Ο Γιάννης Πλακιωτάκης στο Λατώ fm: «Τα πλοία θα ταξιδεύουν με το 50% της δυναμικότητας τους, αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων δεν θα υπάρξει – Με τη διαχείριση της πανδημίας χτίσαμε ισχυρό brand name ως χώρα, δεν είμαστε πλέον ο αποδιοπομπαίος τράγος της Ευρώπης»

Για τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, όλα όσα αλλάζουν στις μετακινήσεις με τα πλοία και τις τελευταίες εξελίξεις για το σχέδιο της κυβέρνησης, μίλησε στον «αέρα» της εκπομπής «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό ο υπουργός Ναυτιλίας και Νηισωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.


Όπως τόνισε «είμαστε καλά όπως και η συντριπτική πλειοψηφία  του ελληνικού λαού και ξέρετε αυτό είναι η πρώτη μεγάλη επιτυχία και βήμα βήμα επανερχόμαστε στην κανονικότητα.
Η επιστροφή στην κανονικότητα είναι ακόμα πιο δύσκολη διότι πρέπει να γίνεται με τρόπο σταθερό, καλά μελετημένο, τεκμηριωμένο και με επιστημονικά κριτήρια.

Από σήμερα επιτρέπεται η μετακίνηση εργαζομένων για τις επιχειρήσεις που λειτουργούν ξανά από σήμερα. 

Η μετακίνηση από και προς τα νησιά θα γίνεται σταδιακά. Για παράδειγμα αφού από 1η Ιουνίου θα ξεκινήσει η εστίαση και θα ξεκινήσουν και τα 12μηνης διάρκειας ξενοδοχεία είναι πολύ λογικό λίγο πιο πριν να μπορούν να μετακινηθούν οι εργαζόμενοι και τα ιδιωτικά συνεργεία για να μπορούν να προετοιμάσουν και τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια κτλ.

Όλα όλα τα δεδομένα αξιολογούνται. Σίγουρα η εικόνα στις πλατείες μας ανησυχεί όπως καταλαβαίνετε γιατί αυτό ακριβώς πρέπει να αποφεύγουμε, το συνωστισμό. Σε τέτοιου είδους περιπτώσεις ο ιός μεταφέρεται πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο εύκολα, επομένως αυτό που χρειάζεται από όλους μας είναι λίγο υπομονή, τα εξετάζουμε όλα αυτά τα δεδομένα και είμαστε σε ανοιχτή γραμμή και πάντοτε συμβουλευόμαστε τους ειδικούς επιστήμονες, διότι επαναλαμβάνω η επιστροφή πρέπει να είναι πολύ καλά μελετημένη διότι οι αποφάσεις που λαμβάνουμε σήμερα τα αποτελέσματα τους τα βλέπουμε μετά από 14 ημέρες. 

Αξιολογούμε όλα τα δεδομένα και αναλόγως θα πράξουμε. 


Μετακίνηση με πλοία

Υπάρχει έτοιμο πρωτόκολλο και θα εφαρμοστεί  και το οποίο συνοψίζεται στα εξής.

Τα πλοία θα ταξιδεύουν με το 50% της δυναμικότητας τους, αν δηλαδή ένα πλοίο μπορεί να επιβιβάσει χίλια άτομα, πλέον θα επιβιβάζει πεντακόσια. Εκτός και αν πρόκειται για πλοίο που διαθέτει καμπίνες το πρωτόκολλο σε αυτή την περίπτωση είναι 55%.

Όλοι οι επιβάτες αλλά και τα μέλη του πληρώματος θα φορούν μάσκα υποχρεωτικά, κατά την επιβίβαση – αποβίβαση θα τηρούνται οι κοινωνικές αποστάσεις και θα υπάρχουν και ειδικοί χώροι  ασφάλειας, ένας χώρος περιορισμού, σε περίπτωση που εμφανιστεί ύποπτο κρούσμα και στη συνέχεια θα ακολουθούνται τα απαραίτητα πρωτόκολλα.

Οι  καμπίνες τώρα θα μπορούν να φιλοξενούν ένα άτομο εκτός αν μιλάμε για οικογένειες.

