Η χαμηλή διασπορά του κορονοϊού στην Ελλάδα και τα γρήγορα αντανακλαστικά στη λήψη περιοριστικών μέτρων -σε αντιδιαστολή με βασικούς ανταγωνιστικούς προορισμούς της Μεσογείου, όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Τουρκία- μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό πλεονέκτημα για την εγχώρια τουριστική αγορά.
Αυτό είναι το “κλίμα” που έχει ήδη διαμορφωθεί, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κατά τις κυβερνητικές επαφές που υπάρχουν το τελευταίο διάστημα με μεγάλους tour operators του εξωτερικού που σχεδιάζουν την “επόμενη ημέρα” της τουριστικής κίνησης μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών και τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας χθες στη διαδικτυακή συζήτηση που πραγματοποίησε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών με θέμα “COVID-19: Οι επιχειρήσεις απέναντι στην αβεβαιότητα“ ανέφερε πως βρίσκεται στην τελική ευθεία συμφωνία με tour operators για την επιλογή της Ελλάδας ως βασικό προορισμό της Μεσογείου για φέτος.
Όπως είπε επίσης, θα γίνει τηλεδιάσκεψη την επόμενη εβδομάδα για την επικύρωση της συμφωνίας, που μπορεί να βοηθήσει τον ελληνικό Τουρισμό να… κάνει τη ρελάνς και παράλληλα να του δώσει ένα μεγάλο μερίδιο της τουριστικής πίτας φέτος και την επόμενη χρονιά, η οποία είναι δεδομένο πως θα είναι μικρότερη λόγω των επιπτώσεων του κορονοϊού και της οικονομικής ύφεσης.
Οι συζητήσεις με TUI και Der Touristik
Από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr από το περιβάλλον του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, υπάρχει τακτική εβδομαδιαία επικοινωνία με στελέχη των δύο μεγαλύτερων ταξιδιωτικών οργανισμών στην Ευρώπη, τους γερμανικούς ομίλους TUI και Der Touristik.
Πρόκειται για οργανισμούς που διακινούν τον μεγαλύτερο όγκο ξένων τουριστών στη χώρα μας. Σημειώνεται πως ο ταξιδιωτικός κολοσσός της TUI διακινεί περίπου 3 εκατ. πελάτες κάθε χρόνο προς την Ελλάδα, την οποία χαρακτηρίζει έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς για τον όμιλο και δεύτερο μόνον μετά την Ισπανία.
Για φέτος, πριν την κρίση του κορονοϊού, προέβλεπε αύξηση της τάξης του 10% του αριθμού των πακέτων διακοπών για την Ελλάδα, καλύπτοντας το κενό που άφησε η κατάρρευση της Thomas Cook και η διαβλεπόμενη αυξημένη ζήτηση.
Βασικό αντικείμενο των επαφών με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού είναι η ενημέρωση για την εξέλιξη της επιδημίας στη χώρα μας, οι παρεμβάσεις που έχουν υιοθετηθεί και τα αποτελέσματά τους στον περιορισμό της εξάπλωσης, αλλά και ο σχεδιασμός για τη διατήρηση της ταξιδιωτικής κίνησης.
Όπως αναφέρεται, η Ελλάδα αυτή τη στιγμή αποτελεί τον πιο ασφαλή ταξιδιωτικό προορισμό στη Μεσόγειο σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές και το κλίμα που έχει διαμορφωθεί στις συζητήσεις με τους tour operators χαρακτηρίζεται πολύ θετικό.
Τονωτική ένεση
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως σε περίπτωση που η Ελλάδα προκριθεί από τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς, αυτό θα μπορούσε να δώσει μια σημαντική τονωτική ένεση στην τουριστική αγορά. Συμπληρώνουν πως ο ελληνικός Τουρισμός μπορεί να κεφαλαιοποιήσει το brand name που έχει κατοχυρώσει και να προβάλει το γεγονός πως η επιδημία μέχρι στιγμής έχει ελεγχθεί αποτελεσματικά.
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν πολλά θέματα που πρέπει να διευθετηθούν, πέρα από την επαναλειτουργία των μονάδων (καθώς θεωρείται πως ένα σημαντικό μέρος του ξενοδοχειακού δυναμικού δεν θα καταφέρει να λειτουργήσει φέτος) και τις αεροπορικές συνδέσεις.
Εγείρονται για παράδειγμα θέματα τιμών και προκαταβολών. Οι tour operators διεκδικούν χαμηλότερες τιμές στα τουριστικά πακέτα για να τονωθεί η ζήτηση και οι ξενοδόχοι προπληρωμή των πακέτων δύο εβδομάδες πριν την άφιξη.
Τέλος, τίθεται θέματα ασφάλειας τουριστών και εργαζομένων, ενώ μένει να δούμε τι θα γίνει με τα μαζικά τεστ προκειμένου να αποφευχθεί η αναζωπύρωση του ιού μέσα στο καλοκαίρι.
ΠΗΓΗ : Capital.gr