Ο Γιάννης Πλακιωτάκης στο Λατώ fm: “Οι σχολές του Λασιθίου πληρούν όλα τα κριτήρια και πρέπει να προχωρήσουν, διεκδικούμε την ίδρυση τους στη λογική της βιωσιμότητας – Εντός του έτους ολοκληρώνεται η σύνταξη της μελέτης του Κέντρου Αποκατάστασης, υπάρχει βούληση να προχωρήσουν οι νέες Φυλακές στις Κουρούνες – Σύντομα η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου στην Κρήτη”

Για την αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων και το ενδεχόμενο τοπικών lockdown, τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα και θέματα του Λασιθίου και της Κρήτης, τον τουρισμό, την ακτοπλοΐα, μίλησε στην εκπομπή “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Λασιθίου της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης.

Όπως είπε, “ο ιός δεν έχει φύγει, πρέπει όλοι να τηρούμε τα μέτρα προστασίας, τα επιδημιολογικά δεδομένα μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι, σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι θα πρέπει να τηρούμε τα μέτρα ώστε να αποφύγουμε την έκθεση στον κίνδυνο αφενός και αφετέρου επειδή ακριβώς σε λίγες μέρες ξεκινάει και επισήμως η τουριστική περίοδος, αυτή την εικόνα που έχουμε χτίσει όλο το προηγούμενο διάστημα ως μία χώρα πρότυπο διαχείρισης της πανδημίας θα πρέπει να διατηρηθεί”.

Για το ενδεχόμενο των τοπικών lockdown τόνισε πως “δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα, εξαρτάται από εμάς, ο καθένας να δείξει την απαραίτητη ατομική ευθύνη, σε κάθε περίπτωση εμείς είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε πρωτοβουλίες εάν και εφόσον βέβαια θα χρειαστεί να επέμβουμε.

Όλοι όμως πρέπει να αντιληφθούμε ότι τα μέτρα ισχύουν για όλους, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στα καταστήματα εστίασης, να λαμβάνουν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα βάσει των υγειονομικών πρωτοκόλλων και βεβαίως να είμαστε και εμείς απολύτως συνεπείς στην τήρηση τους”.

Για το εάν είναι δύσκολα εφαρμόσιμα τα μέτρα ειδικά σε νυχτερινά μαγαζιά, ο υπουργός είπε πως “τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν συνταχθεί σε συνεργασία με τους θεσμικούς εκπροσώπους της αγοράς και τους ειδικούς επιστήμονες, κατανοώ ότι πρέπει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της εφαρμογής των μέτρων και της οικονομικής δραστηριότητας, όμως ποιος αμφισβητεί ότι μία έξαρση της πανδημίας μπορεί τελικά να κοστίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την οικονομική και την κοινωνική ζωή του τόπου, το είδαμε εξάλλου το προηγούμενο χρονικό διάστημα, προκειμένου λοιπόν να αποφύγουμε πιθανά νέα περιοριστικά μέτρα καταλαβαίνουμε όλοι ότι είναι εντελώς απαραίτητο η εφαρμογή των μέτρων”.


Για την ακτοπλοΐα

“Η ακτοπλοΐα είναι ένας από τους σημαντικότερους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, δεν συμβάλλει μόνο σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, κυρίως διασφαλίζει την συνέχεια μεταξύ της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδος, καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η στήριξη του συγκεκριμένου κλάδου, η στήριξη των ναυτικών μας, αποτελεί για μας επιλογή πρώτης προτεραιότητας. Αυτό κάναμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα, στηρίξαμε με εθνικούς πόρους και εξετάζουμε περαιτέρω ενίσχυση της ακτοπλοΐας.

Είναι γεγονός ότι δέχθηκε μεγάλο πλήγμα το προηγούμενο χρονικό διάστημα, λόγω κυρίως των περιοριστικών μέτρων αφού στα νησιά μπορούσαν να μετακινηθούν μόνο αυτό καταλαβαίνετε μείωσε την επιβατική κίνηση προς τα νησιά πάνω από 90%, σιγά-σιγά όμως επανερχόμαστε στην κανονικότητα, εφαρμόζονται με συνέπεια τα πρωτόκολλα, αναθεωρούνται σε συνεργασία πάντοτε με τους ειδικούς επιστήμονες εφόσον τηρούνται όλα τα μέτρα και τα επιδημιολογικά δεδομένα μας το επιτρέπουν. Ήδη έχουμε πάει σε μία πρώτη αναθεώρηση και θα πάμε και σε αναθεώρηση εφόσον η εφαρμογή των μέτρων μας το επιτρέψει”.

