Ανοιχτή επιστολή της Ένωσης Γονέων Αγίου Νικολάου για το άνοιγμα της νέας σχολικής χρονιάς. (Α´ μέρος)

Με αφορμή το άνοιγμα της νέας σχολικής χρονιάς, η Ένωσή μας θα ήθελε να επισημάνει μια πληθώρα προβλημάτων που μένουν ανοικτά ή ανοίγουν τώρα, ώστε να ενημερώσει χωρίς παραμορφωτικούς φακούς για την πραγματική κατάσταση, τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, αρμόδιους φορείς και κάθε πολίτη που τον αφορούν τα ζητήματα Παιδείας. Είναι χρόνια τώρα που με την έναρξη της χρονιάς ακούμε ότι τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα από ποτέ και αναμένεται να πάνε ακόμα καλύτερα. Οι διαβεβαιώσεις αυτές ηχούν ευχάριστα, αφού αποτελούν λόγια παρηγοριάς για τις βασανισμένες από τη κρίση οικογένειες. Όμως στο διάβα της χρονιάς καταλαβαίνουμε ότι απλώς, «η απώλεια γίνεται συνήθειά μας». Τι εννοούμε: Αρχίζουμε με ζητήματα θεσμικά και στο Β´ μέρος της ανοιχτής επιστολής μας που θα ακολουθήσει, θα δημοσιεύσουμε τις εξελίξεις στα ζητήματα στέγασης και υποδομών, όπως διαμορφώθηκαν την τελευταία χρονιά.
  • Ζητάμε άμεση κάλυψη των κενών. Καμία διδακτική ώρα χαμένη. Κάθε χρόνο και λόγο των καθυστερήσεων στους διορισμούς το πρόγραμμα των σχολείων οριστικοποιείται μετά από 2-3 μήνες. Ζητάμε σταθερά και ασυμβίβαστα από το κράτος το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών για κάλυψη πραγματικών αναγκών και θεωρούμε τον θεσμό των αναπληρωτών εμβαλλωματικό, αντιπαιδαγωγικό και άδικο για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που ουσιαστικά αναγκάζονται να ζουν με ψίχουλα και με ένα αβέβαιο μέλλον.
  • Ζητάμε να λειτουργήσουν παντού ολοήμερα σχολεία και να λειτουργήσουν σε κάθε σχολείο τμήματα ένταξης όπου υπάρχουν μαθητές που το έχουν ανάγκη. Μάλιστα φέτος θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα με την παράλληλη στήριξη (παιδαγωγοί ειδικής αγωγής σε τμήματα με παιδιά που χρήζουν υποστήριξης), αφού μόνο το 30% των αναγκών έχουν καλυφθεί. Είναι βήμα προς τα πίσω να συρρικνώνονται τα Κέντρα Διάγνωσης, αναγκάζοντας τους γονείς να παλεύουν μόνοι του για να εντοπίσουν και να θεραπεύσουν τυχόν μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού τους. Είναι βήμα προς τα πίσω να μην γίνεται ενισχυτική διδασκαλία εντός του σχολείου, μετά το πέρας του ημερήσιου προγράμματος για όσα παιδιά το χρειάζονται. Οι αιτήσεις στο Κοινωνικό φροντιστήριο που οργανώνει η Ένωση Γονέων Αγίου Νικολάου, αποδεικνύει την αναγκαιότητα για να λειτουργήσει ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας. Σήμερα ενισχυτική διδασκαλία λειτουργεί μόνο σε ένα Γυμνάσιο της περιοχής (στο Α´ Γυμνάσιο) και αυτό αρκετούς μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων.
  • Ζητάμε κεντρικά και μέσω της ΑΣΓΜΕ, δωρεάν μεταφορά στις εκπαιδευτικές εκδρομές και δωρεάν εισιτήρια για επισκέψεις σε μουσεία, αρχ. χώρους, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ. Κάποιοι πρέπει να κατανοήσουν ότι αυτά τα δικαιώματα πρέπει να τα απολαμβάνουν όλοι οι μαθητές και όχι μόνο τα παιδιά των πιο εύπορων οικογενειών.
  • Ζητάμε τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών από και προς τα Δημοτικά Διαμερίσματα που διαμένουν. Κι όχι μόνο για τη διαδρομή του σχολείου, αλλά και για τα φροντιστήρια και τις μουσικές, αθλητικές δραστηριότητες που συμμετέχουν, στη λογική ότι οι οικογένειες από την ύπαιθρο ανήκουν κατά τεκμήριο στα πιο φτωχά στρώματα και αυτά τα έξοδα αποτελούν παράγοντα όξυνσης των ανισοτήτων.
  • Είναι αναχρονισμός να υποβιβάζονται σχολεία με την πρώτη ευκαιρία, να κλείνουν και να συγχωνεύονται κάθε χρόνο ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ ενώ θα μπορούσε να μειωθεί ο αριθμός ανά τμήμα και να γίνεται έτσι καλύτερα το μάθημα. Και όλα αυτά στο βωμό της κοστολόγησης και της εξοικονόμησης πόρων.
