Με αφορμή το άνοιγμα των καταστημάτων λόγω σαιζόν και τις αιτήσεις για παραχώρηση χώρων, νιώθω υποχρέωση, ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Λιμενικού Ταμείου (Λ.Τ.) ορισμένη από τον συνδυασμό «Αλλάζουμε τον Δήμο», να ενημερώσω τους πολίτες του Αγίου Νικολάου για ένα ζωτικό χώρο της πόλη, την πολύπαθη λίμνη.
Υπήρξε μια αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία είχε παρουσιαστεί πριν μερικά χρόνια, σε μια κλειστή συνεδρίαση. Σε αυτή την παρουσίαση είχαν ενημερωθεί κάποιοι από τους επιχειρηματίες της λίμνης, ενώ δεν έγινε ευρέως γνωστό για τη συμμετοχή των πολιτών. Δεν υπήρξε ελεύθερος διάλογος και προτάσεις για τη βελτίωση της. Έλλειπε η συμμετοχικότητα δηλαδή αυτών που τους ενδιαφέρει. Φυσικά δεν είναι αναρτημένη σε κάποιο site όπως θα όφειλε ένας εξελιγμένος Δήμος να κάνει, ώστε να είναι άμεσα προσβάσιμη σε όποιον θέλει να ενημερωθεί. Το μόνο που έχει μείνει από αυτό είναι κάποιες τρισδιάστατες εικόνες στο ιντερνετ.
Εν μέσω καραντίνας και κατά την υλοποίηση των κατασκευών στη λίμνη, διαβάζαμε δημοσιεύματα στα ΜΜΕ, για τα δέντρα που κόπηκαν, για την προσθήκη στεγάστρων, επί πλέον διαχωριστικά κτλ. Αυτά τα θέματα που προέκυψαν είναι τα βασικά που θα έπρεπε να λύνει μια αρχιτεκτονική μελέτη για το «στολίδι» της πόλης. Δηλαδή να προκύπτει μέσα από αυτή, η κάλυψη των αναγκών των χρηστών της λίμνης (είτε ως επιχειρηματίες είτε ως περιπατητές κτλ), να προστατεύει το περιβάλλον και να υπάρξει ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα. Δεν ήταν επαρκής και πλήρης η μελέτη;
Εκ των υστέρων για την λύση των παραπάνω πρέπει να ληφθούν επιπλέον μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία των καταστημάτων, βάζοντας πρόσθετες ομπρέλες βαρέου τύπου με αμφίβολο αισθητικό αποτέλεσμα, θα φυτευτούν (κατά τον Δήμαρχο) δέντρα χωρίς πρόβλεψη χωροθέτησης τους και τελικά χωρίς να επιτυγχάνετε να μεγαλώσει ο χώρος κίνησης των πεζών. Καταφέραμε δηλαδή να ξοδέψουμε 85.000 ευρώ για αντικατάσταση στεγάστρων, χωρίς τα λοιπά έξοδα που τυχόν αναφέρει η μελέτη (για να μην πούμε για τα έξοδα των επιχειρηματιών), μην λύνοντας τα προβλήματα και μην προχωρώντας ούτε ένα βήμα πιο μπροστά !
Ευθύνη για όλα τα παραπάνω φέρει κυρίως το Λιμενικό Ταμείο καθώς είναι χώρος αρμοδιότητας του και πληρώνει τα έξοδα, με σύμβουλο την τεχνική υπηρεσία του Δήμου. Απορίας άξιο είναι λοιπόν γιατί οι συζητήσεις για τα προβλήματα και τις πρόσθετες ενέργειες, γίνονται με τον Δήμαρχο και όχι με το Λ.Τ. Οι εξελίξεις έτρεχαν εν μέσω καραντίνας, χωρίς ούτε καν μια συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου με τον Δήμαρχο και τους καταστηματάρχες ή έστω μια ενημέρωση για την ανεπάρκεια της μελέτης. Μόνη ενημέρωση ήταν από τον τοπικό τύπο, για θέματα που θα υπογράψουμε και θα φέρουμε ευθύνη όλα τα μέλη.
Πρώτη αυθόρμητη αντίδραση μου, ήταν ένα mail προς όλα τα μέλη του ΔΣ στις 21/4/2020 ζητώντας ενημέρωση χωρίς όμως καμία απάντηση, 2ο mail 30/4/2020 με ξεκάθαρα ερωτήματα, ζητώντας να λάβω γνώση για την μελέτη της λίμνης και τι προβλέπεται, χωρίς επίσης καμία απάντηση. Στην επόμενη συνεδρίαση 14/5/2020 σε μια συζήτηση αρκετής ώρας, το μόνο που μου δόθηκε είναι ένας προϋπολογισμός αντικατάστασης των στεγάστρων. Τέλος στην τελευταία συνεδρίαση 28/5/2020 όπου επίσης δεν μου δόθηκε η μελέτη, κατέθεσα αίτηση για την λήψη αντιγράφου της καθώς και για τα πρακτικά της συνεδρίασης εκείνης που εγκρίθηκε αυτή από το Λιμενικό Ταμείο, με αριθμό πρωτοκόλλου πλέον για έγγραφη απάντηση. Υπογράφουμε δηλαδή όλα τα μέλη του Δ.Σ. του Λ.Τ. για ένα έργο στο οποίο μου αρνούνται να δω τη μελέτη, ώστε να ξέρω αν είναι σύννομες οι αποφάσεις που παίρνουμε. Γιατί;
Εκτός των παραπάνω, το Λ.Τ. θα μπορούσε τουλάχιστον να συμμετέχει στις συζητήσεις όσον αφορά την περιοχή αρμοδιότητας του και να ενημερώνει για θέματα που αφορούν τους πολίτες. Τυχαίο παράδειγμα έλλειψης ενημέρωσης, ο φάκελος που έχει κατατεθεί στο πρόγραμμα Φιλόδημος για την επέκταση του λιμανιού του Αγίου Νικολάου κατά 60,00 & 30,00 μ. εκατέρωθεν αλλά κ.α. Δυστυχώς το Λ.Τ. ενώ έχει στην αρμοδιότητα του την πιο παραγωγική περιοχή του Αγίου Νικολάου αλλά και Ελούντας, Πλάκας, Σισίου, Μιλάτου έχει απαξιωθεί εδώ και χρόνια και συνεχίζεται η υποβάθμιση του παίζοντας ρόλο βιτρίνας.
Ρουκουνάκη Μαρία
Πολ. Μηχανικός
Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Λιμενικού Ταμείου Αγίου Νικολάου