Επίσης το σημαντικό είναι ότι οι καμπίνες πλέον θα διατίθεται μόνο στον αφετήριο Λιμένα 

Π.χ. σε ένα ταξίδι από Πειραιά για Ρόδο ένας επιβάτης που έχει καμπίνα και αποβιβάζεται στην Πάτμο, η καμπίνα αυτή που χρησιμοποίησε ο συγκεκριμένος επιβάτης δεν θα μπορεί να δοθεί σε άλλο επιβάτη για το υπόλοιπο του ταξιδιού.

Λαμβάνουμε και θα λάβουμε όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης, προστασίας και υγιεινής για να περιορίσουμε τον κίνδυνο.


Εισιτήρια

Αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων δεν θα υπάρξει, ήδη επιδοτούμε από εθνικούς πόρους  την  ακτοπλοΐα με 15 εκατ. και ήταν μία επίπονη διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γιατί καταλαβαίνετε ότι αυτό σε καμία περίπτωση δεν έπρεπε να θεωρηθεί ως κρατική ενίσχυση. Μέσα στον Μάιο θα καταθέσουμε σε συνεργασία με το υπουργείο οικονομικών συγκεκριμένη πρόταση αποζημίωσης της ακτοπλοΐας από ευρωπαϊκούς πόρους.

Τα έγκαιρα μέτρα που πήραμε περιόρισαν στο ελάχιστο τα κρούσματα στα νησιά και αν μιλάμε σήμερα για τουρισμό, πότε θα ανοίξει και αν θα ανοίξει και με ποιες προϋποθέσεις, οφείλεται κυρίως στην τεράστια επιτυχία της διαχείρισης της κρίσης.

Στα περισσότερα νησιά τα κρούσματα ήταν μηδενικά γι’ αυτό σήμερα βλέπουμε όλα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης να μιλούν με εγκωμιαστικά λόγια για την Ελλάδα, για τη διαχείριση της πανδημίας, για τη μεγάλη συνεισφορά της κοινωνίας μας η οποία τήρησε με θρησκευτική ευλάβεια τα περιοριστικά μέτρα.

Αυτό είναι το μεγάλο μας πρόκριμα, η άυλη κληρονομιά μας που καταφέραμε όλο αυτό το διάστημα και χτίσαμε ένα ισχυρό brand name ως χώρα. Δεν  είμαστε πλέον ο αποδιοπομπαίος τράγος της Ευρώπης.


Κρουαζιέρες

Είναι μία διεθνή δραστηριότητα και καταλαβαίνετε ότι εμείς αυτό που περιμένουμε αυτή την ώρα είναι τα διεθνή πρωτόκολλα για το πώς θα λειτουργήσει η κρουαζιέρα αλλά και τα λιμάνια υποδοχής. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα κατάφερε η χώρα μας με τους σωστούς χειρισμούς που κάναμε κάτι διάρκεια της πανδημίας και είχαμε εγκωμιαστικά σχόλια από τη διεθνή ένωση κρουαζιέρας διότι την ώρα που στην Μεσόγειο δεν επέτρεπαν στις εταιρείες κρουαζιέρας να προσεγγίσουν τα λιμάνια, εμείς καταφέραμε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να επιτρέπουμε στα κρουαζιερόπλοια πάντοτε κενών επιβατών και χωρίς κανένας να έχει το δικαίωμα να αποβιβάζεται των μπορούν να  αποκτούν τα κατάλληλα εφόδια αλλά και καύσιμα.

Σε μία κρίσιμη στιγμή για την διεθνή κρουαζιέρα ή η χώρα μας με τους κατάλληλους χειρισμούς κατάφερε να τους ικανοποίησε σε πολύ μεγάλο βαθμό. 

Κάποιες εταιρείες σκέφτονται να ξεκινήσουν την κρουαζιέρα περί τα τέλη Ιουνίου. Όλα αυτά θα τα δούμε στην πορέια γιατί  κανένας δεν γνωρίζει ούτε το βάθος ούτε το χρόνο αυτής της ύφεσης της πανδημίας και βεβαίως περιμένουμε και τα διεθνή πρωτόκολλα.


Ακούστε εδώ όλη τη συζήτηση:

Σχετικές δημοσιεύσεις