Μαργαρίτα Γερούκη: “Είναι άδικο,αντιεπιστημονικό και σίγουρα δεν έχει κανένα δικαίωμα το Υπουργείο Παιδείας να βάζει τέτοια εμπόδια. Προκαλώ την κ. Κεραμέως να τοποθετηθεί και να απαντήσει γιατί επανεξετάζεται ο “Φρίξος”.

Από ένα σχολείο της Πολωνίας λίγο έξω από τη Βαρσοβία που βρίσκεται  σε συνάντηση και συζήτηση με παιδιά για θέματα σεξουαλικότητας και πολυπλοκότητας της ανθρώπινης φύσης και πώς μπορούμε με έναν εκπαιδευτικό,παιδαγωγικό τρόπο να περάσουμε τα μηνύματα του σεβασμού, η εκπαιδευτικός Μαργαρίτα Γερούκη μέλος της συγγραφικής ομάδας του βραβευμένου προγράμματος σεξουαλικής αγωγής “Φρίξος” που εφαρμόζεται από το 2015 στα ελληνικά σχολεία και που το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να παγώσει και να “επανεξετάσει” μίλησε για αυτήν την εξέλιξη στην Δέσποινα Κουτάντου και στην εκπομπή “Ναι μεν αλλά”.

“Έχω νιώσει διάφορα συναισθήματα με όλο αυτό που συμβαίνει αλλά πιστεύω ότι τελικά επειδή είμαι αισιόδοξος άνθρωπος είναι μία ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε και να συζητήσουμε ανοιχτά επιτέλους στη χώρα μας, τι ακριβώς θέλουμε και ποιος ακριβώς παίρνει τις αποφάσεις όσον αφορά την αγωγή υγείας και συγκεκριμένα τη σεξουαλική αγωγή.
Νιώθω ότι είναι πολύ υποκριτικό από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας και νιώθω ότι είναι παραδοσιακά υποκριτικό διότι για όλους εμάς που ξέρουμε την αγωγή υγείας και τη σεξουαλική αγωγή, ξέρουμε ότι η σεξουαλική αγωγή είναι ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα εδώ και 20 χρόνια, ξέρουμε ότι το υπουργείο διαχρονικά έχει χρηματοδοτήσει σχολικά εγχειρίδια τα οποία έχει εκτυπώσει και αμέσως μετά θάψει και τώρα προσπαθεί να κάνει το ίδιο με το “Φρίξο”.
Είχε εγκριθεί και εφαρμόζεται από το 2015 το πρόγραμμα του “Φρίξου” πολύ πριν βραβευθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό για τη Σεξουαλική Υγεία. 
Αρχές Οκτωβρίου είχε περάσει η έγκριση από το ΙΕΠ  είχε φτάσει στο Υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικοί περιμένανε έχοντας και την εμπειρία των παλαιότερων χρόνων και με τη γνώση ότι έχουμε πάλι την έγκριση του ΙΕΠ είχαν ξεκινήσει κάποια προγράμματα. Εμείς  έχουμε κάνει πολλές επιμορφώσεις και στην Κρήτη και στην Αθήνα, υπήρχαν συνάδελφοι  οι οποίοι συζητούσαν και επιμόρφωναν εκπαιδευτικούς για αυτό το πρόγραμμα και  ξαφνικά άρχισαν κάποιοι άνθρωποι να επιμένουν στους εκπαιδευτικούς για συγκεκριμένο έγγραφο από το υπουργείο το οποίο φυσικά δεν έχει έρθει ποτέ γιατί η έγκριση του προγράμματος  είχε ξεχαστεί στο συρτάρι της κ. Γκίκα.  Αρχίσαμε και εμείς να παίρνουμε τηλέφωνο στο υπουργείο και να ζητάμε να μας στείλουν επιτέλους την έγκριση την οποία είχαν  ήδη από τον Οκτώβριο. Έχουμε τον αριθμό πρωτοκόλλου παραλαβής της έγκριση. 
Στο σημείο αυτό  το Υπουργείο ή το συγκεκριμένο γραφείο βρέθηκε σε μία γωνιά όπου κάτι έπρεπε να κάνει ή  έπρεπε να στείλει την έγκριση στα σχολεία, δεν ήθελε και βρήκε άλλη λύση να  επιστρέψει την έγκριση στο ΙΕΠ ζητώντας επανεξέταση της έγκρισης….Δηλαδή ζητάς από έναν επιστημονικό φορέα που έχει βάλει την υπογραφή του, τι ακριβώς; Για ξαναδές το;  Όταν το μάθαμε αρχίσαμε να παίρνουμε τηλέφωνο στο υπουργείο μας όπου μας είπανε ότι είναι πολιτική απόφαση ξεκάθαρα.

