Αναφερόμενος, αρχικά, στα αυξανόμενα κρούσματα στην περιοχή, τόνισε πως “όπως συνέβη και στην περιοχή του Παλαικάστρου, πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι ο κορωνοϊός είναι δίπλα μας, στη διπλανή πόρτα, ενδεχομένως και μέσα στο σπίτι μας. Θέλει πάρα πολλή προσοχή”. Σήμερα, πρόσθεσε, ξεκινούν και τα τεστ στους εκπαιδευτικούς της Β΄θμιας της περιοχής.
Για την εκμίσθωση των Σφαγείων στις Κουρούνες στον κ. Γ. Βελημβασάκη, τόνισε ότι “αυτό μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους καθώς τα σφαγεία ήταν κλειστά τόσο καιρό και έχει μείνει και ένα τεράστιο χρέος στο δήμο, κοντά στις 400.000. Η επαναλειτουργία τους είναι σημαντική υπόθεση διότι θα εξυπηρετήσει και τους κρεοπώλες και τους κτηνοτρόφους αλλά και τους δημότες. Και με δεδομένο ότι για τα σφαγεία έχει μπει όρος ότι θα προηγούνται πάντως αλλού οι κτηνοτρόφοι της περιοχής της περιφερειακής ενότητας Λασιθίου, καταλαβαίνετε ότι προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία δομή η οποία θα εξυπηρετήσει πρώτα εμάς χωρίς να σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες δεν θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει και να εξυπηρετήσει άλλες περιοχές. Σημαντικό το ότι ο επιχειρηματίας που ανέλαβε είναι εδώ ο δικός μας ντόπιος από την περιοχή, Νεαπολίτης και μάλιστα άνθρωπος του κλάδου ο ίδιος, κρεοπώλης και έμπορος, που σημαίνει ότι γνωρίζει το αντικείμενο από πρώτο χέρι. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η συνεργασία μας θα είναι καλή επ’ ωφελεία και των δύο, δηλαδή και του επιχειρηματία αλλά και του δήμου δηλαδή των κατοίκων της περιοχής και όλου του Λασιθίου”. Για το ενδεχόμενο τα σφαγεία να λειτουργούν το προσεχές Πάσχα, ο Δήμαρχος είπε “δεν το ξέρω, συζητήσαμε τον επιχειρηματία ότι βοήθειά θέλει από τις υπηρεσίες για να τρέξουν αυτές υποθέσεις, δεν το βλέπω να είναι τόσο σύντομα η υπόθεση, εκτός και αν υπάρχει δυνατότητα να εκδοθεί κάποια προσωρινή άδεια λειτουργίας, είπα στον επιχειρηματία να το ψάξει, να το δει και όσο γρηγορότερα μπορεί να το υλοποιήσει για να εξυπηρετηθούμε όλοι”.
Για τη διαβούλευση που ξεκίνησε την προηγούμενη Παρασκευή σχετικά με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ο κ. Ζερβός είπε μεταξύ άλλων ότι “ο Άγιος Νικόλαος είναι ευτυχής, όπως και η Ιεράπετρα, για το ότι από το ’89 έχουμε καταφέρει να ξεκινήσουμε διαδικασία κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μέσα από μία μελέτη η οποία συνετάγη τότε με την εποπτεία του υπουργείου Δημοσίων Έργων, του γενικού γραμματέα του Σαράντη οποίους ήταν νομάρχης στην περιοχή πριν και ήξερε τα θέματα. Έχουμε λοιπόν στα χέρια μας ένα εργαλείο, το οποίο το υλοποιούμε σιγά-σιγά και το τροποποιούμε, γιατί όλες αυτές οι ρυθμίσεις όπως καταλαβαίνετε που προβλέπονται δεν είναι ευαγγέλιο, οι συνθήκες μεταβάλλονται, άρα πρέπει να αναπροσαρμόζεται. Στον Άγιο Νικόλαο από μένα έχουν γίνει προσπάθειες τη διαδρομή για να αυξηθεί ο χώρος περιπάτου και ο κοινόχρηστος χώρος που δίνεται στον πεζό. Ήρθε η ώρα τώρα μέσα από τις διαδικασίες που μας δίνουν αυτά τα καινούργια εργαλεία, τα Σ.Β.Α.Κ., έχουν προταθεί αρκετά πράγματα. Από μεριάς μου υπάρχουν μία σειρά ενστάσεις στον τρόπο και στο τι προτείνεται ώστε να είναι προσαρμοσμένο στα δικά μας.Έχουμε το περιθώριο, ακόμα δεν έχει αναρτηθεί το σχέδιο στην ιστοσελίδα του δήμου, από τη στιγμή που θα αναρτηθεί θα υπάρχει ένα περιθώριο 10-15 ημερών για να κατατεθούν προτάσεις τις οποίες θα πάρουν στη συνέχεια οι μελετητές για να μας υποβάλλουν την πρόταση. Θα μπει λοιπόν αυτό στη σελίδα του δήμου για τους πολίτες, μπορεί δηλαδή ο κόσμος να μπει εκεί και να δει καταρχήν τι συζητείται. Θεωρώ ότι είναι είναι ένα βήμα σοβαρό, που βάζει στο τραπέζι πράγματα που δεν θέλουμε, δεν τολμούμε, να αγγίξουμε, τα θεωρούμε ταμπού. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε για αυτή την πόλη, το έχω πει πάρα πολλές φορές, με δεδομένα το τι εξυπηρετεί η πόλη νομίζω θα πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχουν λύσεις μαγικές, υπάρχουν λύσεις δύσκολες ή λίγο πιο εύκολες, με κάποιες παρενέργειες, κάτι κερδίζουμε, κάτι χάνουμε, αφού είναι δεδομένο ότι το αστικό κέντρο της πόλης, η παλιά πόλη ουσιαστικά, δεν έχει κοινόχρηστους χώρους που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε διαφορετικά και τα πλάτη των δρόμων είναι μικρά ενώ τα αυτοκίνητα είναι πάρα πολλά”.
