Ο Γιάννης Πλακιωτάκης στο Λατώ fm: “Το αεροδρόμιο και τα μεγάλα έργα τα οφείλουμε στην κρητική κοινωνία και δεν ταυτίζονται με καμία κυβέρνηση – Για τον ΒΟΑΚ μας ενδιαφέρουν σταθερή πηγή χρηματοδότησης και βιωσιμότητα και όχι εξαγγελίες και εντυπώσεις”

Για την παρουσία του πρωθυπουργού στην τελετή θεμελίωσης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, τις πρώτες ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ, την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής, τις εξελίξεις για τα σημαντικά θέματα του Λασιθίου, το προσφυγικό-μεταναστευτικό και μια σειρά θεμάτων της επικαιρότητας, μίλησε στην εκπομπή “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό ο υπουργός Ναυτιλίας και βουλευτής Λασιθίου της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης.


Αεροδρόμιο
Ένα μεγάλο έργο υποδομής για το οποίο έχουν αγωνιστεί διαχρονικά πολλές κυβερνήσεις. Ένα έργο που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις μεγάλης τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης , θα βελτιώσει τις μεταφορές και επιπλέον θα σηματοδοτήσει το νέο ρόλο της Κρήτης για τα επόμενα χρόνια. Πάγια θέση μου είναι ότι τα μεγάλα έργα δεν ταυτίζονται με καμία κυβέρνηση. Είναι έργα τα οποία τα οφείλουμε εν προκειμένω στην κρητική κοινωνία. Είναι μια ανταπόδοση στις θυσίες των κρητικών όλη αυτή την περίοδο“.

ΒΟΑΚ
Θέλουμε όταν παρουσιάσουμε ολοκληρωμένα τον ΒΟΑΚ  από τη Σητεία μέχρι και την Κίσσαμο να υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και συγκεκριμένη χρηματοδότηση. Ωριμότητα μελετών για να μπορούν να δημοπρατηθούν και τα αντίστοιχα τμήματα. Η κυβέρνηση ουσιαστικά σηματοδότησε την έναρξη των διαδικασιών. Πρέπει να ολοκληρωθούν συγκεκριμένες μελέτες από το Υποδομών , να εγκριθούν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και αφού εξασφαλιστεί η κατάλληλη χρηματοδότηση για να μιλάμε για δρομολόγηση του μεγάλου αυτού έργου.
Για την χρηματοδότηση εξετάζουμε όλες τις πιθανές πηγές . Μας ενδιαφέρει να υπάρξει μια σταθερή ροή χρηματοδότησης γιατί μιλάμε για ένα έργο που μπορεί να κοστίσει 1,5 ή και 2 δις και η πηγή χρηματοδότησης πρέπει να είναι σταθερή και το έργο να είναι βιώσιμο. Δεν μας ενδιαφέρουν οι εντυπώσεις ή οι εξαγγελίες όπως γινόταν το προηγούμενο χρονικό διάστημα. 
Το θέμα των διοδίων το ξεκαθαρίσαμε . Δεν είναι ώρα να λαϊκίζουμε. Αν θέλουμε να έχουμε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και κυρίως να διασφαλίζουμε την συντήρηση του θα πρέπει να προχωρήσουμε με την συγκεκριμένη διαδικασία όπως κάνουμε και σε όλα τα υπόλοιπα μέρη της χώρας μας’. 

Μεταφορικό ισοδύναμο
“Θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον ερχόμενο Απρίλιο με αναδρομική ισχύ 
από 1/1/2020. Σκοπός μας είναι να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στην Κρήτη. είμαστε σε συνεργασία με τα επιμελητήρια του νησιού για την εφαρμογή του”.

Λιμάνια 
Τα 10  μεγάλα περιφερειακά λιμάνια σε συνεργασία με τον υπουργό των οικονομικών δώσαμε την πολιτική κατεύθυνση στο ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει διαδικασίες για την αξιοποίηση τους. 
Δεν πρόκειται να πουλήσουμε κανένα λιμάνι ή καμία υποδομή της χώρας, πρόκειται να νοικιάσουμε τις υποδομές της χώρας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έναντι συγκεκριμένων δημοσίων επενδύσεων και εσόδων και κανένας εργαζόμενος δεν πρόκειται να χάσει τη θέση του,θα δημιουργηθούν  θέσεις απασχόλησης.
Όπου αναπτύσσονται τα λιμάνια αναπτύσσεται και η τοπική οικονομία.  Ξεκινώντας από την Αλεξανδρούπολη την Ηγουμενίτσα και το Ηράκλειο θα προχωρήσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε σε διεθνής διαγωνισμούς”.

