Η ΤΕ Λασιθίου του ΚΚΕ χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις και τις παραστάσεις διαμαρτυρίας των συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της ΕΛΜΕ και των ενώσεων και συλλόγων γονέων Λασιθίου στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ΠΕ Λασιθίου και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα. Εκπαιδευτικοί και γονείς αγωνίζονται ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης διεκδικώντας το δικαίωμα των παιδιών στην ισότιμη μόρφωση και εκπαίδευση.
Πριν ακόμα ξεκινήσει η σχολική χρονιά, μέσα στο κατακαλόκαιρο, το ΥΠΑΙΘΑ με εγκύκλιο του προς τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης προχωρεί στη συγκρότηση τμημάτων χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ούτε οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ούτε οι επικείμενες εγγραφές του Σεπτέμβρη, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, ούτε η νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για τον κάθε μαθητή. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται για την περικοπή των κενών της παράλληλης στήριξης, αφού δεν λαμβάνονται υπόψη οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ και προβλέπεται ένας εκπαιδευτικός ανά τμήμα ή ακόμα και ανά τάξη παραβιάζοντας κάθε παιδαγωγική έννοια.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την κατάργηση τμημάτων ένταξης, τις ανακλήσεις αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων, όπου φοιτούν μαθητές με γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, την προώθηση της βίαιης, αντιπαιδαγωγικής δημιουργίας τμημάτων στα μέγιστα απαράδεκτα προβλεπόμενα όρια, δηλαδή με 25 μαθητές/τριες στην Α΄θμια και με 25 έως 28 μαθητές/τριες στην Β΄θμια Εκπαίδευση, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα παιδαγωγικό, κοινωνικό κριτήριο, όπως προβλέπεται άλλωστε και από το νόμο, το μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων και την συγχώνευσή τους με συνέπεια μαθητές του Δημοτικού αλλά και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου να μετακινούνται σε όμορες μονάδες, να αλλάζουν σχολικό περιβάλλον. Χαρακτηριστικά παραδείγματα που αφορούν την κατάπτυστη συγχώνευση τμημάτων σε ένα τμήμα 25 μαθητών είναι σε τμήματα στα δημοτικά σχολεία της Σητείας να υπάρχουν από 3 έως και 5 γνωματεύσεις παράλληλης στήριξης και σε κάποια άλλα να υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις όπου ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης πρέπει να βρίσκεται 30 ώρες μέσα στην τάξη.
Συνολικά χάνονται 1000 τμήματα πανελλαδικά σε Α’θμια και Β’θμια και στην Κρήτη 86 της Α΄θμιας με τα 13 να είναι στο Λασίθι. Συγκεκριμένα: Νεάπολη: 1ο ΔΣ : τάξη Α’
Αγ.Νικόλαος: 1ο ΔΣ: τάξη Β’, 2ο ΔΣ: τάξεις Γ’,Δ’,
Ιεράπετρα: 4ο ΔΣ: τάξεις Α’,Β’,
Σητεία: 1ο ΔΣ: τάξη Δ’, 2ο ΔΣ: τάξη Α’, 3ο ΔΣ: τάξεις Β’,Γ’,Δ’, 4ο ΔΣ: τάξη Δ’.
Επιπλέον το Ειδικό Νηπιαγωγείο Σητείας αναστέλλει τη λειτουργία του λόγω του ότι δεν πληροί τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών. Είναι απαράδεκτο έστω κι ένα παιδί να μένει εκτός της δομής που έχει ανάγκη. Εκτός λοιπόν από την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, δημιουργούνται υπεραριθμίες εκπαιδευτικών που αναγκάζονται να μετακινηθούν σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους ή θα συμπληρώνουν το ωράριο τους σε 3-4 ακόμα και 5 σχολεία, τινάζοντας στον αέρα τον προγραμματισμό των σχολείων, ενώ χιλιάδες αναπληρωτές/τριες δε θα προσληφθούν οδηγώντας τους στην ανεργία.
