Ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Γιώργος Τρούλης στο Λατώ fm: “Αντι-εκπαιδευτικό και βαθιά συντηρητικό το νέο πολυνομοσχέδιο, αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία από την αύξηση των μαθητών ανά τάξη – Να ‘τρέξουν’ οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και οι εκπαιδευτικοί 1η Σεπτεμβρίου να είναι στη θέση τους”

Για τη σημερινή κινητοποίηση έξω από τη Βουλή την ώρα της ψήφισης του νέου εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου και τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, μίλησε στην εκπομπή “Πρώτη ματιά στην ενημέρωση” και το Νίκο Σγουρό ο αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος Γιώργος Τρούλης.

“Είναι η τρίτη συνεχόμενη μέρα από τη στιγμή που πλέον το νομοσχέδιο μπήκε στην Ολομέλεια της Βουλής, αλλά αν δούμε προγενέστερα τις κινητοποιήσεις, θα δούμε ότι βρισκόμαστε στην έβδομη κινητοποίηση επί της ουσίας για το ζήτημα του πολυνομοσχεδίου.

Έχουμε διάφορα στάδια τα οποία μπορεί να σχολιάσει κάποιος για αυτό το πολυνομοσχέδιο.

Βλέπουμε ότι επί της ουσίας δεν έγινε κανένας  θεσμικός διάλογος. Μιλάμε για ένα νομοσχέδιο αυτού του μεγέθους, αυτής της αλλαγής, της φυσιογνωμίας, της αντίληψης και του χαρακτήρα του δημόσιου Σχολείου από το νηπιαγωγείο μέχρι και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Εχει  διαρθρωτικές αλλαγές που έγινε χωρίς καμία συζήτηση με τους θεσμικούς φορείς. 

Η Ομοσπονδία εκπροσωπεί 80.000 εκπαιδευτικούς της Α΄βάθμιας εκπαίδευσης και  δεν έγινε καμία συζήτηση! Το  καταγγείλαμε στο Υπουργείο Παιδείας και τις 30 Απριλίου υπήρξε μία παρέμβαση από την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση είναι η λεγόμενη EDUCE στην οποία ανήκει η διδασκαλική ομοσπονδία και εκπροσωπεί 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση και 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη.  Κατήγγειλε με τη σειρά της προς το Υπουργείο Παιδείας, τη μεθόδευση αυτή, που παραβιάζει Ευρωπαϊκές αρχές και τον κοινωνικό διάλογο που οφείλει να πραγματοποιήσει η εκάστοτε κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

Έχουμε ένα πολυνομοσχέδιο που έχει βαθιά αντι-εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, ταυτόχρονα όμως και βαθιά συντηρητικά και έχει στο πίσω μέρος νεοφιλελεύθερες απόψεις.

Ωθεί δηλαδή την εκπαίδευση σε κάποια κομμάτια φανερή και σε κάποια σημεία του στην κρυφή  ιδιωτικοποίηση.

Αυτό το πολυνομοσχέδιο ξεκινάει από το νηπιαγωγείο που έχουμε την αλλαγή της φυσιογνωμίας του νηπιαγωγείου. Η διδασκαλική ομοσπονδία  έχει πραγματοποιήσει τον Φεβρουάριο συνάντηση με τους προέδρους και τους κοσμήτορες των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας και  είχε βγει ψήφισμα ομόφωνο, το οποίο κατήγγειλε στην προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλοιώσει την φυσιογνωμία του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή των διακριτών αντικειμένων σε πρώτη φάση, κάτι το οποίο βλέπουμε ότι από το δίκτυο “Ευρυδίκη” το ευρωπαϊκό δίκτυο που παρακολουθεί τι γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και βλέπουμε ότι μόνο τρεις χώρες σε όλη την Ευρώπη που έχουν εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο και αυτό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Μέσω πανδημίας φέρνει ένα νομοσχέδιο που  αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα από 22 έως 25. Από τη μία πλευρά συρρικνώνει τα τμήματα για να  έχουμε μείωση των αναγκών ώστε το κράτος να μην χρειαστεί από του χρόνου να κάνει  τις προσλήψεις των αναπληρωτών και θα έχουμε μετακινήσεις μαθητών!  Προσέξτε, δεν θα έχουν μετακινήσεις εκπαιδευτικών θα έχουμε μετακινήσεις μαθητών από σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα, αναγκαστικά.

