100 εκατομμύρια ευρώ έχασε η Κρήτη από το κανόνι της Thomas Cook!

Τα μέτρα που προαναγγέλθηκαν, οι στρατηγικοί στόχοι για την ανάκαμψη του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Μία πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα για τον ύπνο είχαμε χθες σε ξενοδοχείο στον Ανισσαρά Χερσονήσου, όμως κατά τραγική σύμπτωση εδώ και λίγο καιρό ξενοδόχοι (και) της Κρήτης δεν κλείνουν… μάτι, εξαιτίας της κατάρρευσης της Thomas Cook!

Ένας από αυτούς είναι και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου κ. Νίκος Χαλκιαδάκης.“Χάσαμε τον ύπνο μας”, θα παραδεχθεί ο ίδιος. “Δυστυχώς ήταν μία μεγάλη βόμβα που έπεσε στον παγκόσμιο τουρισμό. Πιστεύω ότι με τη βοήθεια της κυβέρνησης σε ορισμένα θέματα θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε”.

Όπως μας είπε, “για την επόμενη χρονιά ήδη έχουν αρχίσει κάποια πρακτορεία κι έχουν πάρει κρατήσεις της Thomas Cook, οπότε πιστεύω ότι δεν θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα εκεί”.

Οι αναπάντητες… προτάσεις

Το μεγάλο κι ουσιώδες βεβαίως πρόβλημα έγκειται… αλλού: στα λεφτά που χάθηκαν, “ που είναι αρκετά”. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, “η Κρήτη καταγράφει απώλειες περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ!”.

Το ποσό είναι υπέρογκο και δύσκολα μπορεί να καλυφθεί από τους παθόντες, γι’ αυτό και η κρατική στήριξη είναι επιβεβλημένη για τον κ. Χαλκιαδάκη και τους συναδέλφους του.

Οι ξενοδόχοι της Κρήτης περιμένουν… ακόμα απαντήσεις στις προτάσεις που έχουν καταθέσει στην κυβέρνηση (για μη πληρωμή του ΦΠΑ για τα μη εξοφλημένα τιμολόγια, καθώς και μη πληρωμή του φόρου και του δημοτικού φόρου κλπ).

Καλή διάθεση υπάρχει, αλλά επειδή υπάρχουν κι άλλα προβλήματα αυτή τη στιγμή, όπως το μεταναστευτικό, μας έχουν βάλει σε δεύτερη μοίρα”, θα παρατηρήσει ο κ. Χαλκιαδάκης, σχολιάζοντας επίσης πώς η χθεσινή ημερίδα που επρόκειτο να παραστεί και ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης “θα ήταν μία καλή ευκαιρία” για να του υπενθύμιζαν τα αιτήματά τους.

Πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης

Εν των μεταξύ ο υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας προανήγγειλε χθες από την Κέρκυρα μία δέσμη ελαφρύνσεων για τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τη χρεοκοπία της Thomas Cook.

«Τα πρόσθετα μέτρα που ενδεχόμενα θα πάρουμε το επόμενο διάστημα, είναι σύστοιχα με την αποτύπωση που θα δώσει η Τράπεζα της Ελλάδας, το επόμενο διάστημα, για τον ακριβή αριθμό απωλειών έμμεσα και άμεσα που έχουμε από ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και σχετίζονται με τα συμβόλαια της Thomas Cook», δήλωσε σχετικά ο κ. Κόνσολας.

Οι τρεις στρατηγικοί στόχοι που θα φέρουν την ανάκαμψη

Η ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή κράτησε στην Αθήνα τον Υπουργό Τουρισμό κ. Χάρη Θεοχάρη. Στην χθεσινή ημερίδα τον εκπροσώπησε ο Κρητικός γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από τα Χανιά.

Η κατάρρευση της Thomas Cook επηρεάζει τον Παγκόσμιο Τουρισμό. Αναπόφευκτα επηρεάζει και την Ελλάδα. Ήταν κάτι το οποίο έπληξε αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις, κι εδώ στην Κρήτη, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας. Ήταν μία ζημιά την οποία υπέστη ο ελληνικός τουρισμός.

Η ελληνική κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή πήρε μέτρα, στάθηκε δίπλα και στους επιχειρηματίες αλλά και στους εργαζόμενους των επιχειρήσεων αυτών προκειμένου να ανακουφιστούν και να μην έχουν βαριές συνέπειες από αυτό το γεγονός”, υποστήριξε ο κ. Φραγκάκης.

Το πιο σημαντικό, εφεξής, για τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ, “είναι να δούμε την επόμενη χρονιά, το 2020”.

Οι στρατηγικοί στόχοι του αρμόδιου Υπουργείου και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για τη νέα χρονιά είναι τρεις, τους οποίους και μας ανέπτυξε ο κ. Φραγκάκης:

“Το 2020 η στρατηγική μας, την οποία ήδη έχουμε αρχίσει να εφαρμόσουμε είναι να μην χαθεί ούτε ένας επισκέπτης τον οποίο έφερνε η Thomas Cook στην Ελλάδα. Δεν θα είναι εύκολο. Αυτή τη στιγμή έχουμε κάνει ήδη συναντήσεις στο Παρίσι, σε λίγες μέρες θα έχουμε επαφές και στο Λονδίνο – η συζήτηση θα είναι σχετικά με κίνητρα που μπορούν να δοθούν σε άλλους Tour operators ή σε αεροπορικές εταιρείες, για να φέρουν τους ταξιδιώτες αυτούς στη χώρα μας.

Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος, αλλά νομίζω ότι η στρατηγική μας για το 2020 είναι πρώτα από όλα να μην έχουμε απώλειες.

