Ο Αλέξανδρος Αλεξάκης στο Λατώ fm: «Από την πρώτη στιγμή το υπουργείο αντιμετώπισε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση επικοινωνιακά και με προχειρότητα – οι εκπαιδευτικοί κρατούν στην πλάτη τους το δημόσιο σχολείο»

Για όλες τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης στην έκτακτη συγκυρία με τον κορωνοϊό μίλησε στην εκπομπή «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» και το Νίκο Σγουρό, ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ Λασιθίου Αλέξανδρος Αλεξάκης


Όπως μεταξύ άλλων είπε «θα χρησιμοποιήσω μία έκφραση του καθηγητή κ. Αναστασιάδη η οποία νομίζω εκφράζει τους εκπαιδευτικούς – ‘ποτέ τόσοι πολλοί, σε τόσο λίγο χρόνο δεν έχουν κάνει τόσα πολλά πράγματα». Αυτό αφορά τους εκπαιδευτικούς που έχουν κληθεί μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα χωρίς καμία απολύτως υποστήριξη να μπορέσουν να αναγνωρίσουν ένα νέο αχαρτογράφητο τοπίο το οποίο είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

«Ούτε οι υποδομές υπήρχαν ούτε η κατάλληλη εκπαίδευση και επιμόρφωση και κλήθηκαν οι εκπαιδευτικοί να ανταποκριθούν σε ένα σύστημα μέσα σε ένα πολύ μικρό διάστημα μία εβδομάδα βλέπαμε ότι όλο αυτό με δική τους προσπάθεια με αυτό επιμόρφωση, χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο προσπάθησαν να βρεθούν κοντά στους μαθητές τους και να μην αφήσουν αυτό το ρήγμα το εκπαιδευτικό να ανοίξει περισσότερο».

Πέρα από τις ελλείψεις, πέρα από το σύστημα το οποίο έπεφτε και καθόμασταν μέχρι τα ξημερώματα για να μπορέσουμε να το λειτουργήσουμε και πέρα τις τρομακτικές ελλείψεις που υπήρχαν σε υποδομές, οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιώντας κάθε τρόπο έχουμε αναδείξει και το ζήτημα των ελλείψεων από πλευράς μαθητών αρκετοί μαθητές μας, είτε δεν είχαν πρόσβαση στο internet, είτε δεν είχαν επισκευές ηλεκτρονικές για να μπορέσουν να το παρακολουθήσουμε για αυτό το λόγο βλέπαμε ότι η συμμετοχή από την αρχή ήταν στο ποσοστό του 60 με 70% και των εγγράφων – και ένας μαθητής να σου λείπει από την τάξη η τάξη δεν είναι ολόκληρη, είναι κουτσή». 


«Με κάθε τρόπο προσπαθούμε να κρατήσουμε αναμμένη τη φλόγα τους μαθητές μας. Τα τελευταία 10 χρόνια, η εκπαίδευση έχει αφεθεί στο έλεος του Θεού, οι εκπαιδευτικοί κρατούν στην πλάτη τους την εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί κρατούν στην πλάτη τους το δημόσιο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να βρουν λύσεις χρησιμοποιώντας κάθε φορά αυτό το ίδιον που έχουνε, να βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα».

«Αυτό το οποίο αντιμετωπίζουμε σαν εκπαιδευτική κοινότητα είναι μία προχειρότητα και μία επικοινωνιακή πολιτική, από την πρώτη μέρα παρουσιάζονται σε πρωινές εκπομπές και λένε ότι όλα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση βαίνουν καλώς, ο εκπαιδευτικός προσπαθεί να χρησιμοποιήσει χίλιους δυο τρόπους για να λύσει τα προβλήματα

Για να έρθει το υπουργείο αργότερα, στις 9/4, κατόπιν εορτής και αφού έχουν συλλέξει τις ανάγκες αυτές να είναι μόνο για τη σχολική μονάδα για τις κάποιες ελλείψεις. Αφού έγινε όλη αυτή η διεργασία και αποτυπώθηκε η ανάγκη σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της σχολικής μονάδας, οι ανάγκες… πάνε στο βρόντο». 

Αναφορικά με τις 7.000 εν συνόλω ελλείψεις που δηλώθηκαν για τα σχολεία Α΄βαθμιας και Β΄θμιας του Λασιθίου από τους διευθυντές, ο κ. Αλεξάκης είπε πως «όταν κάποιος ακούσει έναν απόλυτο αριθμό αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ωστόσο όταν αφήνουν χωρίς καμιά οδηγία και χωρίς καμία καθοδήγηση ένα σχολείο να εκτιμήσει τις ανάγκες, ο κάθε διευθυντής ότι και ο κάθε συνάδελφος ότι αποτυπώνει τις ανάγκες σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχει. Η αποτύπωση αυτή, καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος, η αποτύπωση των επτά χιλιάδων το μέγεθος του προβλήματος».


«Ο κ. Θεοδωρικάκος πετάγεται από το υπουργείο εσωτερικών και πετάει το μπαλάκι τώρα και στους δήμους, ότι θα κάνουν καταγραφή και οι δήμοι – άραγε έχουν ξεκαθαρίσει μεταξύ τους ή έχουν συνεννοηθεί μεταξύ τους τελικά ποιος θα το κάνει και αν γίνει; Θεωρώ ότι αν θέλουν στην πραγματικότητα να κάνουν κάτι ουσιαστικό, θα έπρεπε να δώσουν ένα χρονικό ορίζοντα ο οποίος θα είναι ένα εύλογο διάστημα να καλέσουν με εισοδηματικά ή διάφορα άλλα κριτήρια τα οποία θα είναι κοινά για όλους, τις διευθύνσεις, τους γονείς, σύμφωνα με αυτά τα κριτήρια να κάνουν συγκεκριμένες αιτήσεις συγκεκριμένα αιτήματα ώστε από τη βάση, από τους γονείς, να αποτυπωθεί η πραγματική ανάγκη που υπάρχει. Όταν γίνεται κάτι στο πόδι αντιλαμβανόμαστε ότι είναι καταδικασμένο να αποτύχει». 


Για το άνοιγμα των σχολείων στην Πρωτοβάθμια τόνισε ότι «σύμφωνα με ενημέρωση που υπάρχει μπορεί να ανοίξουν πολύ αργά ή μπορεί και καθόλου, μπορεί να πάμε σε μία λογική επιμορφώσεων την πρώτη εβδομάδα μετά το Πάσχα ώστε να συνεχίσουν εξ αποστάσεως».

Αναφορικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την περικοπή ύλης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις είπε πως «είναι κάτι που έχει λογική».

Για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις είπε αυτό «αυτό που ακούμε είναι ότι θα γίνουν κανονικά, απλώς θα μεταφερθούν σε ημερομηνία προς τα τέλη του Ιουνίου με αρχές Ιουλίου».


Ακούστε εδώ όλη τη συζήτηση:

Σχετικές δημοσιεύσεις