ΕΛΜΕ Λασιθίου: Το υπουργείο Παιδείας στοιβάζει σαν «σαρδέλες» τους μαθητές στις τάξεις και στα κοντέινερ

Επικροτούμε τους αγώνες που λαμβάνουν χώρα πανελληνίως με πρωτοστάτες τα

σωματεία των εκπαιδευτικών με τη συμμετοχή πλήθους συναδέλφων και τη συμμετοχή

των Συλλόγων γονέων, οι οποίοι μέσα στο κατακαλόκαιρο αγωνίζονται και οδηγούν σε

συνεχόμενες ανακλήσεις συγχωνεύσεων το Υπουργείο Παιδείας.

Επιδοκιμάζουμε επίσης την πρωτοβουλία των ΣΕΠΕ Λασιθίου για την ενημέρωση των

γονέων και κηδεμόνων των περιοχών, το ΣΕΠΕ Μεραμβέλλου- Οροπεδίου και την Ένωση

Γονέων και μαθητών Δήμου Αγίου Νικολάου, καθώς και τους Συλλόγους Γονέων για την

συμμετοχή τους στην παράσταση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα 19 Αυγούστου 2024 στην

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης.

Τα εντυπωσιακά λόγια περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των

σχολείων», «χιλιάδων διορισμών», «συμπερίληψη», «εξατομικευμένη διδασκαλία», και οι

υποσχέσεις για περιορισμό του bullying μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, και την

«αναβάθμιση μέσω της αξιολόγησης», δεν πείθουν πια κανέναν. Οι μάσκες πέφτουν και

το ΥΠΑΙΘΑ εμφανώς στέκεται απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα

εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε

εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα και στη δευτεροβάθμια

εκπαίδευση στην οποία προωθείται η συγκρότηση των τμημάτων με τα μέγιστα όρια,

δηλαδή με 25 έως 28αρια τμήματα, μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων, μετακινήσεις

μαθητών Β’ και Γ’ Λυκείου σε όμορες σχολικές μονάδες, κατάργηση της παράλληλης

στήριξης και τμημάτων ένταξης. Το Υπουργείο στοιβάζει σαν «σαρδέλες» τους/τις

μαθητές/τριες στις τάξεις και στα κοντέινερ, καταργεί παράλληλες και τμήματα ένταξης,

ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ.

Σύμφωνα με τις εγκυκλίους Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24

«Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων» και αριθμ.

80483/Δ1/15-7-2024 «Συγκρότηση τμημάτων και Ενισχυτική Διδασκαλία. Όροι και

προϋποθέσεις»), οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνται να

συγκροτήσουν στο my school τα τμήματα, να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις

«διορθώνοντας» τα τμήματα που είχαν δημιουργήσει τον Ιούνιο, δηλαδή μειώνοντας τον

αριθμό τους. Με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού,

χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν ούτε οι παραπεμπόμενοι, ούτε η οποιαδήποτε πρόβλεψη

που έχει κατατεθεί στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του

Σεπτεμβρίου πρέπει να γίνουν τα τμήματα. Τους ανακοινώνεται (τηλεφωνικά) μέσω των

Δ/νσεων εκπαίδευσης ότι δεκάδες τμήματα που είχαν ήδη εγκριθεί δε θα

λειτουργήσουν.

Δεν εξετάζονται ούτε καν ειδικές περιπτώσεις για τη μείωση των μαθητών σε τμήματα

που έχουν μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες όπως προβλέπεται. Στα σχολεία

που λειτουργούν Τ.Ε. ή σε τάξεις που υπάρχει παράλληλη στήριξη, σύμφωνα με την

υπάρχουσα νομοθεσία δεν προβλέπεται ότι μπορεί να παραβλέπεται η πρόβλεψη για

μείωση του αριθμού των μαθητών. Ταυτόχρονα από κάποιες διευθύνσεις προωθούνται

οδηγίες τα σχολεία για τη δήλωση των κενών της παράλληλης στήριξης στη λογική να

υπάρχει μία θέση ανά τάξη και ούτε καν ανά τμήμα.