Λιμενικά ταμεία 
Το κράτος δεν πρόκειται να πάρει κανένα δημοτικό λιμενικό ταμείο. Μας ενδιαφέρει να αξιοποιηθούν γενικότερα οι κοινωνικές υποδομές της χώρας είτε κρατικές είναι είτε δημοτικές. Υπάρχουν δημοτικά λιμενικά ταμεία που κάνουν καλά την δουλειά τους αλλά υπάρχουν και άλλα που παρόλο που έχουν στα συρτάρια τους αρκετούς διαθέσιμους πόρους δεν προχωρούν στην αξιοποίηση των χρημάτων, και θυμίζω ότι τα χρήματα των λιμενικών υποδομών είναι ανταποδοτικά. Θέλουμε ουσιαστικά να συνδράμομε στους δήμους και όχι όπως ελέχθη να τα πάρουμε από τους δήμους.

Σχολές 
“Πιστεύω ότι τα τμήματα του Λασιθίου πληρούν όλα τα κριτήρια βιωσιμότητας και από άποψη υποδομών και εκπαιδευτικού  προσωπικού, φοιτητών, κυρίως όμως όσον αφορά την απορρόφηση τους στην αγορά εργασίας, επομένως θα πρέπει να προχωρήσει η υλοποίηση της συγκεκριμένης δέσμευσης για την δημιουργία των τμημάτων στο νομό μας. 
Μας βρίσκει σύμφωνους όλους τους Λασιθιώτες και πιστεύω ότι θα είναι από τις πρώτες εκκρεμότητες  που θα υλοποιηθούν από την συγκεκριμένη επιτροπή”.

Για την Βόρεια Μακεδονία και την επαναφορά από την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Πολιτικής της υπηρεσιακής κυβέρνησης της Βόρειας Μακεδονίας, Ρασέλα Μιζράχι, στο υπουργείο πινακίδα με το προηγούμενο όνομα της χώρας 

Τέτοιες ενέργειες δεν συνάδουν με τις σχέσεις καλής γειτονίας και  δεν μας βρίσκουν σύμφωνους. Είχαμε επισημάνει τους κινδύνους με την σύναψη της συγκεκριμένης συμφωνίας.  Προσπαθούμε με κάθε μέσο και τρόπο να ενισχύσουμε την διαφύλαξη της προέλευσης των μακεδονικών προϊόντα”.

Μεταναστευτικό
Επιταχύνουμε τις διαδικασίες παροχής ασύλου, κληρονομήσαμε πάνω από 70.000 εκκρεμείς υποθέσεις ασύλου. Με την αλλαγή του νόμου που προωθήσαμε σκοπεύουμε να βελτιώσουμε και να ενισχύουμε την συγκεκριμένη διαδικασία και να ξεκινήσουν άμεσα οι επιστροφές, ήδη μέσα στον Ιανουάριο είχαμε 85 επιστροφές.
Ενισχύουμε τα θαλάσσια σύνορα της χώρας. Το πλωτό φράγμα είναι ένα πιλοτικό μέτρο, θα δούμε πως θα εξελιχθεί, λειτουργεί σίγουρα αποτρεπτικά αλλά θα κριθεί στην εφαρμογή του. Ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα με συστήματα και προσωπικό, από τον ερχόμενο Απρίλιο θα παραδίδονται τα πρώτα ταχύπλοα σκάφη δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και πριν δέκα ημέρες υπέγραψα την ναυπήγηση άλλων 15 περιπολικών σκαφών.
Και βεβαίως προχωράμε στη δημιουργία κλειστών προ-αναχωρισιακών κέντρων με παράλληλη αποσυμφόρηση των νησιών.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι το μεταναστευτικό είναι ένα πρόβλημα εθνικό”.


Ακούστε εδώ όλη τη συζήτηση:

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com