Ξεκίνησε το πρωτοποριακό πρόγραμμα σχολικού προσανατολισμού που χρηματοδοτεί η Περιφέρειας Κρήτης σε 50 σχολεία του νησιού
Ξεκίνησε τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου από το ΓΕΛ Νεάπολης και συνεχίζεται σήμερα Τρίτη 13 Νοεμβρίου με το 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου το φετινό πρόγραμμα των «μεντόρων».
Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού για 50 σχολεία της Κρήτης που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Κρήτης με στόχο την στήριξη των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στην αναζήτηση ολοκληρωμένης πληροφόρησης για την επιλογή επαγγέλματος από τους κορυφαίους εκπροσώπους κάθε επαγγέλματος.
Οι Μέντορες, είναι άνθρωποι με μεγάλη επιτυχία στον επαγγελματικό τους τομέα. Είτε πρόκειται για καθηγητές πανεπιστημίων με διεθνή παρουσία και προβολή, είτε πρόκειται για επαγγελματίες που υπηρετούν τον τουρισμό, την γεωργία ή οποιοδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας οι οποίοι θα μεταφέρουν την εμπειρία για το επάγγελμά τους στους μαθητές των σχολείων.
Το πρόγραμμα το οποίο είναι εγκεκριμένο από το παιδαγωγικό ινστιτούτο, ξεκίνησε πιλοτικά από την Κρήτη και συνεχίζεται στο νησί με μεγαλύτερη ένταση και συμμετοχή.
Η εμπειρία συμμετοχής των μαθητών της Α΄ Τάξης του ΓΕΛ Νεάπολης 2017-18 στο «The Tipping Point» ( Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού):
Την περυσινή σχολική χρονιά αποφασίστηκε από το ΓΕΛ Νεάπολης η συμμετοχή του Σχολείου στο καινοτόμο Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού , “The Tipping Point”, αναγνωρίζοντας τις απορίες και τις ανησυχίες των μαθητών για το επαγγελματικό τους μέλλον. Φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα η διαδικτυακή συμμετοχή «Μεντόρων», επαγγελματιών, που ήταν ήδη καταξιωμένοι στο επάγγελμά τους και θα ήταν ικανοί να απαντήσουν σε απορίες των μαθητών μέσα από την εμπειρία τους.
Επιλέχθηκε η Α΄ Τάξη Λυκείου προκειμένου να ενημερωθεί σχετικά, ώστε να έχει μια γνώση επιπλέον για την κατεύθυνση μαθημάτων που θα έπρεπε να επιλέξει την επόμενη χρονιά. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων της Πολιτικής Παιδείας και των Εφαρμογών της Πληροφορικής. Ο ψηφιακός τρόπος συμμετοχής, μέσω Skype, αποδείχθηκε πολύ εύκολος.
Οι μαθητές οργανώθηκαν σε κλειστές ομάδες, επέλεγαν δια της πλειοψηφίας τον κλάδο επαγγέλματος, γινόταν αίτημα από τους υπεύθυνους καθηγητές στους Μέντορες και καθοριζόταν η ώρα της συνεδρίας. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν διαδικτυακά και να εκφράσουν τα αρχικά ερωτήματά τους στον μέντορα. Φυσικά προέκυπταν και νέα ερωτήματα κατά τη διάρκεια της συνομιλίας και ήταν πολλές οι φορές που δεν έφθανε ο προκαθορισμένος χρόνος και δινόταν υπόσχεση για μια νέα συνεδρία.
Οι συνομιλίες έγιναν με Ψυχολόγο, επαγγελματίες Τουρισμού, Στελέχη Επιχειρήσεων, Αστροφυσικό, Γιατρό, Νομικό, Γεωπόνο, Δημοσιογράφο, Μάνατζερ κλπ. στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα συνήθη ερωτήματα των παιδιών ήταν σχετικά με: τις σπουδές, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτεί το επάγγελμα , τις χρηματικές απολαβές , την επαγγελματική αποκατάσταση στην Ελλάδα, τις επαγγελματικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κ.ά.
Με τη λήξη του χρόνου επικοινωνίας οι μαθητές αξιολογούσαν το «Μέντορα». Η επικοινωνία καταγραφόταν στην ψηφιακή βιβλιοθήκη, προκειμένου το υλικό να ευρίσκεται στη διάθεση των μαθητών για περισσότερη αξιοποίηση.
Τα αποτελέσματα της συμμετοχής στο Πρόγραμμα “ TheTippingPoint”, αξιολογούνται θετικά τόσο από τους συμμετέχοντες καθηγητές αλλά κυρίως από τους μαθητές. Καταγράφηκαν ως σημαντικά στοιχεία:
1. Η ζωντανή επικοινωνία με τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονταν για την εργασία τους και που προσπαθούσαν να την εξελίξουν με καινοτόμες εφαρμογές.
2. Η προτροπή όλων τους για την επιμέλεια των μαθητών στο σχολείο και την επιλογή ενός στόχου για επίτευξη.
3. Η ενημέρωση στην πράξη για την προοπτική της επαγγελματικής αποκατάστασης στην Ελλάδα, ακόμα και σε καιρό οικονομικής κρίσης
4. Η παρότρυνση να επιλέγουν αυτό που αγαπούν, ώστε με χαρά να ασχοληθούν με αυτό στον επαγγελματικό τους χώρο.
Για τους λόγους αυτούς και επειδή εκλείπει παντελώς από τα Λύκειο ο επαγγελματικός προσανατολισμός, το Σχολείο μας θα συμμετάσχει και φέτος στο Πρόγραμμα.
Το ΓΕΛ, ως σχολείο που οφείλει να προετοιμάζει τους μαθητές για την ενήλικη ζωή τους, υποχρεούται να αξιοποιεί κάθε δυνατότητα που του παρέχεται. Για το λόγο αυτό ευχαριστούμε την υπεύθυνη του προγράμματος κ. Αγκόρα καθώς και όλους τους επαγγελματίες που συνομίλησαν μαζί μας. Θεωρούμε βέβαιο ότι και η φετινή εμπειρία θα είναι εξίσου αποδοτική!
Οι καθηγητές
Ανδρουλάκη Αθηνά(Κοινωνιολόγος)
Κουτάντος Γεώργιος(Επιστήμης Πληροφορικής)
Ξεκίνησε τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου από το ΓΕΛ Νεάπολης και συνεχίζεται σήμερα Τρίτη 13 Νοεμβρίου με το 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου το φετινό πρόγραμμα των «μεντόρων».
Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού για 50 σχολεία της Κρήτης που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Κρήτης με στόχο την στήριξη των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στην αναζήτηση ολοκληρωμένης πληροφόρησης για την επιλογή επαγγέλματος από τους κορυφαίους εκπροσώπους κάθε επαγγέλματος.
Οι Μέντορες, είναι άνθρωποι με μεγάλη επιτυχία στον επαγγελματικό τους τομέα. Είτε πρόκειται για καθηγητές πανεπιστημίων με διεθνή παρουσία και προβολή, είτε πρόκειται για επαγγελματίες που υπηρετούν τον τουρισμό, την γεωργία ή οποιοδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας οι οποίοι θα μεταφέρουν την εμπειρία για το επάγγελμά τους στους μαθητές των σχολείων.
Το πρόγραμμα το οποίο είναι εγκεκριμένο από το παιδαγωγικό ινστιτούτο, ξεκίνησε πιλοτικά από την Κρήτη και συνεχίζεται στο νησί με μεγαλύτερη ένταση και συμμετοχή.
Η εμπειρία συμμετοχής των μαθητών της Α΄ Τάξης του ΓΕΛ Νεάπολης 2017-18 στο «The Tipping Point» ( Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού):
Την περυσινή σχολική χρονιά αποφασίστηκε από το ΓΕΛ Νεάπολης η συμμετοχή του Σχολείου στο καινοτόμο Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού , “The Tipping Point”, αναγνωρίζοντας τις απορίες και τις ανησυχίες των μαθητών για το επαγγελματικό τους μέλλον. Φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα η διαδικτυακή συμμετοχή «Μεντόρων», επαγγελματιών, που ήταν ήδη καταξιωμένοι στο επάγγελμά τους και θα ήταν ικανοί να απαντήσουν σε απορίες των μαθητών μέσα από την εμπειρία τους.