Τα παραπάνω έρχονται πασπαλισμένα με παραπλανητικές διακηρύξεις για «αναβάθμιση» και «στήριξη» της Εκπαίδευσης, που βιώνει κι αυτή όλο και πιο επιθετικά το μερίδιό της, στο «δόγμα» της αντιμετώπισης των λαϊκών αναγκών σε κάθε τομέα, σαν κόστος. Βέβαια, η ίδια λογική των περικοπών, δεν διαπνέει όλη τη δραστηριότητα του υπουργείου Παιδείας, που και πάλι μέσα στο καλοκαίρι φρόντισε να φέρει νομοθετικές ρυθμίσεις εμπνευσμένες από τους σχεδιασμούς του Ταμείου Ανάκαμψης. Έτσι, μέσα από το νομοσχέδιο για το ψηφιακό σχολείο προβλέπεται μία… απλοχεριά προς εργολάβους, ιδιώτες, εκδοτικούς οίκους που θα αναλάβουν τα έργα του ψηφιακού φροντιστηρίου, του πολλαπλού βιβλίου, τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Και αυτά μόνο στον τομέα της Παιδείας, καθώς η μεγάλη εικόνα της κυβερνητικής πολιτικής συμπεριλαμβάνει τις περίφημες ΝΑΤΟϊκές δαπάνες, τις φοροαπαλλαγές και τα μέτρα που εξασφαλίζουν έμμεσα ή άμεσα τεράστια κέρδη στις μεγάλες επιχειρήσεις. Όλα σε βάρος της κάλυψης πραγματικών και κρίσιμων λαϊκών αναγκών.
Αντί να βελτιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία, πηγαίνει βήματα πίσω, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των παιδιών, της αναγκαίας ουσιαστικής στήριξης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, της ώριμης, αντικειμενικής προϋπόθεσης της μείωσης των μαθητών σε όλα τα τμήματα. Άλλωστε, η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, με την αντίστοιχη στελέχωση με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, ανεξάρτητα από τη φοίτηση ή όχι παιδιών με διαγνώσεις σε αυτά, αποτελεί από μόνο του αναγκαίο όρο για να επιτελεστεί το εκπαιδευτικό έργο, με αναβαθμισμένους, ποιοτικούς όρους, γι’ αυτό και αποτελεί πάγιο αίτημα εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών. Γιατί μόνο στα ολιγομελή τμήματα ο εκπαιδευτικός μπορεί να εντοπίσει δυσκολίες και μαθησιακές ελλείψεις, πολύ περισσότερο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαφοροποιώντας, όσο μπορεί, τη διδασκαλία, εξατομικεύοντάς την, στηρίζοντας επιπλέον μαθησιακά τους υστερούντες μαθητές.
Το κοινό μέτωπο εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, κόντρα στους σχεδιασμούς του υπουργείου, θέτει στο επίκεντρο των διεκδικήσεων ό,τι είναι σύγχρονο και αναγκαίο για τους μαθητές, με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, ολιγομελή τμήματα, (15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Δεύτερη νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους και 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις. Αντίστοιχα, 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.), κάλυψη όλων των κενών σε γενική και ειδική Εκπαίδευση, χωρίς «κόφτες», με τα σχολεία σε πλήρη λειτουργία μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης της σχολικής χρονιάς.
Γονείς και εκπαιδευτικοί να μην επαναπαυθούν στις υποσχέσεις του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης για «κάποιες διορθώσεις», αλλά με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων στον δρόμο του αγώνα να διεκδικήσουν να μη γίνει καμιά συγχώνευση τμημάτων σε κανένα σχολείο για να γίνουν κουρελόχαρτο οι αντιεκπαιδευτικοί σχεδιασμοί τους.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σε συμπόρευση με το ΚΚΕ που έχει πρόταση που απαντάει οριστικά σ’ αυτά τα προβλήματα, λύνει την αντίθεση ανάμεσα στις σύγχρονες δυνατότητες της εποχής μας και τη μιζέρια που εισπράττουμε στην Εκπαίδευση, γιατί ξεμπερδεύει με την κοινωνία της εκμετάλλευσης και τη μόρφωση που γίνεται εμπόρευμα και κοιτάει τους γονείς στην τσέπη! Ο δρόμος για το «σήμερα» και το «αύριο» των παιδιών μας, για να σταθούμε πραγματικά δίπλα τους, είναι ο δρόμος του συλλογικού αγώνα για να κατακτήσουμε όσα μας ανήκουν.
ΚΚΕ Λασιθίου