Για την κατάργηση της σχολικής αργίας της εορτής των Τριών Ιεραρχών από το υπουργείο Παιδείας μίλησε, ανήμερα της Ημέρας, στην εκπομπή “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
Όπως τόνισε μεταξύ άλλων “για πάρα πολλά χρόνια ήταν αργία για γυμνάσια και Λύκεια, κάτι παράλογο να μην ισχύει και για τα δημοτικά. Εμείς είπαμε είτε θα είναι σε όλους είτε σε κανέναν. Την προηγουμένη είπαμε να γίνεται εορτασμός ανάλογα με τι αποφασίζει ο σύλλογος καθηγητών και εκείνη την Ημέρα είναι διακριτική ευχέρεια των παιδιών εάν τα παιδιά θα πάνε στην εκκλησία ή όχι. Με όλο αυτό το μπλέξιμο, να ανακατώνεται ο ένας στις αρμοδιότητες του άλλου, εξευτελίζουμε και πράγματα που στη συνείδηση πολλών πολιτών έχουν μεγάλη αξία όπως ο εκκλησιασμός. Εάν θέλει κάποιος επί της ουσίας να προστατεύσει το θεσμό του εκκλησιασμού και να τον σεβαστεί, πρέπει αυτές τις αποφάσεις στα μεν μικρά παιδιά να τις αφήνει στις οικογένειες, στα δε μεγαλύτερα να είναι δική τους απόφαση”.
“Το όλο θέμα έγινε από το υπουργείο πρόχειρα για να παρθούν οι ευλογίες της εκκλησίας και είναι μια ακραία συντηρητική αναδίπλωση. Μόνο σε εμάς γίνονται τέτοια πράγματα για να ικανοποιηθούν πολύ συντηρητικά κοινωνικά στρώματα, να ικανοποιηθούν συντηρητικοί Μητροπολίτες ή μέρους του κλήρου“.
Όπως υπογράμμισε “εάν εμείς κάναμε το 1/100 όσων ατοπημάτων έγιναν επί αυτής της κυβέρνησης τα ΜΜΕ θα μας είχαν λιντσάρει”
“Εγώ σέβομαι τον Αρχιεπίσκοπο και ελπίζω αυτό που είπε για τους τεμπέληδες να ήταν ένα σχήμα λόγου. Γιατί αν ήταν έτσι πρέπει να καταργήσουμε και την αργία του Αγίου Πνεύματος, κλπ. Να υπάρχει ομογενοποιημένη ρύθμιση στην εκπαίδευση για μια σειρά θεμάτων, χωρίς δραματοποιήσεις. Να δώσουμε σοβαρότητα στο περιεχόμενο αυτών των εορτασμών και να μην υπονομεύουμε την εκπαίδευση στο σύνολό της”.
Όπως είπε “εμείς θέλαμε να κάνουμε τα Θρησκευτικά ένα μάθημα ουσιαστικό, να μην είναι μάθημα της πλάκας. Το μαθημα των Θρησκευτικών είναι εν πολλοίς ‘η χαρά του παιδιού’, δεν το παίρνουν στα σοβαρά. Τα μαθήματα αυτά εμείς έχουμε πει να είναι υποχρεωτικά, αλλά με τρόπο που να ενδιαφέρει τα παιδιά, να μην είναι κατηχητικά αυτά τα μαθήματα. Δεν είναι θέμα ιδεολογικής εμμονής, είναι θέμα παιδαγωγικής εμμονής”.
Αναφέρθηκε επίσης στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Ακούστε εδώ όλη τη συζήτηση:
Όπως τόνισε μεταξύ άλλων “για πάρα πολλά χρόνια ήταν αργία για γυμνάσια και Λύκεια, κάτι παράλογο να μην ισχύει και για τα δημοτικά. Εμείς είπαμε είτε θα είναι σε όλους είτε σε κανέναν. Την προηγουμένη είπαμε να γίνεται εορτασμός ανάλογα με τι αποφασίζει ο σύλλογος καθηγητών και εκείνη την Ημέρα είναι διακριτική ευχέρεια των παιδιών εάν τα παιδιά θα πάνε στην εκκλησία ή όχι. Με όλο αυτό το μπλέξιμο, να ανακατώνεται ο ένας στις αρμοδιότητες του άλλου, εξευτελίζουμε και πράγματα που στη συνείδηση πολλών πολιτών έχουν μεγάλη αξία όπως ο εκκλησιασμός. Εάν θέλει κάποιος επί της ουσίας να προστατεύσει το θεσμό του εκκλησιασμού και να τον σεβαστεί, πρέπει αυτές τις αποφάσεις στα μεν μικρά παιδιά να τις αφήνει στις οικογένειες, στα δε μεγαλύτερα να είναι δική τους απόφαση”.
“Το όλο θέμα έγινε από το υπουργείο πρόχειρα για να παρθούν οι ευλογίες της εκκλησίας και είναι μια ακραία συντηρητική αναδίπλωση. Μόνο σε εμάς γίνονται τέτοια πράγματα για να ικανοποιηθούν πολύ συντηρητικά κοινωνικά στρώματα, να ικανοποιηθούν συντηρητικοί Μητροπολίτες ή μέρους του κλήρου“.
Όπως υπογράμμισε “εάν εμείς κάναμε το 1/100 όσων ατοπημάτων έγιναν επί αυτής της κυβέρνησης τα ΜΜΕ θα μας είχαν λιντσάρει”
“Εγώ σέβομαι τον Αρχιεπίσκοπο και ελπίζω αυτό που είπε για τους τεμπέληδες να ήταν ένα σχήμα λόγου. Γιατί αν ήταν έτσι πρέπει να καταργήσουμε και την αργία του Αγίου Πνεύματος, κλπ. Να υπάρχει ομογενοποιημένη ρύθμιση στην εκπαίδευση για μια σειρά θεμάτων, χωρίς δραματοποιήσεις. Να δώσουμε σοβαρότητα στο περιεχόμενο αυτών των εορτασμών και να μην υπονομεύουμε την εκπαίδευση στο σύνολό της”.
Όπως είπε “εμείς θέλαμε να κάνουμε τα Θρησκευτικά ένα μάθημα ουσιαστικό, να μην είναι μάθημα της πλάκας. Το μαθημα των Θρησκευτικών είναι εν πολλοίς ‘η χαρά του παιδιού’, δεν το παίρνουν στα σοβαρά. Τα μαθήματα αυτά εμείς έχουμε πει να είναι υποχρεωτικά, αλλά με τρόπο που να ενδιαφέρει τα παιδιά, να μην είναι κατηχητικά αυτά τα μαθήματα. Δεν είναι θέμα ιδεολογικής εμμονής, είναι θέμα παιδαγωγικής εμμονής”.
Αναφέρθηκε επίσης στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Ακούστε εδώ όλη τη συζήτηση: