O Μιχάλης Χωραφάς στο Λατώ fm: «Όχι διόδια αν δεν ολοκληρωθεί ο ΒΟΑΚ στην ολότητά του, ακόμα και αν υπάρχουν απαιτούνται διευκολύνσεις για τους χρήστες μακράς διάρκειας»

Για την επιστολή που εστάλη την περασμένη Παρασκευή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή αναφορικά με τον ΒΟΑΚ μίλησε στην εκπομπή «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Μιχάλης Χωραφάς.

Όπως τόνισε «δ
εν είχαμε σαφή χρονοδιαγράμματα. Ενημερωθήκαμε ότι θα ενταχθεί το κομμάτι  μέχρι την Κίσσαμο στο σχεδιασμό, ότι θα υπάρξουν διόδια και περιμένουμε στη συνέχεια πιο συγκεκριμένη ενημέρωση. Εμείς όμως επειδή το προηγούμενο διάστημα ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει πει ότι αναμένεται η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ με ένα σημαντικό ποσό που θα έρθει από κέρδη των ελληνικών ομολόγων που διακρατούνται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ουσιαστικά επιζητούμε τη δέσμευση του μεγαλύτερου από αυτά τα ποσά που είναι γύρω στα 4,2 δις. για τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ και επειδή υπάρχει απαίτηση να είναι άμεσα χρησιμοποιήσιμα αυτά τα ποσά, δηλαδή  τη χρονιά που δίνονται, να καταναλώνονται, αναφερθήκαμε στις ώριμες μελέτες οι οποίες πολύ άμεσα σε 10 με 15 μήνες θα μπορούν να προχωρήσουν σε δημοπράτηση ώστε να μη χαθεί αυτή η ιστορική ευκαιρία ένα τόσο μεγάλο ποσό που κατευθύνεται, σε εισαγωγικά, ως δώρο στον ελληνικό προϋπολογισμό,να μη χαθεί η ευκαιρία να χρησιμοποιηθεί στην Κρήτη.

Οι μελέτες  είναι Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος, Καλό Χωριό – Παχειά ‘Άμμος – Καβούσι μέχρι και Αγκαθιάς. Τυχαίνει να είναι στο νομό Λασιθίου και με την υλοποίηση αν ολοκληρωθούν και κατασκευαστούν αυτά τα τμήματα ουσιαστικά θα έχουμε ένα ενιαίο τμήμα 66 χιλιομέτρων από τη Νεάπολη μέχρι τη Σητεία που θα είναι με σύγχρονες  προδιαγραφές.
Σίγουρα είναι ένα έργο που ούτε μικρό μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε αποσπασματικό.  Η κυβέρνηση έχει μιλήσει για ένα συνολικό σχεδιασμό για την κατασκευή του ΒΟΑΚ  στην ολότητά του. Είναι ορθό και καλό θα ήταν να είχε γίνει και παλαιότερα. Εμείς από το Τεχνικό Επιμελητήριο έχουμε πάρει σχετική απόφαση που είχε σταλεί στον τότε Υπουργό από το 2008 για να γίνει αυτή η στρατηγική μελέτη. Και σήμερα ορθό είναι, απλά ο λόγος που τονίζουμε τα τμήματα αυτά τα ώριμα, είναι για να μη χαθεί αυτή η ιστορική ευκαιρία που δίνονται άμεσα.

Ήδη ωριμάζει η μελέτη για το Καβούσι, προχωράει εγκρίνεται δεν είναι ότι έχει παγώσει καμία διαδικασία ή εμποδίζεται από την άλλη. Αυτά που  προτείνουμε εμείς προωθούνται από υπηρεσίες της Κρήτης ενώ παράλληλα γίνεται ο υπόλοιπος σχεδιασμός στην Αθήνα, άρα δεν είναι αντικρουόμενη η μία διαδικασία από την άλλη. Τρέχουν παράλληλα, απλά ζητούμε την επιτάχυνση των ώριμων μελετών.

Η άμεση υλοποίηση του προγράμματος Οδικής Ασφάλειας των υφιστάμενων ΒΟΑΚ ήδη έχει σχεδιαστεί από τις υπηρεσίες της Κρήτης, είναι ώριμη για δημοπράτηση και μέχρι να υλοποιηθούν τα νέα τμήματα είναι απαραίτητο για να αυξήσουμε την ασφάλεια του δρόμου».

ΔΙΟΔΙΑ

«Κανείς  δεν θέλει να πληρώνει διόδια, είναι κάτι το οποίο είναι αυτονόητο και εμείς το ίδιο θα επιθυμούσαμε. Βλέπουμε όμως μια πραγματικότητα σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, δεν μπορούμε να την παραβλέψουμε.

Εμείς εστιάζουμε πως μέσω  των διοδίων θα υλοποιήσει ο δρόμος, γιατί συζητάμε και περνάνε δεκαετίες, έτσι καταντά ανέκδοτο η όλη  διαδικασία, συζητάμε πως με κάποια ρεαλιστική διαδικασία μπορεί αυτό να εκτελεστεί. Πρώτα από όλα λέμε, όχι διόδια αν δεν ολοκληρωθεί ο δρόμος στην ολότητά του. Δηλαδή από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.  Άρα έτσι κι αλλιώς τα διόδια παραπέμπονται για πολλά χρόνια μετά. Λέμε επίσης ότι ακόμα και αν υπάρχουν διόδια απαιτείται να υπάρχουν διευκολύνσεις για τους χρήστες μακράς διάρκειας, ή για  πολύ μικρές κινήσεις, δηλαδή κινήσεις που θα μειώσουν πάρα πολύ το κόστος το χρήστη και ειδικά στον Κρητικό στο μόνιμο χρήστη.

 

 Ακούστε εδώ όλη τη συζήτηση:

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com