Μας γυρίζει χρόνια πίσω και καθιερώνει τους 25 και με αυτό τον τρόπο θα έχουμε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών. Θα κληθούν από τις σχολικές μονάδες να μετακινηθούν σε όμορες σχολικές μονάδες και αυτό θα το δούμε περισσότερο στα μεγάλα αστικά κέντρα.


Επενδύει στο κομμάτι των “δεξιοτήτων” εις βάρος της γενικής γνώσης. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου θα συζητάνε για την επιχειρηματικότητα…

Προφανώς δεν συζητάμε για το κομμάτι των δεξιοτήτων της συνολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας η οποία πραγματοποιείται.


Δεν πραγματοποιείται σήμερα σε καμία σχολική μονάδα η ζωντανή αναμετάδοση.

Τα ψέματα που είπε η κ. Κεραμέως στη βουλή και σε στην ομοσπονδία όταν μας έλεγε ότι υπάρχει σύμφωνη γνώμη της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων, είναι σοβαρό το θέμα πάρα πολύ σοβαρό. Είπε ότι υπήρχε η έγκριση της αρχής, ενώ εμείς όταν επισκεφτήκαμε την αρχή ο πρόεδρος της μας είπε ότι “εμείς απλά δώσαμε κάποιες κατευθύνσεις το πώς πρέπει να διασφαλιστούν τα προσωπικά δεδομένα με μία έκθεση αντικτύπου” η οποία έκθεση εμφανίστηκε να έχει υλοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας  σε 5 μέρες, ενώ η αρχή μας έλεγε ότι χρειάζεται τουλάχιστον ένα μήνα. Έχουμε ζητήσει την έκδοση αποδεικτικού και θα κινηθούμε νομικά απέναντι σε αυτή τη διαδικασία.



Το θέμα της διαγωγής στα απολυτήρια από τη δευτεροβάθμια, αφορά το σύνολο της αντίληψης που υπάρχει μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο. Αυξάνει την τράπεζα θεμάτων και ουσιαστικά μετατρέπει σε ένα εξετασιοκεντρικο σχολείο και όχι σε ένα σχολείο γνώσης, ένα σχολείο το οποίο θα διαμορφώνει τον κριτικό πολιτη και την επόμενη μέρα αλλά ουσιαστικά προσπαθεί και προωθεί την όσο γίνεται μεγαλύτερη ανισότητα κοινωνική και μαθησιακή των μαθητών, κάτι το οποίο δεν απηχεί μια κοινωνίας του αύριο και σαφέστατα δεν απηχεί τις αντιλήψεις και τις θέσεις που έχει η εκπαιδευτική κοινότητα.

Η διδασκαλική ομοσπονδία κατέθεσε τις προτάσεις της και ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου. Όλοι οι φορείς στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων  που κλήθηκαν είπαν ότι διαφωνούν και ζητούν την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου και η μοναδικοί οι οποίοι είπαν ότι είναι θετικό το νομοσχέδιο, είναι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων και οι φροντιστηριάρχες.

Ο γονιός θα πρέπει να βάλει πολύ περισσότερο το χέρι στην τσέπη για να μπορέσει το παιδί να έχει πραγματική εκπαίδευση. Η ένωση γονέων Ελλάδος βρίσκονται  στο πλευρό των εκπαιδευτικών.


Προσλήψεις  αναπληρωτών 

Ζητάμε από την κυβέρνηση να τρέξει την διαδικασία, να βγει σε ΦΕΚ ώστε 1η Σεπτεμβρίου να είναι στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής. Να ξεκινήσουν και να στηριχθούν οι μαθητές.

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com