Στην Ημερίδα «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: Αναγκαιότητα, προκλήσεις και λύσεις», που πραγματοποιήθηκε στη Σητεία με πρωτοβουλία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – Τμήματος Ανατολικής Κρήτης (ΤΕΕ/ΤΑΚ) και σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Σητείας και την Περιφέρεια Κρήτης τοποθετήθηκε η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ, κα Κατερίνα Σπυριδάκη.
Στην παρέμβασή της, η Βουλευτής Λασιθίου τόνισε τη σημασία του ΒΟΑΚ όχι μόνο ως έργου υποδομής, αλλά και ως σύμβολο ενότητας και προοπτικής για ολόκληρη την Κρήτη. «Ο ΒΟΑΚ δεν είναι απλώς ένας δρόμος, δεν είναι απλώς ζήτημα υποδομών. Συγκεκριμένα, για εμάς στο Λασίθι είναι ένα ζήτημα ανταποδοτικότητας – της ελάχιστης ανταποδοτικότητας – προς τους Λασιθιώτες και ιδιαίτερα τους Σητειακούς. Ένας ενιαίος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία δεν είναι προνόμιο, αλλά δικαίωμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Βουλευτής δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα χρόνια προβλήματα της περιοχής, υπογραμμίζοντας: «Στο Λασίθι – και ειδικά στη Σητεία – οι πολίτες βλέπουν την αποκοπή, όταν η περιοχή τους μετατρέπεται σε “μπαταρία” της Κρήτης, χωρίς ενεργειακή δημοκρατία και χωρίς τα ελάχιστα ανταποδοτικά οφέλη. Βλέπουν το δημογραφικό πρόβλημα να μεγαλώνει, σχολεία να απειλούνται με κλείσιμο, την υγεία να μην είναι δεδομένη, το αεροδρόμιο και το λιμάνι να μην έχουν την ανάπτυξη που τους αξίζει. Και μέσα σε όλα αυτά, όταν προστίθεται και η έλλειψη ασφαλούς οδικού δικτύου, το αίτημά μας για έναν ενιαίο ΒΟΑΚ είναι πιο δίκαιο και πιο αυτονόητο από ποτέ».
Η κα Σπυριδάκη επεσήμανε τη συνεχή της κοινοβουλευτική δράση για τη χρηματοδότηση και προτεραιοποίηση του έργου, ενώ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για την απουσία ουσιαστικής ανταπόκρισης από το Υπουργείο Υποδομών: «Από τον Γενάρη του 2024, καταθέσαμε ερωτήσεις όπου συμπεριλάβαμε και το τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία, αλλά το Υπουργείο Υποδομών δεν έδωσε καμία απάντηση επ’ αυτού. Ακόμα και για το υποτμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που είχε έτοιμη χρηματοδότηση, ο Υφυπουργός παραδέχτηκε πως δεν θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας κινδυνεύοντας εν τέλει να χαθεί και κατά τα άλλα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ενώ ταυτόχρονα περιμένουμε ακόμη τι θα γίνει με την προαίρεση της Παλαιάς Εθνικής Οδού στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, παρά τη θετική αρχική απάντηση του Υφυπουργού στην Ερώτησή μας έναν χρόνο πριν».
Αναφερόμενη στη σημασία της ισόρροπης ανάπτυξης του νησιού, η Βουλευτής υπογράμμισε την ανάγκη για δημιουργία του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ) και τη σύνδεσή του με το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου: «Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι η σύνδεση του ΝΟΑΚ με το Καστέλι θα εξασφαλίσει μια πιο σύντομη και λειτουργική διαδρομή, αντί της διέλευσης μέσω ΒΟΑΚ. Η ανάπτυξη του νησιού δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά στον Βόρειο Οδικό Άξονα. Η ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός του ΝΟΑΚ είναι απαραίτητα για να επιτευχθεί πραγματική ισόρροπη ανάπτυξη».
Η κα Σπυριδάκη στάθηκε ιδιαίτερα στην ανισότητα που επικρατεί μεταξύ Βορά και Νότου, τονίζοντας: «Αυτή η ανισότητα Βορά – Νότου χαντακώνει τα όποια συγκριτικά αναπτυξιακά πλεονεκτήματα στη Σητεία! Οφείλουμε να σκεπτόμαστε και τους κατοίκους της Ζάκρου και της Ζίρου. Δεν μπορούμε να μιλάμε για πολιτικές αντιμετώπισης του δημογραφικού ή για εγκατάλειψη της υπαίθρου, όταν αφήνουμε ολόκληρα χωριά ξεκομμένα».
Κλείνοντας, η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, κατέληξε: «Ο ΒΟΑΚ είναι μια ευθύνη και ένας στόχος που βαραίνει όλους μας – βουλευτές, αυτοδιοίκηση, τοπική κοινωνία. Είναι στο χέρι μας να αποδείξουμε ότι η Κρήτη μπορεί να είναι ένα ενιαίο, αναπτυξιακά ισότιμο νησί. Αυτό απαιτούμε, αυτό διεκδικούμε, και αυτό θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε να πετύχουμε».