιση σχετικά με τον ‘εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης’. Εάν π.χ. ένα παιδάκι χτυπήσει, θα πρέπει να ψάξει τον δάσκαλο εμπιστοσύνης; Μόνο ο όρος κρύβει πολλή αστοχία.
Και είναι τραγικές οι ρυθμίσεις που εισάγονται για την αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη σε 1/26, για να υπάρξει καλύτερη αμφίδρομη μετάδοση της γνώσης το 1/22 (δάσκαλος/ μαθητές) για τις μικρές τάξεις θα πρέπει σύμφωνα με τη ΔΟΕ να μειωθεί σε 1/20 για τα δημοτικά και σε 1/15 για τα νηπιαγωγεία.
Επιπλέον, ο κ. Γκούμας ανέφερε ότι δύναται να τεθεί ζήτημα απώλειας θέσεων εκπαιδευτικών από την είσοδο των αγγλικών στα νηπιαγωγεία. ‘Έχουμε χάσει πολλές θέσεις εργασίας μέχρι τώρα και μπορεί να χαθούν και παραπάνω. Οι αναπληρωτές μας είναι για 20 χρόνια αναπληρωτές στην ειδική αγωγή και 15 χρόνια στη γενική εκπαίδευση, θέλουμε διορισμούς και όχι συρρίκνωση του σχολείου. Το σχολείο θα πρέπει να είναι σε ολοήμερη βάση, μέχρι τις 14:00 και όχι μέχρι τι; 13:15 ώστε να μπορεί να έχει το παιδί όλα τα μορφωτικά δικαιώματα που του αξίζουν”.
“Αισθανθήκαμε το βάρος ότι αποχωριστήκαμε βίαια τους μαθητές μας χωρίς ένα ‘γεια’, και θέλουμε να τους αποχαιρετήσουμε, θέλουμε τα σχολεία ανοικτά, κάνουμε όμως έκκληση στην Πολιτεία να λάβει όλους τους παράγοντες ασφάλειας για τη δημόσια υγιεινή και την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και της ελληνικής κοινωνίας”.
Ακούστε εδώ όλη την συζήτηση: