Ανάβαση κορυφής Αστερουσίων Κόφινας 1231μ

ΑΝΑΒΑΣΗ  ΚΟΡΥΦΗΣ  ΑΣΤΕΡΟΥΣΙΩΝ ΚΟΦΙΝΑΣ  1231μ

Η πεζοπορία της ορειβατικής ομάδας του ΕΟΣ Λασιθίου ξεκίνησε από τα γραφικά Κάτω Καπετανιανά με πολύ κάλο καιρό και διαύγεια στην ατμόσφαιρα . Αφού περπατήσαμε  σε χωματόδρομο μισής ώρα και περνώντας από τις κοίτες δυο φαραγγιών μπήκαμε στο  μονοπάτι και ακλουθώντας τα ίχνη φτάσαμε στην εκκλησία που είναι αφιερωμένη στην Παναγία Κερά και βρίσκεται κάτω από τον Κόφινα

Εκεί ξαποστάσαμε για να πάρουμε δύναμη για το τελευταίο ανηφορικό κομμάτι για την κορυφή .

Το μονοπάτι  (λούκι) είναι προστατευμένο  με ξύλινο κάγκελο και μόνο σε ένα σημείο είναι εκτεθειμένο και το περάσαμε με ιδιαίτερη προσοχή .

Η κορυφή του Κόφινα είναι εντυπωσιακή με την εκκλησία του ΤΊμιου Σταυρού να δεσπόζει.

Σε αρχαιολογικές ανασκαφές που έγιναν  το 1960 και 1990 στην κορυφή  βρέθηκε πλήθος ειδωλίων ταύρων ,βοοειδών και άλλων ζώων  και το τοίχος που περιέβαλε το αρχαίο  ιερό κορυφής

Στις 14 Σεπτεμβρίου εορτή της υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στην εκκλησία πραγματοποιείται η αυθεντικότερη επιβίωση  δεντρολατρείας  στο χριστιανικό κόσμο . Από 3 μικρά δέντρα θάμνοι  τις μηλίτσες που κρέμονται πάνω στα απόκρημνα βράχια πριν την κορυφή , μαζεύονται τον Σεπτέμβριο οι μικροί τους καρποί  που  μοιάζουν  με μικρά μήλα . και μοιράζονται στους πιστούς ως αντίδωρο  την ήμερα της γιορτής .

Η θέα είναι απίστευτη από τα μπαλκόνια της κορυφής  με τον κάμπο της Μεσσαράς και το νότιο κρητικό  πέλαγος  να απλώνονται μπροστά με τα  ήσυχα παρθένα  ακρογιάλια κάτω από τα Αστερούσια  .

Αφού  απολαύσαμε αρκετά την κορυφή , χαρούμενοι πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Κινούμενοι κατηφορικά στον  χωματόδρομους  και με  διαφορετική πορεία από την ανάβαση    περάσαμε  από το Λουσούδι και  την Μονή των Τριών Ιεραρχών .

Η Μονή Ιδρύθηκε τον 14ο αιώνα κοντά στην κορυφή Κόφινας σε υψόμετρο 880μ, και θεωρείται από τον αρχαιολόγο Αθανάσιο Παλιούρα ως το «πρώτο» Ελληνικό Πανεπιστήμιο.  Ιδρυτής της μονής ήταν ο μοναχός Ιωσήφ Φιλάγρης, ένας από τους σημαντικότερους μελετητές του Αριστοτέλη, συνεχίζοντας παράλληλα τη μακραίωνη παράδοση των Αστερουσίων στον ασκητισμό .

Συνεχίζοντας την πεζοπορια μας για  4 χλμ ακόμα  επιστρέψαμε στα Καπετανιανά .

Η ομάδα μας  στην επιστροφή έκανε στάση για φαγητό σε ταβέρνα  στα Λούκια  .

Φωτογραφίες από την ορειβασία μας  : www.eoslasithiou.gr    ,  facebook  :  eoslasithi