Η τελική πρόταση των μελετητών θα κατατεθεί, είπε ο Δήμαρχος, από την επόμενη εβδομάδα και μετά από 10-15 μέρες θα μπορεί να καταθέσει πρόταση ο οποισδήποτε. Εν συνεχεία θα διαμορφωθεί από τους μελετητές η τελική πρόταση που θα πάει προς έγκριση και νομιμοποίηση.
Αναφερόμενος στην πρόταση που έγινε για μελετητές για την δημιουργία πάρκινγκ κάτω από το χώρο του 1ου Γυμνασίου, ο Δήμαρχος είπε πως “στα χέρια μας υπάρχει σχετική μελέτη, το ζήτημα είναι ότι δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει αυτό με μια δημοτική επιχείρηση.
Στο Ηράκλειο, π.χ., υπάρχει δημοτικό πάρκινγκ κάτω από το πολιτιστικό κέντρο το οποίο ουσιαστικά δεν λειτουργεί, υπάρχουν ζητήματα ουσιαστικά, το πώς θα στελεχωθεί αυτή η υπόθεση για το ποιος κόσμος θα το παρακολουθεί και από την άλλη μεριά, επειδή ακούγονται νούμερα τρέλα ότι εκεί θα εξυπηρετηθούν 500 – 600 αμάξια δεν είναι έτσι, είναι γύρω στα 130 αμάξια αυτά τα οποία εξυπηρετούνται διότι σε αυτές τις κλειστές δομές πάρκινγκ χρειάζονται περίπου 35 τετραγωνικά ανά όχημα. Είναι η διαδρομή κίνησης είναι ο φέρων οργανισμός είναι όλα αυτά τα στοιχεία, αν λάβουμε λοιπόν υπόψη ότι η κάτοψη αυτού του πράγματος δεν είναι παραπάνω από 800 τετραγωνικά, ένα στρέμμα, σημαίνει 30 αυτοκίνητα ανά όροφο. Δεν συζητάμε για τεράστια πράγματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο χρόνος ο οποίος θα χρειαστεί για να υλοποιηθεί, ουσιαστικά θα ακυρώσει τον αύλειο χώρο του Γυμνασίου.
Όπως είπε πάντως ο Δήμαρχος, “τίποτα δεν αποκλείεται, όλα είναι στο τραπέζι. Εάν υποτεθεί ότι υπάρξει αν θέλετε ένας ιδιώτης που θα ενδιαφερθεί να το κατασκευάσει και να το λειτουργήσει στη λογική του ΣΔΙΤ, ο Δήμος θα το εξετάσει και αυτό. Όλα τα ζητήματα τα οποία θα βοηθήσουν στην λειτουργία της πόλης είναι στο τραπέζι για να συζητηθούν από τους αρμόδιους, δηλαδή το δημοτικό συμβούλιο, όταν έρθει αυτή η ιστορία. Εάν γίνει αυτό ως δημόσιο έργο, τουλάχιστον δύο χρόνια ο αύλειος χώρος στο σχολείο δεν θα υπάρχει”.
Για τη δημοτική αστυνομία, είπε πως “προσπαθούμε την επαναποκτήσουμε. Έχουμε ζητήσει να προσλάβουμε, όταν θα επιτραπούν οι προσλήψεις, για αυτό και πρόσφατα κάναμε τροποποίηση του οργανισμού του δήμου για να προβλεφθούν παραπάνω θέσεις διότι αυτή τη στιγμή προβλέπονται 4 ή 5, όσες είχαν μείνει από τις αλλαγές του οργανισμού που έγιναν εξαιτίας των μνημονίων. Τις κάναμε 10 ούτως ώστε να μπορούμε όταν μας δοθεί η δυνατότητα να προσλάβουμε, αλλά δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και έτσι έχουμε αυτή τη στιγμή ένα δημοτικό αστυνομικό”.
Για το Open Mall και τις παρεμβάσεις στην περιοχή του Ελαιώνα, τόνισε ότι “λογικά αρχές του Φλεβάρη θα πρέπει να βγουν στον αέρα οι προμήθειες των διαφόρων εξαρτημάτων που χρειάζεται για να ξεκινήσουμε την εργολαβία στον Ελαιώνα. Εκεί, ως μέρος του Open Mall προβλέπονται βελτίωση του φωτισμού, εξοπλισμός, πράσινο, θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτή η περιοχή είναι η σωστή επιλογή και όχι όλα όσα ακούγονται ότι δεν υπάρχει εμπορική κίνηση και στις άλλες περιοχές. Θα ξεκινήσει κάνεις από κει που συγκεντρώνεται ο μεγάλος όγκος του εμπορίου που μπορεί να επεκταθεί στη συνέχεια και αλλού”.
Για την αναζήτηση οικοπέδων από τον Δήμο για να χρησιμοποιηθούν ως χώροι στάθμευσης, ο κ. Ζερβός είπε ότι “δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους ιδιοκτήτες αδόμητων οικοπέδων”.