Κ. Σπυριδάκη:  Η ευθύνη για την εκπαίδευση είναι και παραμένει δημόσια, και δεν μπορεί να μετακυλίεται στον ιδιωτικό τομέα

Η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, τοποθετήθηκε ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για τη συζήτηση και ψήφιση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού που αφορά την ίδρυση 22 Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων.

Στην εισαγωγή της, η κα Σπυριδάκη έκανε μία σύντομη αναφορά στη συνάντηση των αγροτών της Κρήτης με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Τσιάρα, τονίζοντας: «Οι αγρότες της Κρήτης αγωνίζονται για τα δίκαια αιτήματά τους, για τη δυνατότητα να συνεχίσουν να παράγουν με αξιοπρέπεια, να ζουν από τη δουλειά τους και να διασφαλίσουν ένα βιώσιμο μέλλον, τόσο για τον κλάδο που ο καθένας υπηρετεί, όσο και για εκείνους και τις οικογένειές τους. Η αγροτική μας παραγωγή είναι ο θεμέλιος λίθος της οικονομίας μας, αλλά είναι και ένα ζήτημα ταυτοτικό για τον τόπο μας».

Παράλληλα, η Βουλευτής Λασιθίου υπογράμμισε τις επικείμενες συνέπειες μίας εγκαταλελειμμένης υπαίθρου και μίας αναιμικής πρωτογενούς παραγωγής, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Χωρίς μια ισχυρή και βιώσιμη αγροτική παραγωγή, δεν μπορεί να υπάρξει ούτε οικονομική ανάπτυξη ούτε ζωντανή ύπαιθρος. Δεν υπάρχουν ευκαιρίες, κίνητρα και ασφάλεια για τον άνθρωπο που θέλει να εργαστεί στον πρωτογενή τομέα. Και δεν υπάρχει πλάνο, έτσι ώστε να αποφύγουμε μια επισιτιστική κρίση».

Αναφερόμενη στο νομοσχέδιο, η Βουλευτής Λασιθίου επεσήμανε την απουσία ενός συνολικού σχεδιασμού από την Κυβέρνηση για τη δημόσια Παιδεία, θίγοντας το ζήτημα των ελλείψεων και των μεγάλων κενών που εξακολουθούν να αποτελούν «ανοιχτές πληγές». Συγκεκριμένα, η κα Σπυριδάκη έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο Νομό Λασιθίου και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα δημόσια σχολεία: «Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο Γενικό Λύκειο Σητείας δεν υπάρχει ακόμα και σήμερα καθηγητής Χημείας. Ακόμα και σήμερα οι μαθητές της Β΄ Λυκείου δεν έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα Χημεία -ούτε γενικής ούτε κατεύθυνσης- και στην Γ΄ είναι με έναν αναπληρωτή κάποιες ώρες. Το ίδιο ισχύει και στο ΕΠΑΛ Σητείας, όπου δεν υπάρχουν καθηγητές στις ειδικότητες Μηχανολόγου, Ηλεκτρολόγου και Φυσικού. Δεν θα μιλήσω δε για τις υλικοτεχνικές ελλείψεις, οι οποίες καταδεικνύουν τη σοβαρή ανάγκη χρηματοδότησης για βασικές λειτουργίες, όπως συμβαίνει στα λύκεια του Αγίου Νικολάου, της Ιεράπετρας και της Σητείας εξαιτίας της κατάργησης των Σχολικών Επιτροπών».

Στη συνέχεια, έθεσε ένα σοβαρό ερώτημα προς την Υφυπουργό Παιδείας αναφορικά με την ανισότητα που δημιουργείται στο «εξετασιοκεντρικό» εκπαιδευτικό σύστημα και τις πανελλήνιες εξετάσεις: «Και αναρωτιέμαι: Οι μαθητές αυτοί θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις ανταγωνιζόμενοι επί ίσοις –υποτίθεται- όροις με τους μαθητές της υπόλοιπης Επικράτειας; Και σας ρωτώ, διότι έχουμε αρχές Φεβρουαρίου. Φυσικά κανείς δεν θα αναγνωρίσει το άδικο βάρος που κουβαλούν και ιδιαίτερα όταν δεν φέρουν καμία ευθύνη για τις ελλείψεις αυτές».

