Ο Αντώνης Ζερβός στο Λατώ fm: «Θέμα πολιτικής βούλησης ο ΒΟΑΚ, δεν μπορεί συνέχεια η Κρήτη να γέρνει προς τα Χανιά και το Λασίθι να παραμένει ουραγός – Η Γέφυρα και το κυκλοφοριακό της πόλης πρέπει και θα μπουν σε συζήτηση»

«Θα πρέπει να δούμε να οριστικοποιείται και να ουσιαστικοποιείται όλη αυτή η φιλολογία η οποία υπάρχει χρόνια τώρα. Είναι ξεκάθαρο και δεδομένο ότι δεν μπορεί ο νομός Λασιθίου να παραμένει ουσιαστικά ουραγός στις εξελίξεις, δεν μπορεί μέχρι πρότινος να λέγαμε Χανιά – Χερσόνησος και τώρα ξαφνικά να λέμε Καστέλι – Χερσόνησος με προαίρεση και οι υπόλοιποι ας πάνε όπου πάνε» δήλωσε μεταξύ άλλων στην εκπομπή «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου Αντώνης Ζερβός, αναφερόμενος στις τελευταίες εξελίξεις και συναντήσεις που έχουν λάβει χώρα για τον ΒΟΑΚ.

Όπως υπογράμμισε «γιατί να μην ξεκινήσει ανάποδα και να πούμε Σητεία – Χερσόνησος ή Σητεία – Χανιά με προαίρεση και το υπόλοιπο όπως έχουν σκοπό να διαχειριστούν την μεριά μας εδώ; Δεν μπορεί συνέχεια να φαίνεται ότι η Κρήτη γέρνει προς τη μεριά των Χανίων, δεν έχω τίποτα με τους Κρητικούς στα Χανιά, οι άνθρωποι διεκδικούν και καλά κάνουν και διεκδικούν, το ζήτημα είναι η πολιτεία θα σκεφτεί ποτέ ότι η Κρήτη είναι ενιαία και ότι δεν μπορούν να μπαίνουν τα ζητήματα φόρτου; Ξαφνικάδηλαδή τα κυκλοφοριακά φορτία Χανιά-Καστέλι είναι περισσότερα απ’ ότι στο Άγιος Νικόλαος – Βάι;».

Όπως είπε ο κ. Ζερβός, σήμερα θα γίνει τηλεδιάσκεψη με τον  μελετητή και την υπηρεσία του ΟΑΚ «για να ενημερωθούμε για την μελέτη, γιατί το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος είναι το πιο ώριμο κομμάτι σήμερα, με την έγκριση μελέτης θα μπορούσε να δημοπρατηθεί και αύριο το πρωί, διότι υπάρχουν περιβαλλοντικοί όροι άρα είναι κάτι το οποίο μπορεί να υλοποιηθεί να συμβασιοποιηθεί μέσα στο 21 και να ξεκινήσει να υλοποιείται. Στόχος μας σαν Δήμος και σαν Νομός είναι αυτό το κομμάτι και το κομμάτι Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή, αυτά τα δύο τα οποία είναι ώριμα καθώς και το Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή έχει ΑΕΠΟ και η σύνταξη της μελέτης με βάση τους περιβαλλοντικούς όρους είναι εύκολη και θα μπορούσε να προχωρήσει».

Η υλοποίηση όλων αυτών όπως ανέφερε «δεν είναι θέμα του ΟΑΚ που είναι ένα εκτελεστικό όργανο. Θα έπρεπε να είναι απέναντί μας η Πολιτεία και να μας δείξει με δεσμεύσεις ουσιαστικές πώς θα υλοποιήσει αυτό το έργο το οποίο θα αλλάξει τη λογική λειτουργίας του Νομού. Είναι και πάντα ήταν θέμα πολιτικής βούλησης. Όταν δεν υπήρχε μέχρι σήμερα το Καστέλι-Χανιά και ξαφνικά μπαίνει στις προτεραιότητες,  τι άλλο να σκεφτώ από το ότι ο πρωθυπουργός κοιτάζει τον τόπο του;».

Για τη συνέχεια από τούδε και στο εξής, ο κ. Ζερβός είπε ότι μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη και τους άλλους 3 Δημάρχους του Λασιθίου θα έχουν συνάντηση με την Διοικήτρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ. Κοζυράκη «και εν συνεχεία θα κλιμακώσουμε τις επόμενες κινήσεις μας. Προφανώς δεν σταματάμε, στην Ελλάδα η διεκδίκηση είναι συνεχής, διότι δεν υπάρχει σωστός και πλήρης προγραμματισμός και ισόρροπος προγραμματισμός σε κεντρικό επίπεδο για όλες τις περιφέρειες.

Για αστική συγκοινωνία και κυκλοφοριακά

«Είναι δεδομένο ότι η πόλη, το παλιό αστικό κέντρο αλλά ουσιαστικά όλο το σχέδιο πόλης, έχει ζήτημα διοχέτευσης της κυκλοφορίας διότι
είναι πολύ περισσότερα τα οχήματα από ότι μπορούν να αντέξουν οι δρόμοι μας – και ο μόνος τρόπος για να περιοριστεί η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης είναι η δημιουργία αστικής συγκοινωνίας» τόνισε ο Δήμαρχος αναφερόμενος στη συνάντηση που είχε χθες με τη Διοίκηση του ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου.

