Οδ. Ζώρας στο ΛΑΤΩ FM: «Είμαι υπέρ να καταργηθεί το «Άσυλο» και τυπικά δια νόμου»

Ακούστε εδώ το ηχητικό απόσπασμα

Σαφή θέση υπέρ της κατάργησης του «Ασύλου» στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα εξέφρασε ο Πρύτανης Κρήτης Οδυσσέας Ζώρας μιλώντας στην εκπομπή «Πρώτη ματιά στην ενημέρωση» με το Νίκο Σγουρό και τη Δέσποινα Κουτάντου. Ο κ. Ζώρας παράλληλα τάχθηκε υπέρ του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων ενώ για την ίδρυση του Μεσογειακού Πανεπιστημίου ο Πρύτανης Κρήτης εξέφρασε προβληματισμό για το πρόγραμμα σπουδών. Ο κ. Ζώρας μεταξύ άλλων δήλωσε    «Το 2020 δεν μπορούμε να μιλάμε για το «Άσυλο», έναν θεσμό που ξεκίνησε το 1100 από την Κεντρική Ευρώπη γιατί οι επιστήμονες διώκονταν από την εκκλησία για τις ιδέες τους. Έχετε την εντύπωση ότι κάποιος διώκεται για τις ιδέες του στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη σήμερα? Απεναντίας έχει εξελιχθεί σε παρεμπόδιση των ελεύθερων ιδεών το άσυλο. Υπάρχει μια μικρή μερίδα φοιτητών 3% -4% που θέλει να επιβάλει την άποψη της και αυτή η μερίδας υποτίθεται θα πρέπει να προστατεύεται από το άσυλο… Είμαι υπέρ να καταργηθεί και τυπικά δια νόμου αφού εκ των πραγμάτων έχει καταργηθεί από μόνο του.  Να ορίσουμε μια ημέρα του ασύλου να την γιορτάζουμε στα πλαίσια του συμβολισμού» καταλήγει.

Για το ζήτημα του αυτοδιοίκητου δήλωσε

«Το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων πρέπει να γίνει. Η προηγούμενη κυβέρνηση αύξανε συνεχώς τον αριθμό των εισακτέων για πολιτικούς λόγους. Ότι έκανε το έκανε για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας. Ότι έχει γίνει στην Παιδεία τα  τελευταία τρία χρόνια δεν είχε καμία ακαδημαϊκή προοπτική».

Σχετικά με Μεσογειακό Πανεπιστήμιο αναφέρει

«Θα πρέπει να δούμε τι προγράμματα σπουδών και τι καθηγητές έχουν τα νέα τμήματα. Δεν είναι να κάνουμε νέα τμήματα να  τα πετάμε σαν μανιτάρια. Στην Πάτρα θα πάνε φοιτητές και τους γονείς τους και δεν θα βρουν προγράμματα σπουδών και καθηγητές. Μπαίνουν φοιτητές από φέτος σε τμήματα που υπάρχει μόνο ο τίτλος τους δεν υπάρχει τίποτα από κάτω».

Πρωτιά για το Πανεπιστήμιο Κρήτης στην έρευνα ανάμεσα σε όλα τα όλα τα ελληνικά ιδρύματα έρευνας.

«Η έρευνα έχει δύο βασικά στοιχεία. Το βασικό κομμάτι της έρευνας και το εφαρμοσμένο. Το εφαρμοσμένο είναι εκείνο που βρίσκει μεγαλύτερη απήχηση στην κοινωνία, στην αγορά, στη βιομηχανία ενώ το βασικό κομμάτι είναι εκείνο το οποίον είναι λίγο αφανές είναι ο αφανής ήρωας. Είναι μία έρευνα η οποία γίνεται συνεχώς ένα αέναο εργαστήριο, που τροφοδοτεί το εφαρμοσμένο. Είναι δύο κομμάτια που είναι στενά συνδεδεμένα σαν συγκοινωνούντα δοχεία και δεν μπορούμε να αποσπάσουμε το ένα από το άλλο. Εάν σταματήσει η βασική έρευνα, θα σταματήσει και η εφαρμοσμένη. Ίσως με αυτό το σκεπτικό και η τωρινή κυβέρνηση διαχώρισε το κομμάτι της έρευνας, το πήρε από  το Υπουργείο Παιδείας και το πήγε στο Υπουργείο Ανάπτυξης»

 Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Άγιο Νικόλαο

«Για  το  κέντρο Δια Βίου Μάθησης Άγιο Νικόλαο, «η πρόταση είναι πάντοτε σε ισχύ αρκεί να βρεθούν οι κατάλληλες υποδομές για να φιλοξενήσουν αυτές τις δραστηριότητες. Περιμένουμε μόλις βρεθούν υποδομές οι κατάλληλες θα αναπτύξουμε και τα Θερινά Σχολεία και την Δια Βίου Μάθηση. Η διοίκηση έχει πάρει απόφαση της συγκλήτου για να αναπτύξουμε Πανεπιστημιακές δραστηριότητες στο Λασίθι».

 

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις