Ο Μανόλης Θραψανιώτης στο Λατώ fm: «Προκαλώ τον κ. Πλακιωτάκη να βγει και να πάρει θέση για τη μελέτη σκοπιμότητας, τη διαβούλευση και την αξιολόγηση της υπό ίδρυση Σχολής Ξεναγών στο Ρέθυμνο, όπως έκανε όταν χωροθετήθηκαν οι σχολές στο Λασίθι»

«Προκαλώ τον κ. Πλακιωτάκη να βγει και να πάρει θέση για τη μελέτη σκοπιμότητας, τη διαβούλευση και την αξιολόγηση της υπό ίδρυση Σχολής Ξεναγών στο Ρέθυμνο, όπως έκανε όταν χωροθετήθηκαν οι σχολές στο Λασίθι» είπε μεταξύ άλλων, μιλώντας στον «αέρα» της εκπομπής «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό ο βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ Μανόλης Θραψανιώτης, με αφορμή την 
δημιουργία της Σχολής Ξεναγών στην Κρήτη με έδρα το Ρέθυμνο.

Όπως σημείωσε «με αφορμή τη
 δήλωση του κ. Κεφαλογιάννη, αναρωτιέται κανείς. Η προηγούμενη χωροθέτηση για τη δημιουργία των 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων, με ιδιαίτερη αναφορά στον τόπο μας,  οι σχολές στο νομό Λασιθίου οι νέες σχολές ΤΕΦΑΑ στον Άγιο Νικόλαο και Φυσικοθεραπείας στην Ιεράπετρα, 


έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη ότι έγιναν στη βάση ενός σχεδιασμού να μην υπάρχουν επικαλύψεις με άλλες σχολές σε επίπεδο Κρήτης αλλά και γενικότερα να έχουν μία συνέργεια μεταξύ τους. Και γνωρίζετε πολύ καλά ότι και οι τέσσερις σχολές αυτές στην πλήρη τους λειτουργία είχαν μια συνέργεια μεταξύ τους, σε συνδυασμό και με το κέντρο φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης και έδιναν μία αναπτυξιακή ώθηση στο νομό Λασιθίου.

Αυτό ήταν το σκεπτικό, αυτό ήταν το περιεχόμενο και το ζητούμενο αν θέλετε της χωροθέτησης των σχολών και πάνω εκεί στηρίχτηκε η χωροθέτηση στο νομό Λασιθίου. Στην αντίθετη περίπτωση, στη λειτουργία της σχολής ξεναγών στο Ρέθυμνο – και θέλω να το κάνω μία παρένθεση εδώ για να μην υπάρχει παρεξήγηση ότι είναι πολύ καλό που δημιουργείται σχολή ξεναγών στο Ρέθυμνο –  όμως τα ερωτήματα μπαίνουν: με ποια διαβούλευση έγινε αυτό, με ποια μελέτη σκοπιμότητας, με ποια αξιολόγηση, είναι ερωτήματα τα οποία δεν τα έθεσα εγώ, τα έθεσε ο κ. Πλακιωτάκης όταν χωροθετήθηκαν οι σχολές. Και τον προκαλώ, να βγει και να πάρει θέση. 

Έγιναν μελέτες, έγινε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες ενάμιση χρόνο, έγινε από μία επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας η οποία λειτούργησε με εκπαιδευτικούς με επιστήμονες και με συνδυασμό και με τις προτάσεις των τοπικών κοινωνιών

Αυτά τα απαξίωσαν δυστυχώς και η κ. Κεραμέως και ιδιαίτερα ο κ. Γεραπετρίτης ο οποίος θεώρησε επιτυχία του το ότι καταργήθηκαν τα νεοϊδρυθέντα τμήματα γιατί ήταν προϊόν κομματικής συναλλαγής. 