Ο δεύτερος στρατηγικός μας στόχος είναι να προσελκύσουμε καινούργιο και πιο ποιοτικό κόσμο κι από άλλους προορισμούς.

Η τρίτη στρατηγική μας είναι σιγά σιγά – και η Thomas Cook ήταν μία αφορμή- να αλλάξουμε το κλασικό μοντέλο “ήλιος – θάλασσα”. Η χώρα χρειάζεται και τους Tour operators, αλλά χρειάζεται και τον μεμονωμένο επισκέπτη, τον μεμονωμένο ταξιδιώτη, ο οποίος επιλέγει τη χώρα έξω από τα κλασικά κανάλια με τα οποία έχει πάει μέχρι τώρα. Εκεί, έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε ακόμα. Πρέπει να εμπλουτίσουμε το ελληνικό τουριστικό προϊόν, πρέπει να ασχοληθούμε πάρα πολύ με τον θεματικό τουρισμό – με τον τουρισμό εμπειρίας και κυρίως να δώσουμε έμφαση στα νέα μέσα, ειδικά τα digital media, τα οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό παίζουν πολύ πολύ σημαντικό ρόλο στο πώς επιλέγει κάποιος τον τουριστικό προορισμό”.

“Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου δεν είναι μόνο ο χειμερινός τουρισμός”

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ένα ζητούμενο για τον ελληνικό τουρισμό εδώ και πολλά χρόνια. Αποτελεί συγχρόνως κι ένα μεγάλο στοίχημα για την Κρήτη.

Γίνονται κάποιες πετυχημένες προσπάθειες, μεμονωμένες όμως, και από Tour operators και από ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, προκειμένου να έχουμε επισκέπτες και το χειμώνα. Δεν φτάνει αυτό”, σημειώνει ο κ. Φραγκάκης. “Γνωρίζω ότι αυτές οι προσπάθειες πηγαίνουν προς το παρόν καλά, αλλά για να έχουμε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, χρειαζόμαστε τρία πράγματα: 1) Πτήσεις, 2) Ανοιχτά ξενοδοχεία και 3) Ανοιχτές κι άλλες επιχειρήσεις του τουρισμού. Ο τουρισμός δεν είναι μόνο τα ξενοδοχεία”.

Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ θα συμπληρώσει πως εκείνο που κυρίως χρειαζόμαστε είναι “να προβάλλουμε στους υποψήφιους επισκέπτες μας τις ομορφιές, τις δραστηριότητες και τα πράγματα που μπορούν να κάνουν ειδικά στην Κρήτη, και λόγω των καιρικών συνθηκών, προκειμένου να επιλέξουν το νησί μας ως προορισμό. Διότι το αεροπλάνο από μόνο, χωρίς να υπάρχει αντικείμενο στον προορισμό, δεν φέρνει τον κόσμο. Χρειάζονται και τα δύο: Και αντικείμενο και αεροπλάνα. Είναι μία στρατηγική της χώρας οι “365 ημέρες τουρισμός”, πρέπει όμως να παίξει και πιο ενεργό ρόλο κατά τη γνώμη μου και η Περιφέρεια, και οι Δήμοι και οι τοπικές ενώσεις ξενοδόχων, σε συνεργασία φυσικά με την Πολιτεία (με το Υπουργείο Τουρισμού, με τον ΕΟΤ), προκειμένου να κάνουμε λίγο πιο συγκεκριμένο το τουριστικό μας προϊόν και λίγο πιο στοχευμένα.”.

Ο κ. Χαλκιαδάκης αξιολογεί, με τη σειρά του, θετικά το πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει εδώ και τρία χρόνια από Τούρκους επιχειρηματίες: “Πάει καλά, απλά μένουμε μόνο σε αυτό. Θέλουμε κι άλλοι να ξεκινήσουν αυτό το πρόγραμμα, όχι μόνο ένα πρακτορείο. Πρέπει να ξεκινήσει κι από άλλα πρακτορεία, πρέπει να μπουν κι άλλα αεροπλάνα, έτσι ώστε να παραμείνουν περισσότερα ξενοδοχεία ανοιχτά, να δουλέψει ο κόσμος, να υπάρχει δουλειά παντού και το χειμώνα και το καλοκαίρι”.

Ο κ. Φραγκάκης είναι θιασώτης των συνεργιών: “Εμείς στον ΕΟΤ είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες. Ο ιδιωτικός τομέας για εμάς είναι ένας συνεργάτης αρκετά σημαντικός και είμαστε έτοιμοι ανά πάσα ώρα και στιγμή να καθίσουμε κάτω, να κάνουμε μία νέα στρατηγική για τον χειμερινό τουρισμό, για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου”.

Κι όπως θα τονίσει στη συνέχεια, “η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου δεν είναι μόνο ο χειμερινός τουρισμός · θα μπορούσαμε αντί από τον Απρίλιο να ξεκινάμε από τον Μάρτιο ή θα μπορούσαμε αντί για τον Οκτώβριο να τελειώναμε τον Νοέμβριο. Οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν. Είναι προφανές ότι μπορούμε να το κάνουμε, κι ας ξεκινήσουμε από εκεί: Να επιμηκύνουμε κατά δύο μήνες την τουριστική περίοδο και μετά βλέπουμε και για τον χειμώνα”.

Η παραπάνω άποψη βρίσκει σύμφωνο και τον κ. Χαλκιαδάκη: “Θα ήταν καλό να ξεκινούσαμε τη σεζόν Μάρτιο και να την ολοκληρώναμε Νοέμβριο – ο Νοέμβριος είναι πολύ ιδανικός μήνας για διακοπές εδώ στην Κρήτη. Σχεδόν πάντα έχουμε καλό καιρό”.

Πηγή:cretapost

Σχετικές δημοσιεύσεις

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com