Επιλέχθηκε η Α΄ Τάξη Λυκείου προκειμένου να ενημερωθεί σχετικά, ώστε να έχει μια γνώση επιπλέον για την κατεύθυνση μαθημάτων που θα έπρεπε να επιλέξει την επόμενη χρονιά. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων της Πολιτικής Παιδείας και των Εφαρμογών της Πληροφορικής. Ο ψηφιακός τρόπος συμμετοχής, μέσω Skype, αποδείχθηκε πολύ εύκολος.
Οι μαθητές οργανώθηκαν σε κλειστές ομάδες, επέλεγαν δια της πλειοψηφίας τον κλάδο επαγγέλματος, γινόταν αίτημα από τους υπεύθυνους καθηγητές στους Μέντορες και καθοριζόταν η ώρα της συνεδρίας. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν διαδικτυακά και να εκφράσουν τα αρχικά ερωτήματά τους στον μέντορα. Φυσικά προέκυπταν και νέα ερωτήματα κατά τη διάρκεια της συνομιλίας και ήταν πολλές οι φορές που δεν έφθανε ο προκαθορισμένος χρόνος και δινόταν υπόσχεση για μια νέα συνεδρία.
Οι συνομιλίες έγιναν με Ψυχολόγο, επαγγελματίες Τουρισμού, Στελέχη Επιχειρήσεων, Αστροφυσικό, Γιατρό, Νομικό, Γεωπόνο, Δημοσιογράφο, Μάνατζερ κλπ. στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα συνήθη ερωτήματα των παιδιών ήταν σχετικά με: τις σπουδές, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτεί το επάγγελμα , τις χρηματικές απολαβές , την επαγγελματική αποκατάσταση στην Ελλάδα, τις επαγγελματικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κ.ά.
Με τη λήξη του χρόνου επικοινωνίας οι μαθητές αξιολογούσαν το «Μέντορα». Η επικοινωνία καταγραφόταν στην ψηφιακή βιβλιοθήκη, προκειμένου το υλικό να ευρίσκεται στη διάθεση των μαθητών για περισσότερη αξιοποίηση.
Τα αποτελέσματα της συμμετοχής στο Πρόγραμμα “ TheTippingPoint”, αξιολογούνται θετικά τόσο από τους συμμετέχοντες καθηγητές αλλά κυρίως από τους μαθητές. Καταγράφηκαν ως σημαντικά στοιχεία:
1. Η ζωντανή επικοινωνία με τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονταν για την εργασία τους και που προσπαθούσαν να την εξελίξουν με καινοτόμες εφαρμογές.
2. Η προτροπή όλων τους για την επιμέλεια των μαθητών στο σχολείο και την επιλογή ενός στόχου για επίτευξη.
3. Η ενημέρωση στην πράξη για την προοπτική της επαγγελματικής αποκατάστασης στην Ελλάδα, ακόμα και σε καιρό οικονομικής κρίσης
4. Η παρότρυνση να επιλέγουν αυτό που αγαπούν, ώστε με χαρά να ασχοληθούν με αυτό στον επαγγελματικό τους χώρο.
Για τους λόγους αυτούς και επειδή εκλείπει παντελώς από τα Λύκειο ο επαγγελματικός προσανατολισμός, το Σχολείο μας θα συμμετάσχει και φέτος στο Πρόγραμμα.
Το ΓΕΛ, ως σχολείο που οφείλει να προετοιμάζει τους μαθητές για την ενήλικη ζωή τους, υποχρεούται να αξιοποιεί κάθε δυνατότητα που του παρέχεται. Για το λόγο αυτό ευχαριστούμε την υπεύθυνη του προγράμματος κ. Αγκόρα καθώς και όλους τους επαγγελματίες που συνομίλησαν μαζί μας. Θεωρούμε βέβαιο ότι και η φετινή εμπειρία θα είναι εξίσου αποδοτική!
Οι καθηγητές
Ανδρουλάκη Αθηνά(Κοινωνιολόγος)
Κουτάντος Γεώργιος(Επιστήμης Πληροφορικής)