  • Είναι αναχρονισμός να κάνει ο Δάσκαλος εικαστικά ή μουσική όταν υπάρχουν οι αντίστοιχες ειδικότητες εκπαιδευτικών που περιμένουν το διορισμό τους
  • Θεωρούμε κοροϊδία τη δήθεν θεσμοθέτηση από την κυβέρνηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, χωρίς να δώσει ούτε ένα ευρώ για μια νέα αίθουσα Νηπιαγωγείου, ούτε ένα ευρώ για έναν νηπιαγωγό παραπάνω. Έτσι πέταξε πάλι το μπαλάκι στους ήδη υποχρηματοδοτούμενους Δήμους για την εξεύρεση και ενοικίαση νέων (συνήθως ακατάλληλων) χώρων. Και καλά όσοι Δήμοι έχουν λεφτά. Οι υπόλοιποι;
  • Η συζήτηση για το επερχόμενο Νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και το νέο τρόπο εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση άρχισε. Κρατώντας τις επιφυλάξεις μας για τις τελικές αποφάσεις που θα πάρει το γονεϊκό κίνημα, αρκούμαστε στις εξής επισημάνσεις: α) οι μαθητές της Β τάξης του Λυκείου, θα ξεκινήσουν τη φετινή χρονιά χωρίς να ξέρουν τι τους ξημερώνει, αφού με άλλο σύστημα θα αρχίσουν τη χρονιά τους και με άλλο θα την τελειώσουν. β) Οι μαθητές της Β Λυκείου θα καταθέσουν από φέτος ένα πρώτο αναγνωριστικό μηχανογραφικό κι έτσι θα κληθούν να πάρουν ένα χρόνο νωρίτερα αποφάσεις για τη ζωή τους. γ) Το Λύκειο δεν αποδεσμεύεται όπως έλεγαν οι εξαγγελίες από την είσοδο στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντίθετα θα υπάρχουν 2 είδη σχολών. Στην πρώτη θα είναι οι σχολές με μικρή ζήτηση (όπως θα βγουν από τα αναγνωριστικά μηχανογραφικά μαθητών της Β Λυκείου) όπου οι μαθητές θα μπορούν να περναν χωρίς Πανελλαδικές στα τμήματα ΤΕΠ( Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης) και οι υπόλοιπες σχολές ΤΠΠΕ (Τμήματα Πρόσβασης με Πανελλαδικές Εξετάσεις). Μάλιστα στη Γ Λυκείου ασχέτως τι δήλωσαν από τη Β Λυκείου, οι μαθητές πρέπει να δηλώσουν αν θα δώσουν ή όχι Πανελλαδικές. Αυτό φυσικά σημαίνει αποφοίτους Λυκείου δύο ταχυτήτων δ) Στο ίδιο το νομοσχέδιο η Γ Λυκείου αναφέρεται ως τάξη προπαρασκευαστική για είσοδο στη τριτοβάθμια. Άραγε που είναι αυτό που μας έλεγαν ότι το Λύκειο είναι μια αυτόνομη βαθμίδα παροχής γνώσεων. ε) στη Γ Λυκείου το παιδί που θα παίρνει θετική κατεύθυνση δεν θα διδάσκεται ιστορία και αντίστροφα το παιδί που θα διαλέγει Ανθρωπιστικές Σπουδές δεν θα διδάσκεται μαθηματικά. Μα η γνώση δεν είναι μόνο ζήτημα επαγγελματικού προσανατολισμού… είναι ζήτημα ζωής. Αλήθεια θέλουν ολοκληρωμένη εκπαίδευση για το νέο άνθρωπο η θέλουν ένα διαχειριστή περιορισμένων πληροφοριών. Το γεγονός πως μια σειρά μαθήματα  με τόσο ενδιαφέρον έχει καταντήσει αγγαρεία δεν σημαίνει ότι πρέπει να κοπούν. Σημαίνει πως πρέπει να διδάσκονται με τρόπο που θα τους ξανακερδίσει το ενδιαφέρον. Που θα ερεθίζει τη σκέψη και τη κριτική ικανότητα. Στ) Το νέο Λύκειο μετατρέπεται σε μια ακόμα χειρότερη αρένα ανταγωνισμού, ένα σκληρό εξεταστικό κέντρο που θα κοιτάει κατευθείαν στο πορτοφόλι των γονιών, αφού θα υπάρχουν διπλές εξετάσεις τύπου Πανελλαδικών (αυτή του πρώτου τετραμήνου θα είναι κοινή σε επίπεδο νομού και η τελική εξέταση θα είναι Πανελλαδική όπως μέχρι τώρα) και ενδιάμεσα… τεστ και εργασίες.
   

Σχετικές δημοσιεύσεις