“Η Πηγή των Παρθένων”, το αριστούργημα του Μπέργκμαν την Τρίτη στο ΡΕΞ από τη Λέσχη Κινηματογράφου Αγ. Νικολάου

Οι προβολές που διοργανώνει η Λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου σε συνεργασία με την Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία Αγίου Νικολάου (Δ.Α.Ε.Α.Ν) συνεχίζονται, με μια κλασική ταινία, από τις καλύτερες στιγμές του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Την Τρίτη 14 Ιανουαρίου στις 21:30, στο δημοτικό κινηματοθέατρο REX, με γενική είσοδο 5€ προβάλλεται το αριστούργημα του ΄Ινγκμαρ Μπέργκμαν “Η Πηγή των Παρθένων – Jungfrukällan”. Η βραβευμένη στις Κάννες και με ξενόγλωσσο ΄Οσκαρ δημιουργία του Σουηδού σκηνοθέτη κυκλοφορεί σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες. Είναι παραγωγής Σουηδίας 1960 διάρκειας 89΄ και πρωταγωνιστούν οι: Μαξ Φον Σίντοφ, Μπιργκίτα Βάλμπεργκ, Γκούνελ Λίντμπλομ, Μπιργκίτα Πέτερσον.

Βασισμένη σε σουηδική μπαλάντα του 13ου  αιώνα η “Πηγή των Παρθένων” είναι ένα αλληγορικό παραμύθι, που μέσα από την ανατριχιαστική λιτότητα μιας παραβολής ζητά απαντήσεις για την θρησκεία, την ζηλοφθονία και την αυτοδικία.

Η ιστορία διαδραματίζεται στην μεσαιωνική Σουηδία, στο σπίτι ενός αφοσιωμένου Χριστιανού, που θα στείλει την παρθένα – σύμφωνα με το έθιμο – κόρη του να μεταφέρει τα κεριά στην εκκλησία της περιοχής. Την αθώα, ανέμελη κοπέλα συνοδεύει η ψυχοκόρη της οικογένειας, η οποία την εγκαταλείπει στην διαδρομή, καθώς την ζηλεύει για την ομορφιά και την αγάπη των γονιών της. Όταν αργότερα το μετανιώνει και επιστρέφει, γίνεται μάρτυρας του άγριου βιασμού της νεαρής κοπέλας, από δύο άντρες που έχουν μαζί τους και ένα παιδί. Στη συνέχεια, οι δράστες βρίσκουν καταφύγιο σε μια φάρμα, χωρίς να γνωρίζουν ότι πρόκειται για το σπίτι του θύματος τους. Ο πατέρας και η μητέρα της, τους δέχονται στο σπιτικό τους προσφέροντάς τους φιλοξενία, μέχρι που ανακαλύπτουν το φρικτό έγκλημα…

Ο Μεσαίωνας, στον οποίο χρονικά τοποθετείται η ταινία, μεταφέρεται στο σήμερα, καθώς ο Μπέργκμαν μιλάει με διαχρονικό τρόπο για πάντα επίκαιρα θέματα: το τέλος της αθωότητας, την σύγκρουση ανάμεσα στις επιταγές της θρησκευτικής πίστης και του ανθρώπινου ενστίκτου, την απορία για την απουσία και την “σιωπή” του Θεού, για τα αθώα θύματα κάθε εποχής.

Παρόλο που αρκετές σκηνές της ταινίας είναι γυρισμένες στα πανέμορφα δάση της Σουηδίας, οι χώροι αυτοί είναι αυστηρά οριοθετημένοι δίνοντας μία αίσθηση αποκλεισμού. Οι άνθρωποι είναι εγκλωβισμένοι στις θρησκευτικές προκαταλήψεις, στον φόβο της παντοδυναμίας του Θεού και στους κοινωνικούς περιορισμούς. Η αθώα κοπέλα είναι εγκλωβισμένη σε ένα υπερπροστατευτικό περιβάλλον, όπως και η ψυχοκόρη είναι περιορισμένη στο μέλλον που η κοινωνική της θέση έχει προκαθορίσει. Η μητέρα, ενώ δυσανασχετεί από τη εμμονική θρησκοληψία στην οποία υποβάλλει τον εαυτό της, αυτοτιμωρείται όταν νιώθει πως τα καταπιεσμένα συναισθήματα της ανεβαίνουν στην επιφάνεια. Ο πατέρας, στον ρόλο του αφέντη, ξεπερνά κάθε ηθικό φραγμό, όταν η κανονικότητα της οικογενειακής ισορροπίας ανατρέπεται, εμποτισμένος από μίσος και δίψα για εκδίκηση.

Ο Μπέργκμαν βυθίζει τον θεατή στα έγκατα του Εγώ του και τον οδηγεί με μαεστρία στην αυτογνωσία. Εστιάζει στην υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου που βιώνει την επίγνωση της απόλυτης μοναξιάς, από την οποία δεν μπορεί να ξεφύγει, σε ένα σύμπαν όπου καραδοκούν η βία και η σκληρότητα. Μια τραγωδία εκδίκησης, σκηνοθετημένη με σοκαριστικό για την εποχή ρεαλισμό, μια ταινία-γροθιά στο στομάχι, που προκάλεσε και ακόμη προκαλεί ατελείωτες συζητήσεις.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα προβολών, την ταινία, αφίσες, φωτογραφίες, trailer, συνεντεύξεις στην ιστοσελίδα της Λέσχης Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου https://kileagn.com/.

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com