Επιπρόσθετα, η Βουλευτής Λασιθίου τόνισε πως μπροστά στις ελλείψεις και την απουσία μέριμνας του κράτους, η ατομική πρωτοβουλία είναι εκείνη που έρχεται να διασφαλίσει την όποια σωστή λειτουργία των δημόσιων σχολείων και την ασφάλεια των μαθητών, αναφέροντας: «στο 1ο Γενικό Λύκειο Αγίου Νικολάου οι υποδομές εξαρτώνται από τις πρωτοβουλίες των Συλλόγων Γονέων, οι οποίοι φροντίζουν για τις βασικές ανάγκες, όπως είναι φίλτρα καθαρισμού αέρα για παράδειγμα. Το ίδιο συμβαίνει φυσικά και στα σχολεία της Ιεράπετρας και της Σητείας. Παράλληλα, η απουσία σχολικών νοσηλευτών αναγκάζει γονείς να είναι ακόμα και σήμερα έξω από τα σχολεία και να εργάζονται με τον υπολογιστή από εκεί, ενώ η έλλειψη σε παράλληλη στήριξη δημιουργεί κενά στην υποστήριξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες».

Η κα Σπυριδάκη έθεσε, επίσης, ερωτήματα για τα κριτήρια επιλογής των περιοχών όπου θα ιδρυθούν τα Ωνάσεια Σχολεία, επισημαίνοντας ότι ακριτικές και άλλες περιοχές που αντιμετωπίζουν σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις δεν συμπεριλήφθηκαν: «Όπως βλέπουμε, δεν είναι μόνο περιοχές που έχουν ανάγκη αυτές που μπαίνουν, και αντίθετα συμπεριλαμβάνονται περιοχές που δεν θεωρούνται υποβαθμισμένες. Για παράδειγμα, ακριτικές και άλλες περιοχές, όπως η Λέσβος, η Χίος, η Αιτωλοακαρνανία, η Ευρυτανία, το Λασίθι μένουν εκτός».

Επιπλέον, η Βουλευτής Λασιθίου και ιδιαίτερα υπό το φως των πρόσφατων συγχωνεύσεων που έλαβαν χώρα στην Επικράτεια και στο Λασίθι, εξέφρασε την ανησυχία της για το πώς η δημιουργία αυτών των σχολείων θα επηρεάσει τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία: «Έρχονται τα είκοσι δύο σχολεία, τα Ωνάσεια, τα οποία είναι ολιγομελή. Άρα, κάποιοι μαθητές μένουν εκτός. Αυτοί οι μαθητές θα κληθούν να πάνε στα δημόσια σχολεία τα υπόλοιπα, που δεν είναι ούτε πρότυπα ούτε Ωνάσεια. Εκεί είναι μια πρόκληση που πρέπει να διαχειριστεί το Υπουργείο, αν θα έρθει τον Σεπτέμβρη και θα πει συγχωνεύσεις τμημάτων και μεγαλύτερα τμήματα».

Κλείνοντας, η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, κάλεσε την Κυβέρνηση να προχωρήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις και να μην χρησιμοποιεί την ιδιωτική πρωτοβουλία ως άλλοθι για τις δικές της ανεπάρκειες, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Κανένα ίδρυμα δεν μπορεί να αναλάβει καθήκοντα που το κράτος αρνείται να εκπληρώσει. Η ευθύνη για την εκπαίδευση είναι και παραμένει δημόσια, και δεν μπορεί να μετακυλίεται στον ιδιωτικό τομέα […]Δεν βλέπουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία ως δεκανίκι για τη δημόσια παιδεία. Αντίθετα, πρωτοβουλίες σαν κι αυτές μας θυμίζουν με ακόμα πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι έχουμε ακόμα πολύ μα πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι να αμβλύνουμε τις ανισότητες και μέχρι να έχουμε όντως δωρεάν, δημόσια, ποιοτική παιδεία».

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com