Για την ένταξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης που παρουσίασε χθες ο Πρωθυπουργός μίλησε στον αέρα της εκπομπής “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης.
Όπως είπε, “είναι κάτι που εμείς το περιμέναμε ότι θα συμβεί δεδομένου ότι είναι έργο Εθνικής κλίμακας, έργο προτεραιότητας πολύ ψηλά στην ατζέντα και το γεγονός ότι είναι ένα από τα δύο μεγάλα οδικά έργα που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα αυτό από το νέο Ταμείο ανάκαμψης το ένα είναι ο Βόρειος οδικός άξονας Κρήτης και το άλλο είναι η ε65 το βόρειο τμήμα της
Το ύψος της χρηματοδότησης θα προσεγγίζει, όπως είπε, “περίπου το μισό δισεκατομμύριο ευρώ, 427 εκατ. συγκεκριμένα, που μένει να ανακοινωθεί και επισήμως”.
Ο ΒΟΑΚ, τόνισε, “είναι έργο παραχώρησης και ΣΔΙΤ, εκτός από τα τελευταία κομμάτια στο Νομό Λασιθίου που είναι δημόσια έργα. Τα έργα παραχώρησης σε ότι αφορά τη δημόσια δαπάνη δεν χρηματοδοτούνται ποτέ 100%, αν δούμε δηλαδή και τα άλλα έργα παραχώρησης που γίνονται στην Ελλάδα η χρηματοδότησή τους ήταν από 30 έως 50% όσον αφορά τη δημόσια δαπάνη, το υπόλοιπο ποσό είτε είναι είτε πόσο αυτοχρηματοδότησης δηλαδή πόρων που προέρχονται από το ίδιο το έργο, είτε από πόρους που τοποθετεί ο ίδιος ο παραχωρησιούχος δηλαδή αυτοί που κατασκευάζουν το έργο. Το έργο Νεάπολη Άγιος Νικόλαος που πηγαίνει ως δημόσιο έργο και αυτό θα χρηματοδοτηθεί αλλά μένει και να το δούμε. Σε επίπεδο Λασιθίου σε πολύ καλό επίπεδο ωρίμανσης είναι η παράκαμψη της Παχειάς Άμμου και το Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή και ακολούθως το Καβούσι Σητεία, προορίζονται για το ΕΣΠΑ 2021-2027”.
Για το μεγάλο έργο της παραχώρησης, “αναμένουμε την υποβολή της προμελέτης καθώς και της Μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα υποβληθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να διαβαστεί στην Περιφέρεια Κρήτης διαβούλευση, που θα γίνει μέχρι τον Ιούνιο. Για το ανατολικό κομμάτι έχει ήδη υποβληθεί και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το Χερσόνησος-Νεάπολη, την έχει στείλει στο Υπουργείο και στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ανατολικής Κρήτης, την έχουμε δει και εκεί σαν διοικούσα επιτροπή και έχουμε κάνει και σχετικές επισημάνσεις με ένα αναλυτικό έγγραφο”.
Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, είπε πως πρόκειται για μια καλή χάραξη με χαρακτηριστικά όπως ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, με 6 σήραγγες και 12 κοιλαδογέφυρες, με την ταχύτητα να έχει μελετηθεί στα 120 με 130 χλμ. Το έργο θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.
Ήδη έχουν προεπιλεγεί, όπως ανέφερε, πέντε σχήματα τα οποία είναι γνωστά και με την απόφαση αυτή που υπογράφηκε από τον Υπουργό προχθές μπαίνουμε στο στάδιο Β1, το οποίο προβλέπει την πρόσκληση των κοινοπρακτικών σχημάτων των διαγωνιζόμενων σε διαδικασία συμμετοχής σε διάλογο για το Χερσόνησος-Νεάπολη και στη συνέχεια μετά την ολοκλήρωση αυτού του σταδίου περνάμε στο δεύτερο στάδιο το οποίο είναι και το τελικό που αφορά την υποβολή των τεχνικών και Οικονομικών προσφορών.
Το χρονοδιάγραμμα θα το ανακοινώσει το υπουργείο υποδομών. “Μέσα στο ’21 θα έχουμε πιστεύω αδειοδότηση των περιβαλλοντικών όρων, οπότε ‘κλειδώνει’ λίγο-πολύ η χάραξη και πιστεύω ότι προς το τέλος του ’21 πιστεύω θα έχουμε την πρόσκληση για την υποβολή των δεσμευτικών τεχνικών και Οικονομικών προσφορών. Άρα μέσα στο 2022 πιστεύω θα ξεκαθαρίσει ο ανάδοχος.
Ο κ. Αγαπάκης εκτίμησε ότι αναλυτικές ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ θα γίνουν από τον πρωθυπουργό στην Κρήτη “περίπου σε ένα μήνα, θεωρώ μέσα στο Μάιο θα γίνει αυτό”.
Το Τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος “είναι σε καλό επίπεδο ωρίμανσης και απομένει να υλοποιηθούν κάποιες συμπληρωματικές συμβάσεις ωρίμανσης των μελετών, κυρίως στατικές μελέτες, γεωτεχνικές μελέτες, ήδη όπως ξέρετε υπάρχει κινητικότητα υπάρχει και μελετητής εγκατεστημένος στον Άγιο Νικόλαο που προσπαθούν να ωριμάσουν τη διαδικασία των γεωτεχνικών ερευνών άρα είμαστε στο τελευταίο στάδιο ωρίμανσης αυτό το έργο είχε προταθεί στον Ταμείο Ανάκαμψης και αναμένουμε να είναι και αυτό μέσα”.
Για την παράκαμψη της Παχειάς Άμμου και το Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή έχει ήδη προεγκριθεί, όπως είπε, η διάθεση πίστωσης για την ανάθεση εκπόνησης των οριστικών μελετών τεχνικών και των συμπληρωματικών τεχν. ερευνών στα κομμάτια αυτά προκειμένου να ωριμάσει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού έτσι ώστε αυτά τα όργανα είναι απολύτως ώριμα για να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, υπάρχει κινητικότητα καλύτερη από κάθε άλλη φορά, αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όλα θα πάνε με αυτόματο πιλότο, χρειάζεται μία παρακολούθηση από όλους τους φορείς του Λασιθίου και φυσικά και τον ΟΑΚ που έχει ένα σημαντικό ρόλο σε αυτά τα έργα.
Για το κομμάτι των διοδίων είπε πως “αυτό αφορά την οικονομοτεχνική διαχείριση του όλου έργου, είναι κάτι που δεν έχω να σας πω κάτι γιατί δεν έχουμε ενημερωθεί κι εμείς, φαντάζομαι θα ανακοινωθεί στον κατάλληλο χρόνο και αυτό από το υπουργείο υποδομών”.
Σχετικές δημοσιεύσεις
-
Μ. Μενεγάκης: Ανταπόδοση, ποιότητα και κοινωνική αλληλεγγύη με τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού
Ανταπόδοση, ποιότητα και κοινωνική αλληλεγγύη με τα τέλη καθαριότητας... -
Μ. Μενεγάκης: Μείωση Τελών Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού για το 2025 προς όφελος των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
Μείωση Τελών Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού για το 2025 προς όφελος... -
“στην Πράξη” – Χ. Αλεξάκης: Καλές Αυξήσεις και Χρόνια Πολλά!!!
Καλές Αυξήσεις και Χρόνια Πολλά !!!Η Δημοτική Αρχή του...