Λυπάμαι για αυτό γιατί τελικά, παραδοσιακά στην Ελλάδα οι πολιτικοί μας υποκύπτουν.  Προσπαθώντας,πιθανότατα, να χρυσώσουν το χάπι, μας είπαν ότι “δεν αφορά μόνο το δικό σας πρόγραμμα άλλα διάφορα προγράμματα τα οποία η συγκυρία έδωσε να περνούν από το ΙΕΠ όταν άλλαζε η διοίκηση του”. Εκεί αρχίσαμε να ψάχνουμε και ανακαλύψαμε ότι δεν είναι όλα τα προγράμματα εκείνης της εποχής, είναι συγκεκριμένα προγράμματα που έχουν θέμα τη σεξουαλικότητα και το φύλο. Και μόνο η λέξη σεξουαλικότητα κατά κάποιο τρόπο διεγείρει αρνητικά μία ομάδα ανθρώπων.
Μπορώ να μιλήσω με οποιονδήποτε άνθρωπο και να του εξηγήσω τι ακριβώς είναι το πρόγραμμα του Φρίξου και να με ακούσει θα καταλάβει τι ακριβώς κάνει. 
Οχυρώνονται πίσω από την άγνοια οι άνθρωποι που επιτίθενται στο “Φρίξο”, δεν τον έχουν διαβάσει ποτέ, δεν έχουν μπει καν στον κόπο να διαβάσουν  πάνω σε ποια σε ποιους στόχους δημιουργήθηκε αυτό το πρόγραμμα, τι θέλουμε δηλαδή να διδάξουμε στα παιδιά, είμαι σίγουρη ότι κανένας δεν θα μπορούσα να φέρει αντίρρηση.
Όμως δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις, βασίζονται σε θέματα τα οποία συζητάμε στις επιμόρφωσης των ενηλίκων και παραπλανούν τον κόσμο ότι αυτά είναι θέματα που συζητάμε με τα παιδιά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται όλη αυτή η αρρωστημένη κατάσταση.
Αυτοί οι άνθρωποι κατά τη γνώμη μου και το λέω ανοιχτά και ξεκάθαρα επηρεάζουν το Υπουργείο Παιδείας και αυτή τη στιγμή κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης δεν βάζουν μπροστά ούτε  το σύνταγμα, ούτε την επιστημονική κοινότητα, αλλά υπακούν σε κάποιους άλλους παράλληλους δρόμους, ανθρώπους που θέλουνε να μας κρατήσουν μακριά από την επιστήμη και σύμφωνα με τους νόμους του Κράτους μας και μακριά από το νόμο. Το θεωρώ απαράδεκτο πιστεύω, εύχομαι και προκαλώ,ειλικρινά προκαλώ την κ. Κεραμέως να τοποθετηθεί.

Πιθανότατα σε αντίδραση όλων αυτών των δημοσιευμάτων ανακοίνωσαν ότι η σεξουαλική αγωγή είναι ανάμεσα στα προγράμματα για τα οποία θα επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί, για να μας ηρεμήσουν λίγο, αλλά ξέρετε αυτό το ακούσαμε και το ακούμε πάρα πολλές φορές, τελευταία φορά από τον κύριο Σπηλιωτόπουλο το 2009-10 και αμέσως μετά θάφτηκε  και ξέρουμε ποιοι βοήθησαν να το θάψουν.

Πρέπει να μας θυμώσει όλους όσοι πιστεύουμε ότι ζούμε σε ένα δυτικό κράτος σε ένα κράτος που έχει Σύνταγμα, που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα,που σέβεται τις αποφάσεις και που σέβεται την επιστήμη.
Να μας θυμώσει όλους και επιτέλους να ζητήσουμε συγκεκριμένες αποδείξεις. Εμένα δεν μου αρκεί μία ανακοίνωση από τη μία μεριά για την ανάγκη της επιμόρφωσης και τη σεξουαλική αγωγή και από την άλλη μεριά ένα πρόγραμμα το οποίο έχει ποιότητα και έχει και μία παρουσία διαχρονική πλέον, έχει δημιουργηθεί με πολλή αγάπη και πολύ πόνο, γιατί ο Δήμος Ρεθύμνου που ήταν και είναι  υποστηρικτής και αρωγός της προσπάθειας αυτής, πραγματικά έχει πονέσει, ήρθε μέσα από τραγικά γεγονότα της κοινωνίας του Ρεθύμνου.
Ο Φρίξος έχει πολύ συναίσθημα πίσω του και πιστεύω ότι ήταν αυτό που τον έκανε να ξεχωρίσει παγκόσμια. Όταν πήγαμε στο Μεξικό για τη βράβευση του αυτό που είπε η επιστημονική επιτροπή για τα εκπαιδευτικά προγράμματα ήταν ότι το πρόγραμμά μας είχε να διαγωνιστεί 19 άλλες συμμετοχές από όλο τον κόσμο, από χώρες με μεγάλη παράδοση στο χώρο της σεξουαλικής αγωγής, αλλά το πρόγραμμά μας, πραγματικά είχε κάτι που άγγιζε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς και πιστεύω ότι αυτό που άγγιζε ήταν ο πόνος και η ανάγκη, που βγήκε από μία ολόκληρη κοινότητα. Να μην αφήσουμε κανένα παιδί να πέσει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης ποτέ ξανά.

Όλα αυτά μπαίνουν σε ένα ντουλάπι σκεπάζονται με ένα φόβο και ένα σκοταδισμό που λέει ότι καλύτερα να σε έχω αγράμματο για να μπορώ να σε ελέγξω, παρά να σε έχω εγγράμματο και να μου αντιστέκεσαι.

Είναι ματαίωση όλο αυτό, είναι άδικο είναι αντιεπιστημονικό και σίγουρα δεν έχει κανένα δικαίωμα το Υπουργείο Παιδείας που υποτίθεται ότι είναι της Παιδείας να βάζει αυτά τα εμπόδια.
Δεν υπήρχε ούτε μία αιτιολογία. Επιστράφηκε το πρόγραμμα του Φρίξου για επανεξέταση και όταν ρώτησα γιατί, πέστε μας μία δικαιολογία, δεν μας λένε τίποτα.
Δεν έχει το δικαίωμα κανένας να παίζει ούτε με την υγεία των παιδιών μας ούτε με την ασφάλειά τους ούτε με την επιστημονική γνώση“.

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com