«Το ΚΤΕΛ σαν επιχείρηση πιθανότατα δεν ‘βγαίνει’ αφού και εμείς δεν έχουμε μάθει στην επαρχία να χρησιμοποιούμε εύκολα αστική συγκοινωνία, όπως συμβαίνει στις μεγάλες πόλεις, οπότε κάτι πρέπει να γίνει. Εδώ και καιρό υπάρχει στην σκέψη μας η δημιουργία αστικής συγκοινωνίας και μάλιστα δωρεάν, λειτούργησε και βρέθηκε νομικό πλαίσιο ήδη στο Ηράκλειο, το οποίο πήραμε και θεωρούμε ότι μπορούμε και εδώ να ξεκινήσουμε κάτι για αυτό και χθες είχα καλέσει τη διοίκηση του ΚΤΕΛ τους έδωσα τη σύμβαση για να μου δώσουν τα σχετικά οικονομικά στοιχεία και τους ζήτησα να είναι δύο διαδρομές, βόρεια και νότια, με άξονα την Παλαιολόγου η μία προς τη μεριά του Αμμουδίου και των Χαβανίων και η άλλη προς τη μεριά του Σταύρου, θα διαμορφώσουμε σαφώς τα δρομολόγια και τις διαδρομές, καθώς επίσης θα αυξηθούν και τα δρομολόγια προς το Τμήμα Διοικ. Επιστήμης στο Λακώνια.Όταν διαμορφωθεί μία συγκεκριμένη πρόταση, προφανώς θα έρθει στο δημοτικό συμβούλιο για να εγκριθεί γιατί θα υπάρχει και σχετική δαπάνη. Έχουμε πει πολλές φορές ότι κάποια στοιχεία τα οποία βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του κόσμου είναι προτιμότερα ίσως από κάποιο μικρό έργο υποδομής το οποίο μπορεί να πάει λίγο παραπίσω προκειμένου να λυθούν ζητήματα. Θα δούμε πώς θα πάει, παρόλο που η οικονομική κατάσταση την επόμενη χρονιά θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη.Όμως επειδή υπάρχουν ζητήματα κυκλοφοριακά που δεν λύνονται με εμβαλωματικές λύσεις, πρέπει να υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός, εμείς τον έχουμε και τον υλοποιούμε σταδιακά».

Για τη Γέφυρα

«Το θέμα το οποίο έχει πέσει στο τραπέζι εδώ και καιρό, για το πώς πάμε στο λιμάνι, η γέφυρα, κλπ, προφανώς δεν  υπάρχει ούτε απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, ούτε έχει συζητηθεί περισσότερο πέρα από σκέψεις κάποιων ανθρώπων.
Φαίνεται εκ των πραγμάτων ότι δεν είναι δεν είμαι μόνο εγώ ο οποίος ασχολούμαι αυτό το θέμα αλλά υπάρχουν και άλλοι πολίτες και χαίρομαι, γιατί αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος του προβλήματος και ότι η όποια λύση δεν θα είναι απλή λύση θα είναι κάποια πιο σύνθετη.

Το θέμα αυτό θα συζητηθεί, όπως είπε, «οπωσδήποτε, δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, υπάρχουν ζητήματα δεδομένα, θέλουμε το αστικό κέντρο κατά το δυνατόν να κυκλοφορείται από πεζούς ή να περιοριστεί θεαματικά η κυκλοφορία, για να γίνει αυτό πρέπει να δούμε πώς θα λυθεί το ζήτημα της κυκλοφορίας που φτάνει μέχρι το λιμάνι, αφού το λιμάνι μας στο κέντρο της πόλης θα εξακολουθήσει να λειτουργεί για τα ημερόπλοια και το κρουαζιερόπλοια, δεν έχουμε δυνατότητα να το μετακινήσουμε κάπου αλλού. Η σχετική προμελέτη που υπάρχει, είναι μία πρώτη πρόταση η οποία δεν έχει πληρωθεί από το Δήμο, δεν έχει κόστος, ήταν κάποιοι φίλοι συνεργάτες τους οποίους ζήτησα και μου έκαναν αυτή την αναγνωριστική μελέτη και έχουμε την αίσθηση του κόστους και του μεγέθους του έργου. Όταν και αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο, τότε θα ακολουθηθεί η κανονική διαδικασία. Πρέπει να υπάρξει συζήτηση, δεν μπορούμε μόνο να κριτικάρουμε τα οποία μέτρα παίρνονται όταν εφαρμόζονται, στη διάρκεια της συζήτησης ας κατατεθούν όλες οι προτάσεις, ας κατατεθούν όλες οι απόψεις. Δεν είναι εύκολα τα ζητήματα, γιατί ο περιορισμός στον τρόπο που κινούμαστε».

Στην ερώτηση εάν υπάρχει νεότερο για τις σχολές του ΕΛΜΕΠΑ στο Λασίθι, ο Δήμαρχος τόνισε ότι δεν υπάρχουν προς το παρόν νεότερα. «Το παρακολουθούμε, είμαστε σε επαφή με το ΕΛΜΕΠΑ αλλά ακόμη δεν έχουμε νεότερο ή ενημέρωση από τον κ. Διγαλάκη για την διαδικασία της αξιολόγησης των τμημάτων».

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com