Για το νέο παραγωγικό μοντέλο

“Η χώρα κυρίως λόγω της ενίσχυσης της αξιοπιστίας της αλλά και λόγω της επιτυχημένης διαχείρισης της πανδημίας σε ευρωπαϊκό και σε διεθνές επίπεδο, κατάφερε και εξασφάλισε ένα πολύ μεγάλο ποσό, 32 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία ούτε το μεγαλύτερο μέρος τους αποτελούν ενισχύσεις άρα δεν έχουμε νέα μνημόνια, μας δίνουν τη δυνατότητα ίσως για τελευταία φορά να αξιοποιήσουμε τα συγκεκριμένα χρήματα σε τομείς της οικονομίας όπως η πράσινη ανάπτυξη, η ενέργεια, start ups, μετεξέλιξη της σύγχρονης τεχνολογίας, σε τομείς και δραστηριότητες όπου η Ελλάδα μπορεί να έχει και στρατηγικό πλεονέκτημα έτσι ώστε να μην υπάρχει αυτή η απόλυτη εξάρτηση. Όταν το 25 με 30% σχεδόν του ΑΕΠ της χώρας είναι άμεσα συνυφασμένο και εξαρτημένο από τον τουρισμό, καταλαβαίνετε ότι η οικονομία μας είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό εξαρτημένη.

Νομίζω ότι εμφανίζεται μία νέα δυναμική, μία νέα προοπτική, να αλλάξουμε αυτό το μοντέλο, τα χρήματα είναι αρκετά, θα έχουμε στη διάθεση μας τα επόμενα χρόνια 32 δισεκατομμύρια από το ταμείο ανάκαμψης συν πάνω από 20 δισεκατομμύρια από τη νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ οπότε καταλαβαίνετε ότι τα χρήματα αυτά πρέπει να πάνε σε παραγωγικές επενδύσεις, σε τομείς της οικονομίας που μπορούν να παράξουν προστιθέμενη αξία και νομίζω ότι η κυβέρνηση έχει και και το σχέδιο να μπορέσει επιτέλους η χώρα να αποκτήσει μία νέα αναπτυξιακή λογική και πρακτική και αυτό θα γίνεται σε συνεργασία και με τους θεσμικούς εκπροσώπους της αγοράς”.

Μνημόνιο δεν θα έχουμε, ένα μέρος του συγκεκριμένου ποσού θα είναι υπό τη μορφή δανειοδότησης αλλά η μεγάλη πλειοψηφία, κοντά στα 22 δισ. ευρώ θα είναι άμεσες ενισχύσεις, αυτό θα είναι μία τεράστια πρόκληση και πρόσκληση για την χώρα μας που θα πρέπει να την εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανασυγκρότησης του οικονομικού μοντέλου της χώρας”.

Για το μεταφορικό ισοδύναμο

“Το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί μία προσωπική μου δέσμευση, η εφαρμογή του δηλαδή και στις κρητικές επιχειρήσεις, σε επιχειρήσεις που μπορούν να προσδώσουν εξωστρεφή χαρακτηριστικά, εμείς θέλουμε το μεταφορικό ισοδύναμο να μην είναι μία μορφή επιδότησης των επιχειρήσεων, αλλά κυρίως να μπορεί να αποδώσει προστιθέμενη αξία και είμαστε σε απόλυτη συνεργασία και με τα τέσσερα επιμελητήρια της Κρήτης αλλά και την περιφέρεια της Κρήτης, οπότε να περιμένετε σε πολύ σύντομο διάστημα να ανακοινωθεί και επίσημα η εφαρμογή του και στην Κρήτη και μάλιστα με αναδρομική ισχύ”.

Για τις πανεπιστημιακές σχολές στο Λασίθι

“Όποτε και αν συνεδριάσει η Ανεξάρτητη Επιτροπή Αξιολόγησης, αυτό που έχω τονίσει επανειλημμένως είναι ότι τα τμήματα τα πανεπιστημιακά στο νομό Λασιθίου πληρούν όλα εκείνα τα ακαδημαϊκά κριτήρια τα αναπτυξιακά, σε επίπεδο απασχόλησης, τα οποία δικαιωματικά θα πρέπει να προχωρήσουν. Εμείς αξιοκρατικά με βάση τεκμηριωμένη μελέτη και αντικειμενικά, διεκδικούμε την ίδρυση τους και πιστεύω αυτό θα κινηθεί προς τη σωστή κατεύθυνση. Νομίζω αυτό δεν θα αργήσει, μπαίνουμε σιγά-σιγά σε μια κανονικότητα και σε επίπεδο εξέτασης των διαφόρων ζητημάτων.

