Να μην απαιτεί αποζημιώσεις, αλλά να πραγματοποιήσει αργότερα τα ταξίδια που έχει κρατήσει ζητά από το επιβατικό κοινό ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων και Tour Operators

Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων και Tour Operators (ECTAA) ύστερα από τη νέα οδηγία τηςΕυρωπαϊκής Επιτροπής ζητά από το επιβατικό κοινό να μην απαιτεί αποζημιώσεις, αλλά να πραγματοποιήσει αργότερα τα ταξίδια, για τα οποία είχε γίνει η κράτηση.

Στη νέα ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος αναφέρεται στο γεγονός ότι οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν πλήρη χρηματική αποζημίωση από τους διοργανωτές, που ακύρωσαν τα ταξίδια λόγω της έξαρσης του Κορωνοϊού, η οποία έχει επιφέρει πλήθος ταξιδιωτικών περιορισμών, και απαγορεύσεων, ενώ αρκετά είναι τα κράτη που κλείνουν τα σύνορά τους.

Ωστόσο, η Επιτροπή γνωρίζει ότι ο μεγάλος αριθμός αιτημάτων αποζημίωσης σε συνδυασμό με τις μηδενικές κρατήσεις θα θέσουν σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας για για τους διοργανωτές ταξιδιών. Για αυτό το λόγο, αν και υπάρχει το δικαίωμα για πλήρη χρηματική αποζημίωση, γίνεται έκκληση προς τους ταξιδιώτες να δεχθούν την παροχή πιστωτικού από τις εταιρίες, το οποίο θα ανέρχεται στην πλήρη αξία του αντιτίμου.

Ο Πρόεδρος του ECTAA, Pawel Niewiadomski,  αναφέρει:

«Καλωσορίζουμε την αναγνώριση της κατάστασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο πελάτης διατηρεί το δικαίωμά του να λάβει χρηματική αποζημίωση, αλλά τον παροτρύνουμε να δεχθεί ένα πιστωτικό για μελλοντική χρήση, έτσι ώστε να αποφευχθεί η οικονομική κατάρρευση των ταξιδιωτικών πρακτόρων. Οι τουρίστες δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα σε περίπτωση που οι ταξιδιωτικοί πράκτορες χρεοκοπήσουν».

Πλέον εναπόκειται στα κράτη-μέλη να διασφαλίζουν ότι οι λύσεις αυτές θα εφαρμοστούν το γρηγορότερο δυνατόν. Ο ECTAA καλεί όλους του εμπλεκόμενους, όπως οι διοργανωτές, οι ασφαλιστικές, τα εγγυητικά κεφάλαια αποζημιώσεων κ.α. , να συνεργαστούν σε εθνικό επίπεδο, ώστε να συμπεριλάβουν τα πιστωτικά στα εγγυητικά συστήματα, με στόχο να προστατευθούν τα χρήματα των πελατών σε περίπτωση που ο ταξιδιωτικός τους πράκτορας χρεοκοπήσει.

Επιπλέον, καθίσταται απαραίτητο τα μέτρα αυτά να συνοδεύονται από την οικονομική στήριξη προς το σύνολο του ταξιδιωτικού κλάδου, όπως προβλέπει το άρθρο 103 παράρτημα Β. Η δημιουργία ενός προσωρινού κεφαλαίου αποζημιώσεων, από το  οποίο οι ταξιδιώτες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν, αποτελεί την πιο αποδοτική λύση, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη καταβολή της αποζημίωσης.

Πηγή: money-tourism.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com