Τις προγραμματικές δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως σχολίασε μιλώντας στον Νίκο Σγουρό και στην εκπομπή «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» ο πρώην Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου λέγοντας , «Να αρχίσουμε από τα θετικά τα οποία είναι πράγματα που φαίνεται και μετά από εσωτερικές διεργασίες στην νέα κυβέρνηση κατοχυρώνονται. Τα πρώτο είναι η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, που θα είναι στην εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, που είναι κάτι που είχαμε εμείς εγκαινιάσαμε και το δεύτερο είναι οι 4500 διορισμοί στην ειδική αγωγή όπου είχαμε κάνει τεράστιο αγώνα με τους θεσμούς για να μπορέσουμε να το κατοχυρώσουμε και φαίνεται ότι και αυτό γίνεται αποδεκτό. Το τρίτο και σημαντικότερο είναι η νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων μας.
Ας έρθουμε τώρα στις διαφοροποιήσεις μας. Δεν λέει κανείς τίποτα για τις 10.500 διορισμούς στην εκπαίδευση. Έρχεται η κυβέρνηση και δεν δεσμεύεται σε κάτι που έχει τη νομική υποχρέωση να δεσμευτεί. Ένα δίκαιο αίτημα, διότι όταν φέτος θα έχουμε 22% αναπληρωτές καθηγητές και δασκάλους δεν μπορεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα βασίζεται τόσο πολύ στους αναπληρωτές όσο καλά κι αν κάνουν τη δουλειά τους που την κάνουν και πολύ καλά οι άνθρωποι.
Το θέμα του ασύλου είναι κομβικό γιατί η ΝΔ το έκανε κομβικό. Βεβαίως και υπάρχουν προβλήματα. Χαρακτηρίζουν αυτά τα προβλήματα την καθημερινότητα των πανεπιστημίων; Δεν επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία των πανεπιστημίων. Για μεν τις κακουργηματικές πράξεις υπάρχει το Νομικό καθεστώς, μπορεί να μπει η αστυνομία τελεία και παύλα. Η ζωή μες στο πανεπιστήμιο είναι πάρα πολύ λεπτή και ευαίσθητη. Το άσυλο είναι πολύ σύνθετο ζήτημα δεν λύνεται με τον τρόπο που θέλει να το λύσει κυβέρνηση. Δεν είναι η κατάργηση λύση.
Το δεύτερο πολύ σοβαρό θέμα με το οποίο διαφωνούμε κάθετα και η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε ανακοινώσεις είναι η μείωση των αριθμού εισακτέων στα πανεπιστήμια. Θα μας βρει κατηγορηματικά αντίθετους, διότι εμείς θεωρούμε ότι τα στα πανεπιστήμια μας πρέπει να σπουδάζουν όσοι πραγματικά θέλουν να σπουδάσουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει τον αριθμό εισακτέων να τον καθορίζουν τα πανεπιστήμια. Η πολιτεία δεν πληρώνει τα πανεπιστήμια; Άρα η πολιτεία δεν πρέπει να έχει άποψη για το πόσοι σπουδάζουνε? Η πολιτεία έχει την ευθύνη το πως παρέχετε μία ποιοτική εκπαίδευση άρα εδώ μας βρίσκει αντίθετους.
Όταν ασκείς διοίκηση και το πρώτο που λες είναι θα βάλω τάξη, με μαθηματική ακρίβεια σε λίγο καιρό όλα αυτά τα βρίσκεις μπροστά σου. Για να μπει τάξη θέλει συνεννόηση και με το αποφασίζουμε και διατάζουμε τάξη δεν έχει μπει ποτέ σε οτιδήποτε.
Ως προς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια 1ον δεν καταλαβαίνουμε από πού προκύπτει αυτή η ανάγκη, 2ον τα Δημόσια Πανεπιστήμια μας είναι εξαιρετικού επιπέδου και 3ον δεν καταλαβαίνουμε γιατί επί 50 χρόνια κυριολεκτικά συζητάμε το θέμα ιδιωτικό πανεπιστήμιο και δεν βγήκε ούτε ένας να πει ,ξέρετε εγώ θα κάνω αυτή την επένδυση των 100 εκατομμυρίων, γιατί ένα πανεπιστήμιο εντελώς μέτριο για να τα κτίρια, το καθηγητικό προσωπικό και τα λοιπά θέλει 100 εκατομμύρια και 10.000 δίδακτρα για τον κάθε φοιτητή. Δημιουργούνται και άλλου είδους προβλήματα. Στην Αμερική αλλά και σε άλλες χώρες που έχουν υψηλά δίδακτρα όπως είναι η Αγγλία υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα με το πόσα χρωστάνε οι φοιτητές από τα δάνεια που παίρνουν. Στην Αμερική σήμερα χρωστάνε οι φοιτητές 1,5 τρις δολάρια αν το βάλετε ανά φοιτητή ο κάθε ένας χρωστάει 150.000 δολάρια. Θα μπούμε σε μία λογική δανειοδότησης φοιτητών που δεν θα είναι ελέγξιμη. Εξάλλου έχουμε πολύ καλά Δημόσια Πανεπιστήμια.
Ακούστε εδώ το ηχητικό απόσπασμα