Δυνατή μυρωδιά και ισχυρή προστασία στην υγεία

Το σκόρδο έχει φανατικούς φίλους αλλά και φανατικούς εχθρούς. Αυτό το ταπεινό κηπευτικό-βότανο με τις θεραπευτικές ιδιότητες, μπορούμε να το γευτούμε ψητό με ελαιόλαδο. Λιώνει στο στόμα όπως το βούτυρο, ενώ ψιλοκομμένο και ωμό μπορούμε να απολαύσουμε την πικάντικη και έντονη γεύση του.

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το σκόρδο προσφέρει σημαντικά οφέλη – εσωτερικά και εξωτερικά- με τις απίστευτες δυνάμεις και ιδιότητές του. Ο βολβός του σκόρδου περιέχει τουλάχιστον τετρακόσιες χημικές ουσίες μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και πολλές αντιοξειδωτικές, οι οποίες προσδίδουν στο σκόρδο τις ισχυρές ιδιότητες του στην προφύλαξη των κυττάρων από τις οξειδωτικές βλάβες και στην προστασία ολοκλήρου του σώματος από την πρόωρη γήρανση. Προσθέτοντας, λοιπόν, σκόρδο στη διατροφή μας μπορούμε να βελτιώσουμε τη γενική υγεία, από τα μαλλιά έως και την καρδιά μας.

Διαβάστε στο άρθρο του Healthnet με ποιους τρόπους το σκόρδο μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό μας:

  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα: Το σκόρδο με τις χημικές ενώσεις που περιέχει και σύμφωνα με πειραματικές μελέτες, φαίνεται να σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα. Εκείνοι που έτρωγαν τακτικά σκόρδο, φρούτα και λαχανικά είχαν 35% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του παχέως εντέρου. Τα οφέλη προήλθαν όμως από την κατανάλωση ωμών και μαγειρεμένων σκόρδων κι όχι από συμπληρώματα.
  • Είναι αντιφλεγμονώδες: Έρευνες έχουν δείξει ότι το έλαιο σκόρδου έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Εάν έχετε πόνο ή φλεγμονή στις αρθρώσεις κάντε εντριβή με έλαιο σκόρδου.
  • Βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα: Αν και δεν έχει βγει ακόμη η «ετυμηγορία» ότι το σκόρδο βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερόλης, ωστόσο μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην αρτηριακή πίεση και στη δημιουργία θρόμβων διευκολύνοντας την ομαλή ροη του αίματος στις αρτηρίες. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα ερυθρά αιμοσφαίρια του οργανισμού μετατρέπουν την περιεκτικότητα σε θείο (αλισίνη), που βρίσκεται στο σκόρδο, σε αέριο υδροθείου, διαστέλλοντας τα αιμοφόρα αγγεία, καθιστώντας ευκολότερη την ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Η κατανάλωση ποσότητας σκόρδου ισοδύναμης με δυο σκελίδες σκόρδου ημερησίως είχε ως αποτέλεσμα την μείωση της αρτηριακής πίεσης. Η Γερμανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων, συνιστά επίσης 4 γραμμάρια σκόρδο την ημέρα – το μέγεθος μιας μεγάλης σκελίδας- προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων.
  • Βελτιώνει την ποιότητα της τρίχας και του δέρματος: Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο σκόρδο και οι αντιβακτηριδιακές ιδιότητες του μπορούν να καθαρίσουν το δέρμα από τα βακτηρίδια που προκαλούν ακμή.
  • Προστατεύουν το φαγητό μας: Οι αντιβακτηριδιακές ιδιότητες στο φρέσκο σκόρδο μπορούν να σκοτώσουν τα βακτήρια που οδηγούν σε τροφική δηλητηρίαση, συμπεριλαμβανομένης της σαλμονέλας και του E.coli. 5.
  • Βοηθά στη θεραπεία της δερματικής πάθησης που ονομάζεται «Πόδι του αθλητή» και η οποία είναι μια λοίμωξη του ποδιού από μύκητες. Εάν έχετε το «πόδι του αθλητή», μουλιάστε τα πόδια σας σε νερό με σκόρδο ή τρίψτε ωμό σκόρδου στα πόδια σας για να σταματήσετε τον κνησμό που προκαλεί ο μύκητας.

Μερικές λεπτομέρειες: Είναι λίγο περίπλοκο το να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις ιδιότητες του σκόρδου. Αν το παραψήσουμε ή το προσθέσουμε σε μια συνταγή μπορεί εύκολο να αλλάξει την ισορροπία του pH του. Η αλισίνη, η κυρίαρχη θειούχα ουσία στο σκόρδο (Allium sativum), στην οποία οφείλεται

TIP: Πριν να πάτε για ύπνο μπορείτε να ψιλοκόψετε σκόρδο και να προσθέσετε καυτό νερό για να κάνετε τσάι. Καλύψτε τη γεύση με μέλι. Προϋποθέτει να είστε μόνοι στο κρεβάτι ή να πιείτε τσάι με το σύντροφό σας…

 

η χαρακτηριστική και δυσάρεστη μυρωδιά του χρειάζεται μερικά λεπτά για να δράσει, οπότε αφήστε το να καθίσει και μετά μασήστε το, σπάστε το ή κόψτε το. Επίσης, οι υψηλές θερμοκρασίες καταστρέφουν την αλισίνη για αυτό και προσθέτουμε το σκόρδο στις συνταγές μας όταν έχουμε σχεδόν τελειώσει το μαγείρεμα.

Τα οφέλη για την υγεία μας από την κατανάλωση σκόρδου είναι πολλά αλλά αν το παρακάνουμε μπορεί να προκαλέσει δυσφορία, διαταραχή στο στομάχι, φούσκωμα, διάρροια, κακή αναπνοή και κακοσμία σώματος.

 

https://healthnet.gr/%CF%83%CE%BA%CF%8C%CF%81%CE%B4%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%B1%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CF%8C-2/

0 comments

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>