Πρέπει να υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός, για αυτό μίλησα και για αντικειμενικά κριτήρια με βάση επιστημονικά δεδομένα, αυτού του τύπου οι πρακτικές που είχαν στο παρελθόν δεν με βρίσκουν σύμφωνο, δεν μίλησα συγκεκριμένα για τη Σχολή Ξεναγών στο Ρέθυμνο απλά πιστεύω ότι θα πρέπει να αποφεύγονται τέτοιου είδους κινήσεις , πρέπει πρώτον να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των πανεπιστημιακών τμημάτων ή σχολών.  Εμείς δεν διεκδικούμε να ιδρύσουμε στο νομό μας μία ακόμα μία ή περισσότερες Πανεπιστημιακές σχολές ακριβώς επειδή ο νομός Λασιθίου έχει αδικηθεί, αλλά διεκδικούμε την ίδρυση τους στη λογική της βιωσιμότητας. Έχει αποδειχθεί ότι τα τμήματα που λειτουργούν ήδη στο νομό Λασιθίου πηγαίνουν εξαιρετικά καλά,  έχουν μεγάλη απορρόφηση στην αγορά εργασίας, για αυτό και σε μία εποχή δύσκολη νομίζω αυτό είναι το πρώτο. Και βέβαια πληρούν όλα τα κριτήρια των υποδομών, των ακαδημαϊκών κριτηρίων. Επομένως εμείς αυτό που διεκδικούμε στο Λασίθι είναι το αυτονόητο, δηλαδή δημιουργία πανεπιστημιακών σχολών που πληρούν όλα εκείνα τα κριτήρια για να μπορούν τελικά όλες οι σχολές να είναι βιώσιμες”. 

Για τα μεγάλα έργα του νομού Λασιθίου

“Για το Κέντρο Αποκατάστασης γνωρίζετε πολύ καλά ότι είναι σε εξέλιξη η σύνταξη της μελέτης, πιστεύω αυτό να γίνει μέσα στο τρέχον έτος οπότε μετά να είμαστε σε ετοιμότητα, με δεδομένο ότι υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, να μπορέσει να δημοπρατηθεί, εκτίμησή μου είναι ότι θα έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη της μελέτης.

Για τις φυλακές στις Κουρούνες, σε συνεννόηση μου με τον αρμόδιο Υπουργό τον κ. Οικονόμου, υπάρχει θετική βούληση να προχωρήσει και το συγκεκριμένο έργο. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι είναι ένα έργο το οποίο έχει μείνει ημιτελές όλα αυτά τα χρόνια, πρέπει να προχωρήσει και υπάρχει βούληση το έργο αυτό επιτέλους να ξεμπλοκαριστεί. Άρα να αναμένετε και για αυτό το έργο πολύ σύντομα συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το αρμόδιο υπουργείο”.

Αναφέρθηκε επίσης στη στελέχωση του Α.Τ. Νεάπολης και σε ενδεχόμενη επίσκεψη του αρμόδιου υπουργού για να έχει ιδίαν άποψη για το θέμα.  “Η στελέχωση του Α.Τ. της Νεάπολης είναι μονόδρομος. Αυτό που θα πρέπει να διεκδικήσουμε είναι η στελέχωση με νέο προσωπικό έτσι ώστε να μην μειωθούν τα υπόλοιπα τμήματα και καταλαβαίνουμε όλοι ότι το τμήμα αυτό θα προσδώσει και θα ενδυναμώσει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών στην περιοχή του Επάνω Μεραμπέλλου”. 

Αναφορά έκανε και στα μεγάλα έργα που αφορούν στο υπουργείο Ναυτιλίας, που όπως είπε έχει να διαχειριστεί πολύ μικρό προϋπολογισμό, ενώ σχολίασε την κρουαζιέρα και τι αναμένουμε φέτος αναφέροντας πως ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη των σχετικών πρωτοκόλλων”.

Για τον ΒΟΑΚ, είπε πως “η δέσμευση του Πρωθυπουργού είναι συγκεκριμένη, για ολοκληρωμένο δρόμο από Σητεία μέχρι Καστέλι Κισσάμου, αυτό που σε πρώτη φάση διεκδικεί το Λασίθι είναι η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών, ώστε να είμαστε ώριμοι να δημοπρατήσουμε τελικά και τα έργα σε επίπεδο Λασιθίου”. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com