Για τον κ. Κεφαλογιάννη, σε τοποθέτησή μου από το βήμα της Βουλής αναφερόμενος στο Λασίθι πετάγεται από κάτω ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας να πει ‘πάλι διαμαρτύρεται, πάλι παραπονιέται για το Λασίθι’.  

Είναι μία διαπίστωση, να βάζουμε ότι άχρηστο και δεν θέλει η υπόλοιπη Κρήτη να το τοποθετούμε στο Λασίθι, αυτή τη στιγμή η αγανάκτηση έχει φτάσει στο κατακόρυφο, τουλάχιστον η προσωπική, και θα πρέπει να πάρουν θέση όλοι οι φορείς του νομού Λασιθίου, ανεξάρτητα από πολιτικές ή κομματικές τοποθετήσεις εάν πράγματι θέλουμε μία ανάπτυξη στο νομό Λασιθίου σε συνδυασμό με την εκπαίδευση.

Για τις σχολές στο Λασίθι, η τελευταία ενημέρωση που έχω από τον κ. Κατσαράκη είναι ότι ο κ. Μίτκας, ο πρόεδρος της Επιτροπής Αξιολόγησης, είπε ότι θα το αξιολογήσουμε και θα δούμε. Είμαστε στο «θα» και φοβάμαι ότι εκεί θα μείνουμε 

Μπορεί να υπάρχουν πολιτικές κομματικές προσεγγίσεις αντιπαραθέσεις κλπ,  όμως σε αυτό το θέμα πρέπει να είμαστε κάθετοι: θέλουμε το Λασίθι να λειτουργεί ισότιμα η ανώτατη εκπαίδευση όπως τους άλλους νομούς, γιατί έχει να προσφέρει και στον τόπο αλλά γενικότερα και στην Κρήτη.


Να επαναλάβω ότι η σχολή φυσικής αγωγής και αθλητισμού στον Άγιο Νικόλαο, μία εμβληματική σχολή που έχει γίνει αποδεκτή από όλη την Κρήτη αλλά και από τους αρμόδιους φορείς του αθλητισμού θα μπορούσε να προσφέρει πάρα πολλά όπως επίσης και η σχολή φυσικοθεραπείας στην Ιεράπετρα, το πρώην ΤΕΙ Διατροφής και Διαιτολογίας στη Σητεία νυν Πανεπιστημιακό τμήμα όπως και η σχολή  στον Άγιο Νικόλαο, νομίζω ότι έχουν μία πολύ καλή για τον τόπο για την ανάπτυξη.

Δεν μπορούν να μας τοποθετούν συνέχεια ανεμογεννήτριες, ηλιοθερμικά, μία σειρά βιομηχανικές παρεμβάσεις, που στο κάτω-κάτω καταστρέφουν το περιβάλλον.

Για το άνοιγμα από σήμερα της εστίασης, τόνισε πως «θα πρέπει με πειθαρχία να περάσουμε στην αποκατάσταση της καθημερινότητας

Για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων από την επόμενη Δευτέρα, είπε πως «από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και από την πλευρά των επιστημόνων και από την πλευρά κυρίως των εκπαιδευτικών, υπάρχει ένας προβληματισμός κατά πόσο η επιστροφή ιδιαίτερα στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία για 10 ημέρες, γιατί για αυτό μιλάμε περίπου, κρίνεται αναγκαίο ούτως ώστε να μπορέσει έτσι να λειτουργήσουν τα σχολεία.

Μην ξεχνάμε ότι  ο στόχος ήταν πάνω από 30 μαθητές η αίθουσα με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, τώρα περιορίζεται αναγκαστικά στο μισό και ότι αυτό είναι και ένας ζητούμενος στόχος για την καλύτερη εκπαίδευση για την καλύτερη μόρφωση των παιδιών».

Αναφέρθηκε επίσης στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, το «Μένουμε όρθιοι», που παρουσιάζεται σήμερα το απόγευμα στο Ζάππειο.


Σχετικές δημοσιεύσεις