Πρόκειται για πολιτική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας το να προχωρήσει σε μαζική

σύμπτυξη τμημάτων (κατάργηση τμημάτων). Εάν το επιτρέψουμε να συμβεί θα επιφέρει

ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων,

μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και

κάλυψης των κενών κ.λπ.). Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι σε μεγάλα τμήματα καταργείται

το δικαίωμα των μαθητών για ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό,

διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται

συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια. Αναγκάζεται ο εκπαιδευτικός να κάνει εκπτώσεις

κατά τη διάρκεια της μαθησιακής και παιδαγωγικής διαδικασίας, ώστε να ασχοληθεί με

το σύνολο των μαθητών, ενώ δυσκολεύει τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και

το επιβαρυμένο καθημερινό τους πρόγραμμα. Μειώνει άκομψα και εις βάρος των

μαθητών/τριών και συναδέλφων/φισσών τις θέσεις εργασίας στην εκπαίδευση.

(Εκπαιδευτικοί θα βγουν λειτουργικά υπεράριθμοι/ες και εκατοντάδες θα είναι και οι

αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά).

Εκτός των αντιπαιδαγωγικών λόγων (για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί δεν

ερωτήθηκαν, αφού οι άριστοι από τα πολυτελή τους γραφεία είναι σε θέση να κρίνουν

καλύτερα), συντρέχουν και λόγοι ασφάλειας και υγιεινής τόσο των μαθητών, όσο και

του εργαζόμενου δυναμικού σε αυτά. Από ότι φαίνεται όμως ούτε οι αρμόδιες υπηρεσίες,

ούτε οι μηχανικοί γνωρίζουν καλύτερα από το Υπουργείο «Παιδείας», παραβαίνοντας

τους νόμους ακόμη και αυτόν της πυροπροστασίας.

Έτσι υποβαθμίζεται περεταίρω το Δημόσιο σχολείο. Θυμίζουμε ότι η εκπαιδευτική

διαδικασία αποτελεί λειτούργημα και όχι κόστος που πρέπει να περικοπεί.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί της πρώτης γραμμής, μέσα από τα σωματεία μας αγωνιζόμαστε

και απαιτούμε:

➢ Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που

αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.

➢ Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24 και αριθμ.

80483/Δ1/15-7-2024).

➢ Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να

ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες:

• 20 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα Γενικής Παιδείας

• 15 μαθητές/τριες το ανώτερο σε κατευθύνσεις και Ομάδες

Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ

• 10 μαθητές/τριες το ανώτερο στα εργαστήρια

➢ Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την

κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν κοντά στην οικία

τους

➢ Να εφαρμοστούν οι νόμοι που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές

μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους

➢ Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές

δυσκολίες.

➢ Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ χωρίς την μετακίνηση

μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και το

Σεπτέμβριο ώστε να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές.

➢ Μόνιμους μαζικούς διορισμούς στη εκπαίδευση. Διορισμό/μονιμοποίηση όλων

των αναπληρωτών/τριών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις αποκλειστικά με βάση

το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για την άμεση κάλυψη των δεκάδων χιλιάδων

κενών.

➢ Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες.

➢ Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς περικοπές και

αποκρύψεις, σε μια φάση η οποία θα γίνει πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Να

δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης

και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.

➢ Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης. Να

λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική

διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα

προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.).

➢ Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους

αναπληρωτές.

Καλούμε

✓ το Υπουργείο Παιδείας να αλλάξει πλεύση προς την πραγματική αναβάθμιση του

σχολείου και όχι αυτή που προωθεί η οποία οδηγεί στην περεταίρω υποβάθμιση

του.

✓ τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων και τους

Συλλόγους διδασκόντων να αναλογιστούν την ευθύνη που έχουν και να μην

υποκύψουν στις πιέσεις, εγκυκλίους και προφορικές εντολές, αφού οι μόνοι

εκτεθειμένοι είναι οι ίδιοι. Τους προτρέπουμε να καταγγέλλουν τυχόν πιέσεις στο

σωματείο μας.

✓ Τις Ενώσεις Γονέων να συνταχθούν με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους και

όλοι μαζί να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λασιθίου:

Η πρόεδρος Σχοινά Βασιλική

Η Γενική Γραμματέας Καραδήμου Μαρία

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com